-
Je koopt Windows 7 (basic, home premium etc etc etc etc) in 32bit of 64bit. Zover ik weet staan niet beide op een DVD, althans dat was bij mij niet het geval. Het zou overigens ook raar zijn aangezien 64-bit in principe alles kan wat een 32-bit ook kan. Al een tijd ondersteunen Mac’s 64-bit besturingssystemen. Als je Windows 7 op je MacBook wilt draaien dan zou 32bit prima moeten zijn en zal een verschil tussen beide versies niet merkbaar zijn.
Let wel op: apple levert niet voor alle MacBook’s de 64 bit drivers, vanaf de MacBook (late 2009).
Zie http://support.apple.com/kb/HT1846De 32 bit drivers zijn er wel voor alle MacBook modellen.
Wat mjsanders aangeeft gaat helaas ook op voor diverse andere drivers. Kijk dan ook eerst of hetgeen je hebt aan hardware (dus beslist niet alleen je Mac maar ook je printer, muis, etc.) wel ondersteund wordt in Windows 7 64 bit. Zo niet dan is 32 bit een optie of het vervangen van de hardware. Voor de werking van software an sich maakt 32 en 64 bit eigenlijk niets uit. In Windows heb je alleen het voordeel dat je de volledige 4 GB (of meer indien je dat hebt) aan geheugen kunt gebruiken en niet een max van 3,75 GB.
@hieronder: dat zeg ik: 64 bits is 4 GB of meer, bij 32 bit is het maximaal 3,75 GB (wat voor velen neer zal komen op 3 GB).
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.