10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jan_boersma

320 GB Harde Schijf, Computer ziet slechts 128 GB

Ik heb een lacie d2 externe harde schijf, firewire 400.
    Hierin zat origineel een 200 GB harde schijf, die kuren begon te krijgen (tikkende geluiden, viel steeds uit)
    Nu heb ik de oude harde schijf vervangen door een 320 GB harde schijf (SeagateBarracuda, 7200.10 ATA/100 16 MB), waarvan mijn computer slechts 128 herkend. Computer: 2 GHz imac 20″ G5, os x10.4.8

Kan iemand my helpen? :)

Groeten Jan

Bijdrager
    Nikita

Nou weet ik wel van de oude iMac’s en andere computers die hardwarematig niet meer herkennen dan 128 gig, maar de G5 heeft daar geen last van. Misschien staan achterop de hardeschijf de jumpertjes niet goed en zou je daar dus iets aan kunnen veranderen om het weer goed te krijgen.

Hm, extern kastje zie ik nu… Misschien heeft die controller daar ook wel kuren van. Maar dan lijkt het me het meest logische nog dat ‘ie 200 gig zou herkennen…

Bijdrager
    Rickje

Heb hier ook een ex terne kast staan, van de 200GB herkent hij maar 128 GB.

Ligt aan de chipset of zoiets dergelijks

Bijdrager
    jan_boersma

Maar van de oude harde schijf herkende hij 200GB,
    waarom dan slechts 128 GB van de nieuwe van 320 GB?

Groeten Jan:)

Bijdrager
    Igor

De externe kast ondersteund dan geen harde schijven groter dan 250 of in die buurt. Hij zet hem dan automatisch terug naar 128. Bij oude macs heb je dit probleem intern en biedt speedtools daar een oplossing voor. Je kunt dit ook proberen op deze schijf. Anders kost een nieuw kastje dat het wel ondersteunt ook niet veel. Rond de 20 euro bij de plaatselijke PC boer.

Bijdrager
    computer space

Partitioneren!
    Geen enkel probleem, kun je de hele schijf gebruiken.

Bijdrager
    jan_boersma

Helaas, partitioneren werkt ook niet,
    de 128 GB worden dan over de partities verdeeld.
    Weet iemand hier een oplossing voor?

Groeten Jan:)

Bijdrager
    zAo

Het ligt aan de adresering; kun je hem niet aansluiten met USB 2.0? Niet geschoten…:)

Moderator
    unSOUND
    ”Martiniman”

Partitioneren!
    Geen enkel probleem, kun je de hele schijf gebruiken.

Bij mijn weten werkt partitioneren nooit als de controller simpelweg niet groter dan 128 GB ondersteund. Wat hij niet ziet, kan hij ook niet in twee├źn delen. Het is mij ook nog nooit gelukt een interne schijf volledig zichtbaar te krijgen door hem te partitioneren…

Bijdrager
    jan_boersma

Nee, mijn Lacie D2 behuizing heeft alleen 2 firewire 400 poorten.
    (geef de voorkeur aan firewire, aangezien ik de externe schijf als
    video-capture schijf gebruik)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.