7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    The Photographer

300GB in externe case en G4(AGP Graphics)

Mijn oude G4 (AGP Graphics) heeft nog een oude chipset die harde schijven alleen herkend tot 128GB
    Nu heb ik in die machine al 3 X 120GB ingeboud maar dat is te weinig. Daarnaast heb ik een 15″ Powerbook (SD).

Nu wil ik in een externe behuizing (USB 2.0 of FW400) een Western Digital 300GB 100ATA schijf plaatsen. Wordt deze dan ook herkend door mijn G4? Door de Powerbook wel, die ziet ook schijven van 200GB etc, maar ik wil ook wel eens wat van die G4 naar die externe schijf overzetten dus gaat dat lukken?
    Ik neem aan dat alle externe behuizingen die 300GB schijf wel ondersteunen want dat werd me aangeraden bij de plaatselijke PC-boer..

Is dit een raadzame manier om extra opslagruimte te maken of heeft iemand anders nog betere tips!

Tnx, – The Photographer –

Bijdrager
    chocolate

Tering al die gigs, de case waar je het inbouwd (extern kastje he) is gewooon de omzetting van IDE naar firewire + stroomvoorziening dus dat moet gewoon een degelijk merk zijn. En het is idd een goed idee

Bijdrager
    The Photographer

Al die Gigs heb je wel nodig als 1 fotootje al 25MB is :innocent:
    En liever te veel Gigs en back-ups dan alles over moeten schieten/ontwerpen…

Bijdrager
    HSL

er is een programma die zorgt dat ook grotere schijven herkent worden,

maar via firewire werkt meer dan 128GB ook gewoon goed.:)

Bijdrager
    The Photographer

@HS-L, Welk programma is dat? Of valt dat buiten de forumregels??
    Want mijn voorkeur is toch om nog een hardeschijf in me G4 te bouwen… Maar dan wel meer dan 128GB als het kan.

Bijdrager
    HSL
    ”The

@HS-L, Welk programma is dat? Of valt dat buiten de forumregels??
    Want mijn voorkeur is toch om nog een hardeschijf in me G4 te bouwen… Maar dan wel meer dan 128GB als het kan.

http://cubeowner.com/2004_03_21_archive.html#108017784329548253

hier staat het helemaal uitgelegd.

Bijdrager
    The Photographer

@HS-L, die software is bijna net zo duur als een externe schijf dus dat werd het niet.

Ik heb in ieder geval een fijn Firewire400/USB2.0 kastje gekocht met een Western Digital 320GB schijf en het werkt prima! Op zowel de G4 als de Powerbook.

Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik doormiddel van doorlussen vanaf mijn Powerbook met VNC me G4 kan besturen want beide mounten dan de extrene schijf en de G4 loopt dan regelmatig vast..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.