5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JBStudio

[opgelost] 3000 bestanden op mijn bureuablad, help!

Beste mensen,

Ik heb iets ontzettends doms gedaan! Ik wilde een bestand van 11gb rarren. Ik gebruikte het progje simplyrar…. Per ongeluk zette ik het ding in werking zonder dat ik had aangegeven hoeveel mb’s de rarren moesten worden. Nu heeft hij dus 3000 bestandjes op mijn bureaublad aangemaakt, waardoor mijn computer in de stress raakt. Ik wilde de bestanden selecteren (per 100) om te verwijderen maar computer doet niks meer. Ik moest deze wel geforceerd uitzetten, maar nu start de iMac niet meer op. Hij logt in, maar er verschijnt geen HD icoon (+ de andere 3000 bestandjes) HELP…. wat nu. Ik wilde na deze aktie de wekelijkse backup maken, dus een backup terugzetten heeft geen zin. Ik kan wel in het andere account, maar deze heeft geen beheerdersrechten. Kan ik op de een of andere manier de bestanden verwijderen?? Waardoor de iMac weer normaal functioneert.

Warrig verhaal wellicht typefouten, maar zit dit ontzettend gestresst te typen op de iPad.

Ps betreft iMac 2.4 GHz Intel Core 2 duo 4gb os10.6.4

Alvast veel dank.

Jbstudio

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je kan als admin toch de beheerdersrechten in een andere account veranderen? Inloggen op het andere account, rechtsklikken op de bureaublad map van de betreffende account, beheerdersrechten vrijstellen inclusief onderliggende mappen/bestanden.

Sorteren op aanmaakdatum en dan de hele rits wissen. Zoiets?

Bijdrager
    michelvdb

Hang de stressende Mac met FireWire aan een andere Mac.
    Start de gestresste Mac op in Target mode, dit is met T ingedrukt, waarbij een bewegend FireWire-icoon verschijnt.
    Navigeer vanaf de ander Mac naar /Users/’gestresste_gebruiker/Desktop en hou schoonmaak.
    Vensterweergave in lijstweergave (Command+2) of kolomweergave (Command+3) is makkelijker dan icoonweergave.

En laat voortaan je bureaublad leeg of zo leeg mogelijk. Hoe meer erop staat hoe trager de Mac wordt, zoals je met scha en schande ervaart.:wink:

Bijdrager
    JBStudio

Mannen, bedankt voor de antwoorden. Ga er mee aande slag….

EDIT:
    poeh…. daar zit ik weer achter m’n maccie te werken. Ik heb het ding uiteindelijk in safe mode opgestart. Hierdoor gaf hij bureaublad weer, waardoor ik mondjesmaat de bestanden kon verwijderen. Rete traag, maar hij werkt weer! Nogmaals dank voor de snelle antwoorden.

Uiteindelijk had ik dit dus kunnen bedenken zonder een topic te starten, maar ik raakte enigszins in paniek!

Groet,
    JBStudio

EDIT2:
    Hoe zet ik opgelost in de titel?

Bijdrager
    Hansi2124

Je openingspost bewerken. Dan kan je gelijk je onderwerpregel veranderen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.