18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    fanatic

3.5mm splitter 1 female naar 2/3 male

Ik zoek een 3.5 mm splitter voor mijn geluidsinstallatie waarmee ik muziek van mijn laptop, mac mini, ipod kan aansluiten, dus

Ik wil van mijn ipod een kabel naar de splitter en van mijn laptop en van mijn mac mini naar de geluidsinstallatie.

Bestaat dit of gaat dit niet?

Bijdrager
    Pieterr

Ja. Tevens kanshebber voor de prijs van het lelijkste kastje van het jaar. Wel nog even de juiste kabeltjes erbij kopen.

Bijdrager
    fanatic

haha, Dit wordt het dus niet :P :P

Bijdrager
    arieboomsma

Goedkoop mixertje van Behringer ofzo? Dat is volgens mij de beste oplossing.

Iets als dit (Bheringer Xenyx 808): 69 euro bij Feedback.

Of deze (Tapco blend 6): 79 euro bij Feedback.

Of is dit iets teveel van het goede? Er bestaan ook hele simpele line-mixers. Bovendien kan je met een mixer ook nog wat andere dingetjes aansluiten en mixen. Bijvoorbeeld een gitaar. Ik weet niet of muziek maken je hobby is, maar dan is dit dus erg interessant. Anders wellicht gewoon een schakelkastje van bijvoorbeeld Velleman?

Bijdrager
    fanatic

is er niets zoals een gewone splitter? 2 naar 1 draadje?

Bijdrager
    arieboomsma

Jawel hoor, gewoon zo’n vliegtuig adapter: 2x 3,5 minijack naar 1 x minijack. Deze vervolgens via de lIne op de stereo. Alleen kun je dan maar twee dingen tegelijk aansluiten (en dus niet en een iPod en een mac mini en een macbook) en ook nog eens alleen in mono. Bij de electronicaboer hebben ze zat van dat soort spul, alleen is de geluidskwaliteit vaak niet opperbest. Daarbij: het signaal van je iPod en je mac verschilt nogal. Situatieschets: je zet stereo harder omdat het geluid van je ipod zacht is. Je vergeet de volumeknop terug te draaien, je gooit je Mac eraan: boem: exit speakers. Ik noem maar even een dingetje.

DIt soort dingen kun je voorkomen met een cheapassmixertje. Maar: waarom sluit je niet gewoon twee losse kabels aan je stereo aan? Een voor je ipod (bv. op je aux) en een voor je mac (bv. op tapeingang). Is dat niet makkelijker en veiliger? Dan switch je gewoon op je versterker van bron.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    macjk

Je wilt toch geluid van drie bronnen naar 1 audio installatie? dan zal je toch echt zoiets als in de 2de post moeten zoeken want je hebt niks aan de andere kabeltjes aangezien die er voor zorgen dat je aan 1 bron 2 audio installatie kunt hangen.

heeft je audio installatie geen aux-in en een cd-in en een tape-in en weet ik wat je nog meer hebt.

anders deze misschien (video kan je leeg laten) http://www.allekabels.nl/na/0/416/Video-Schakelaar.html voor 6 euro

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    fanatic
    ”Dr.

Hhmm.. drie apparaten heb ik over het hoofd gezien…

Of 2 kan ook dan wissel ik er wel steeds 1 om :D

Bijdrager
    Pieterr
    ”mac/windows

Of 2 kan ook dan wissel ik er wel steeds 1 om

In het geval van een oplossing voor twee, koop je gewoon twee stuks.;-)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Lid
    Pepperonie

Ik had precies hetzelfde probleem.
    Ik heb dus gewoon een linemixertje gekocht. Kan je ook nog eventueel variëren in de volume van de inkomende kanalen.
    Ik heb de Behringer MX400 staan, klein maar erg goed kwaliteit. Ben zelf nog al lichtelijk audiofiel, en er zo goed als geen kwaliteitsverlies te bespeuren.

Je kan hem overigens bijna overal kopen, je kan op internet ook even rondkijken.
    Let wel op, want de kosten variëren strek per webshop!
    Ik heb hem voor 25 euro op de kop weten te tikken.

Remi

Bijdrager
    KarelWillem

Een kabelsplittertje kan ik absoluut heel erg afraden.

Dat wil nog al gauw stevig kwaliteitsverlies geven.

Een simpele switch, zoals een aantal hierboven genoemd van een paar euro, geeft al veel beter resultaat.
    Bovendien voorkom je dan het gevaar van dubbel signaal. Zodat je niet opeens alle apparaten door elkaar zult horen.

Bijdrager
    palahala
    ”jj.jonker”

vliegtuig adapter: 2x 3,5 minijack naar 1 x minijack

Ik heb altijd aangenomen dat dat 2 x mono naar 1 x stereo was (en dat men die rare stekers gebruikt omdat ze de headset terugwillen aan het eind van de vlucht)…

Bijdrager
    Pieterr
    ”palahala”

Ik heb altijd aangenomen dat dat 2 x mono naar 1 x stereo was.

Nee hoor, leuk stekkertje als je samen met je vriendin naar dezelfde muziek (van je iPod) wilt luisteren… :love:

Bijdrager
    palahala
    ”jj.jonker”

vliegtuig adapter: 2x 3,5 minijack naar 1 x minijack

”Pieterr”
    ”palahala”

Ik heb altijd aangenomen dat dat 2 x mono naar 1 x stereo was.

Nee hoor, leuk stekkertje als je samen met je vriendin naar dezelfde muziek (van je iPod) wilt luisteren… :love:

Het stekertje dat ze in vliegtuigen gebruiken maakt juist van twee bronnen één. Dat is meer iets voor een relatietest dan voor een romantisch samenzijn met die vriendin;-)

EDIT: ja hoor, zo’n “dual prong jack” is twee keer mono volgens mij:

Bijdrager
    mailmen

Ik zou eerder voor een switch gaan, dan voor een mixer. Daar gebeuren toch dingen met versterking enzo en dat wil je niet. Een goede switch tast je geluid het minste aan. Een aan elkaar gesoldeerd kabeltje is sowieso niet aan te raden. Dat werkt alleen maar goed de andere kant op; van 1 bron naar twee versterkers/speakers.

ps. volgens mij is het geluid in vliegtuigen altijd mono. Heel irritant.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.