10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

3ccd dv camera koophulp gevraagd

Dag allemaal,
    Ik ben op zoek naar een 3ccd dv-tape videocamera.
    Mijn budget is 200-300 euro.
    Hebben jullie nog leuke tips, ideeën qua videocamera?

Ben zelf druk opzoek maar ben ook benieuwt naar jullie vindingen!!

vriendelijke groet
    ramon

Moderator
    Koen van Tongeren

Tja, of je nou nieuw of tweedehands gaat kopen, HDV of DV: voor 200-300 euro zal je nooit iets fatsoenlijks vinden. Vanaf ± 700 euro kan je een goede gebruikte 3ccd camera kopen (bijv. een XM1). Alles daaronder aan tweedehands JVC en Panasonic spul is naar mijn bescheiden mening absolute troep. Mijn advies dus: doorsparen tot je iets fatsoenlijks kan kopen. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.

Bijdrager
    Fester

Koen , ik sta vaak heel blindelings achter je, maar sinds ik nu met een Panasonic camera draai ( bijna een heel jaar de hoogste score in Macworld, nu net opgevolgd door een een Canon, met tape ), ben ik het toch even niet eens met je conclusie.
    Zelfs mijn omgeving valt het eindresultaat op.
    Inderdaad, voor relatief weinig geld een hele goede camera.
    Helder, contrastrijk, goede kleurscheiding, kan van de automaat af voor handbediening, macro.
    Er zullen inderdaad wel betere camera’s zijn, maar wat mag je als consument dan wel weer niet investeren?:D

Bijdrager
    nookie

Fester, heb je voor mij de typenummers van die twee camera’s die je noemt.
    Ik ben ook aan het rondneuzen namelijk.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

HDV is zoiezo prut…. men moet zich afvragen of je op HD wilt en moet/hoeft te draaien. In je prijsklasse is de goedkoopste camera die je kan krijgen al goed genoeg.

Bijdrager
    Fester

Panasonic NV GS 320, onder de 400 euro op internet, nu is er de 330.
    Ik heb die in mijn handen gehad, maar wat nu het verschil is????
    In 1 jaar tijd 3 video’s gemaakt met deze camera, en zeer tevreden.
    Inderdaad nog altijd een ouderwetse tapecamera, maar wel met de beste kwaliteit.
    De Canon weet ik even niet, staat nu voor het eerst genoemd in de Macworld, ik denk dat de Panasonic langer als een jaar , elke maand als beste aankoop werd aangemerkt
    Ooit zal ik overgaan naar HD kwaliteit, maar dan zal ik ook al mijn apparatuur ( weer ) moeten aanpassen.

:D

Moderator
    Koen van Tongeren

@ Fester: Tja, misschien heb ik mij iets te sterk uitgedrukt.:-)

Desalniettemin blijf ik ervan overtuigd dat een goede 3CCD camera minimaal 700 euro kost. Ik heb zelf wel eens die compacte 3CCD cameraatjes van Panasonic geprobeerd maar vond het resultaat bedroevend in vergelijking met een eenvoudige Canon of Sony 3CCD camcorder: fletse of onechte kleuren, slechte stabilisator, geen prettige bediening voor bijv. handmatige scherpstelling en aanpassing van bijv. geluid, lichtsterkte etc.

Uiteindelijk is denk ik echter vooral belangrijk waar je zo’n 3CCD camera voor gebruikt: gaat het om je vakantiefilmpjes dan zal een camera als die van Fester ongetwijfeld voldoen omdat ie lekker compact is en nog altijd beter is dan een camcorder met één CCD. Wil je echter meer dan privé filmpjes maken dan blijf ik echt bij mijn standpunt dat doorsparen voor een Canon of Sony de beste keus is.

Bijdrager
    ram0n

mm die panasonic nvgs 320 ziet er wel interessant uit.

En van panasonic hoor ik ook veel goede verhalen….

Bijdrager
    P3t3r

Hola!,

Ik heb een SONY TRV-900 3CCD camera te koop die 5 jaar oud is en officieel, dus geen gepatchde firmware ook FIREWIRE input heeft, je kan dus DV opnemen van je mac van bijv. Final Cut Pro. Ook heb ik er een ONDERWATERHUIS voor van de firma Ikelite. De camera heb ik in totaal 30 uur gebruikt, dat is het aantal DV bandjes wat ik heb.;-)

In 2003 heb ik er 2995,00 euro voor betaald, nu mag hij voor 600 euro de deur uit, en het onderwaterhuis voor hetzelfde
    bedrag, totale set 1200 euro.

Peter.

(06) 22.695.538 of e-mail: [email protected]

Bijdrager
    Fester

@Koen, eens zal ik op beter kwalitatief overgaan, voorlopig is dit voor mij prima.
    Wat voor mij ook telt, is dat ik regelmatig op de meest vreemde plekken in Griekenland hobbymatig bezig ben in kloven en boven op allerlei bergtoppen.
    Met de kerst ga ik weer naar 2260 meter ( in de sneeuw ), als je eens wist wat ik allemaal mee neem ( videocamera, o.a 2 statieven , fotoapparatuur en nog veel meer ).
    Ook daar kom ik nog mensen tegen met 6 x 6 camera’s en houten statief, is inderdaad prima, maar je hebt wel personeel nodig om je apparatuur te verplaatsen.

8)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.