17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Henque

3D

Zijn hier mensen die een 3D prog gebruiken.
    Welke?
    Ben zelf aan het oriënteren en wil graag de ervaringen van anderen horen (lezen)

Bijdrager
    eiko

ik werk zelf met maya, en dat vind ik zelf heel lekker werken, in het begin snap je er geen hol van, maar als je het eenmaal door hebt dan is het het mooiste programma dat er is, en op http://www.digital-tutors.com/ staan enorm veel video uitleg, waar je de eerst komende weken wel zoet mee bend, en het werkt heel handig, je bent gewoon aan het werk en onder tussen kijk je gewoon de video, en dat leerd echt 100X sneller ans een boek, je ziet in 10 minuten wat normaal 15 blz tekst zijn, ik werk nu een half jaar met maya, en ik heb bijna alles geleerd van die site, en je wil niet weten wat ik nu allemaal kan tenozichte van een paar maand geleden toen ik die site nog niet kende, ow ja ook wel belangrijk, het is allemaal gratis je moet je alleen even aanmelden.

Bijdrager
    Jor1

Ik gebruik Cinema 4D.
    is wat beperkter in zijn mogelijkheden (tov bijv. Maya), maar daarom ook wat goedkoper.

ik vind het een uitstekend programma!

Bijdrager
    Henque
    ”eiko”

ik werk zelf met maya

Bedankt, ‘kga er eens naar kijken

En zeg Carrara jullie wat?

Bijdrager
    eiko

ik ken carrara zelf niet, maar volgens het blad digit moet het wel een goed programma zijn voor z’n prijs, volgens digit is het: the best entry-level 3D application

Bijdrager
    eiko

ow ja wat ook mooi is, op de site van maya http://www.aliaswavefront.com kun je gratis MAYA PLE downloaden, dat is geen demo, je kan er alles mee wat je ook met de gewone maya kan, maar je mag het niet voor comerciele dingen gebruiken, het enige vervelende is dat er onder in werk ruimte maya staat, maar daar kijk je ook wel over heen. Als je het gewoon voor je hoby wil gebruiken zou ik dit zeker testen, samen met die site die ik je al eerder heb gegeven.

Bijdrager
    Henque

Goeie url, kende ik nog niet.

http://www.digital-tutors.com/

Ben er nu aan’t kijken.
    ook goeie tip

gratis MAYA PLE

Ga maya maar eens uitproberen

Bedankt

Bijdrager
    Jor1

oh ik hoor het al

geld speelt geen rol
    :money:

Bijdrager
    Henque
    ”Jør”

oh ik hoor het al

geld speelt geen rol

”eiko”

op de site van maya http://www.aliaswavefront.com kun je gratis MAYA PLE downloaden

Bijdrager
    Jor1

ja, je was toch aan het orienteren.
    Daarna, zou je hem toch willen aanschaffen, en heb je bekeken wat Maya kost?

Zo’n PLE is fantàstisch (zouden meer bedrijven moeten doen)
    “maar slechts ter orientatie!” Zoals ze al aangeven is het niet voor commerciele doeleinden.

Dus als je serieus kijkt naar een goed 3D programma is dit een mooie methode om kennis te maken met het Maya.
    Als je toch wat geld over hebt, kun je het misschien ook aanschaffen…
    Mocht je andere plannen hebben met je 2 tot €7000
    (autootje ofzo) dan kun je beter verder kijken naar andere programma’s

heel veel sterkte! :wink:

Bijdrager
    Henque

‘k sluit ander programma niet uit en koop niets voordat ik weet wat het is.
    Er moet wel een mogelijkheid zijn dat ik dat terug kan verdienen.
    Bryce heb ik officieel maar dat is geen prof programma.

”Jør”

Mocht je andere plannen hebben met je 2 tot €7000
    (autootje ofzo) dan kun je beter verder kijken naar andere programma’s

Maar tips zijn welkom

Bijdrager
    TEZ

Ik gebruik Cinema 4D.
    is wat beperkter in zijn mogelijkheden (tov bijv. Maya), maar daarom ook wat goedkoper.

Hi, ben zelf al jaren bezig met 3D en heb zo ook veel software onder m’n vingers gehad, maar ik sluit me aan bij Cinema 4D. Maya is natuurlijk wel de creme-de-la-creme, maar heb het nodig, moet je vooral bedenken. Ik heb met ook aan Maya gewaagd, maar zelfs met jaren kenis van StrataStudio, InfinyD, LightWave en Cinema, was een nog een hele brok om te leren.. Ben weer terug bij Cinema 7…
    De nieuwe Cinema 8, heeft nu losse modules, die ook los gekocht kunnen worden… en de Pyrocluster plug-in komt al erg dicht bij realistische special fx, als rook, vuur en particles… erg vet;-) Je kunt erg hi-end producties maken.,.. ’t kost alleen iets meer tijd en inventiviteit..
    Verder vind ik hem erg lekker werken… en een echt Mac-pakket..

Bijdrager
    Henque

Bedankt, ga er zeker naar kijken.
    Ben nu met Carrara aan’t stoeien.

Bijdrager
    Henque

Met van alles wat aan’t stoeien geweest (Maya, cinema, carrara) en ik denk dat Cinema inderdaad het beste voor mij is.

bedankt voor de reacties

Bijdrager
    LuTTeN

3D Studio Max
    is nog altijd mijn favo.

Bijdrager
    Henque
    ”LuTTeN”

3D Studio Max
    is nog altijd mijn favo.

pc

Bijdrager
    dennis

Ik heb nog niks gehoord over PiXELS3DX.
    Ik ben geen 3D expert, en ik weet dat Maya beter is, maar misschien ook nog de moeite om naar te kijken?

Dennis

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.