8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

3D CAD voor werktuigbouwkunde

Ik heb op mij iMac thuis Windows XP via bootcamp lopen voor SolidWorks. Hiervan heb ik een oude versie. Nu wil ik dit liever onder OS X doen. Hier op het forum staan wat suggesties maar daarvan heb ik de indruk dat ie meer voor gebouwen zijn. Ik zoek er 1 voor het ontwerpen van machines (ook sheetmetal).

Heeft iemand suggesties?

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    Fester

Helaas hier Solid Edge 19 draaien onder windows, maar ook sheet metal.
    Waarom zou je gebouwen moeten tekenen, met deze programma’s draaien wij werktuigbouw, met andere woorden, jij bepaalt wat je tekent.

Bijdrager
    johnkeates

SolidWorks werkt alleen met Windows helaas. Jammer van de fabrikant, maar het is niet anders.

Bootcamp wordt officieel niet eens ondersteund zelfs. (Waarom is me een raadsel, want het is gewoon Windows op x86(_64) architectuur)

Emuleren of Bootcampen zijn je enige opties.

Bijdrager
    BoraTDI

Ik hoef niet per se Solidworks te gebruiken. Ik heb liever een equivalent van SW maar dan voor OS X. Via bootcamp is bij mij een gedoe omdat XP op een of andere manier geen contact kan maken met internet. Dus voor technische specificaties moet ik elke keer weer naar OS X. Niet echt handig….

Bijdrager
    johnkeates

Je hebt Autocad en Inventor e.d. van AutoDesk, die hebben Mac-versies. Je hebt ook Vectorworks. Probleem is dat sheet metal modelleren in Solidworks gewoon best lekker gaat, dus elk ander programma is dan een degradatie. Dat gezegd hoor ik dat AutoCad ook vrij goed is voor WTB, dus misschien kan je daar wat mee. Ik heb zelf met IPO vooral met SolidWorks gewerkt, en een beetje NURBS modelling met Rhino (ook beschikbaar voor Mac), maar dat laatste is niet echt geschikt voor productie (en dan bedoel ik bouwtekeningen e.d.).

Bijdrager
    MouseMighty

Vectorworks geen optie? http://www.vectorworks.be/ Native OSX

Edit: Dat wij hij ^^ zegt:wink:

Bijdrager
    ocramarco

Je hebt geen enkel goed programma dat hetzelfde kan als Inventor, Solidworks etc voor de mac. Vectorworks en AutoCAD zijn 2 hele ander soort programma’s als Inventor, Solidworks etc. Vectorworks en AutoCAD zijn CAD tekenprogramma’s en Inventor, Solidworks etc zijn Ontwerp/engineer programma. Ik werk zelf met Solidworks en Microstation van Bentley in Parallels, werkt voor mij perfect.Helaas dus geen (gangbare en vergelijkbare) mac alternatieven zover ik weet.

Bijdrager
    ocramarco

Moest hem even opzoeken voor je maar een minder gangbare oplossing zijn de producten van ashlar, maar ken niemand die er mee werkt. Volgens mij zit er ook geen rekenmodule in krachten op je ontwerp te berekenen die je bijvoorbeeld bij Inventor weer wel hebt.
    http://www.ashlar.com/products/product-overview.html

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.