16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Anoniem

30

p.i.n.

Bijdrager
    Rickje

Dit staat op de site:

2 USB-kabels voor iPhone, iPod en iPad, 3 meter lang (€ 11,99, gratis bezorging)

Staat dus niks over iPad 1.

Nee, maar los daarvan, gewoon Apple kabels gebruiken, is toch betere kwaliteit dan die namaakkabels. Dit is dus ook een van de redenen dat Lightning (de nieuwe aansluiting van Apple voor iPhone 5 en iPads) een chip bevat, zodat Apple ervoor kan zorgen dat alleen gelicenseerde kabels met minimale kwaliteit kunnen worden verkocht. De goedkope Lightning kabels werken bijv. de helft van de keren gewoon direct al niet.

Bijdrager
    makasa

19 euro voor kabels die het doen. Of 11,99 en ze doen het niet.

Geblokkeerd
    Bento
    makasa op 21 februari 2014

19 euro voor kabels die het doen. Of 11,99 en ze doen het niet.

Ach, ach, ach. Hoe triest wil je het hebben? Wat een open deur.
    Deze opmerking is zo voor de hand liggend dat een normaal mens ‘m niet zou maken. Voorspelbaar, nietszeggend, onnodig en totaal niet nuttig. Veel triester zal je ze niet vinden.

Bijdrager
    jf

Maar het klopt wel.

Geblokkeerd
    Bento

Ach, daar komt de volgende lulhannes. Er wordt een alleszins redelijke vraag gesteld en jullie komen niet verder dan het advies om originele kabels te kopen. Compleet nutteloos. Stelletje droeftoeters.

Bijdrager
    Frank Visser

@bento,

Laat je niet opnaaien. Ik snap je punt, en zijn zegje voegt niets toe.
    Maar houd het aardig:)

Tuurlijk is het verstandiger op die paar euro’s neer te tellen, maar ook ik moest laats een nieuw kabeltje kopen voor 20,- toch gedaan de officiële, maar vond het een boel geld voor een stomme kabel. Natuurlijk weet je dat als je een kabel via een 3e weg koopt mindere kwaliteit is. Maar het zou eigenlijk wel moeten werken. En daar komt die voor. Dan hun info niet relevant is klopt.

Bijdrager
    Rickje

Bento, wat zou jij anders willen adviseren dan de originele kabels? Ik kan werkelijk geen idee bedenken waarom die kabel met een iPad 1 niet werkt en wel met andere apparaten…

Enige oplossing is een kabel van Apple of een andere namaakkabel en hopen dat die het wel doet?

Geblokkeerd
    Bento
    Rickje op 21 februari 2014

Bento, wat zou jij anders willen adviseren dan de originele kabels?
    Waar wordt er om advies gevraagd?

Ik kan werkelijk geen idee bedenken waarom die kabel met een iPad 1 niet werkt en wel met andere apparaten…
    Hè, hè, eindelijk antwoord op de vraag. Het eerste. Weliswaar in belabberd Nederlands, maar het is eindelijk een antwoord.

Enige oplossing is een kabel van Apple of een andere namaakkabel en hopen dat die het wel doet?

Bijdrager
    KarelWillem

Het is weer van een vrolijkheid bij Bento thuis.:)

Ik heb in de auto een kopie-kabel liggen voor de iPhone 4 én een kabel voor de iPad mini.
    Allebei van een euro of 2. En allebei probleemloos werkend.

1x in de 4 weken krijg je eens een melding dat ‘dit accessoire niet geschikt is’.
    Wat overigens niets af doet aan het wel of niet werken.

Naast mijn bed ligt ook een ‘nep’ lichtning, die het al doet sinds ik de iPad mini heb.
    En aan de Mac heb ik een extra lange lichtning uit China, waarmee ik de mini sync.
    Verder nog een kopie 30-pins naar lichtning connectortje. Ook prima werkend.

Dus… soms is het waard het risico van een kopietje te nemen.
    Maar soms… heb je ook wel eens gewoon pech.

Bijdrager
    belfortmac

Dikke vrienden!, Bento en Frank8-)

Geblokkeerd
    Bento
    KarelWillem op 21 februari 2014

Naast mijn bed ligt ook een ‘nep’ lichtning, die het al doet sinds ik de iPad mini heb.

Ik gok dat alles wat bij jou in de buurt van je bed komt nep is.

Bijdrager
    Rickje

Er wordt een alleszins redelijke vraag gesteld en jullie komen niet verder dan het advies om originele kabels te kopen

Nogmaals, wat zou jij dan adviseren? Wel kritiek geven op ons, maar van de 4x dat jij iets post is niks inhoudelijks of gericht op de TS.

Kom op zeg.

Oh en verbeter me zinnen even qua grammatica, interpunctie en al die zooi, anders is het niet goed leesbaar ben ik bang.
    Trusten!

Geblokkeerd
    Bento
    Rickje op 22 februari 2014

Er wordt een alleszins redelijke vraag gesteld en jullie komen niet verder dan het advies om originele kabels te kopen

Nogmaals, wat zou jij dan adviseren? Wel kritiek geven op ons, maar van de 4x dat jij iets post is niks inhoudelijks of gericht op de TS.

Kom op zeg.

Oh en verbeter me zinnen even qua grammatica, interpunctie en al die zooi, anders is het niet goed leesbaar ben ik bang.
    Trusten!

Ben je nu echt zo dom? Nogmaals: er wordt helemaal niet om advies gevraagd. Probeer eens te lezen voordat je gaat blaten.

Bijdrager
    Rickje

Laatste poging, welke van de 5 reacties van jou had de TS iets aan?
    Ga toch wieberen naar de lounge.

Bijdrager
    jf

Hé Bento, heb je je verslikt in je sjacherijntjes vanochtend? Geen probleem hoor en natuurlijk heb je zelfs een beetje gelijk, maar het is dan jammer dat je vervolgens zelf niet alleen opmerkt dat wij geen toegevoegde waarde bieden, maar er zelf ook vrolijk aan mee doet…

In mijn antwoord zat een antwoord op de vraag besloten: met “nep”kabels heb je helaas geen zekerheid dat ze werken zoals het hoort. Logica is daarin zelden te ontdekken.

Zelfs met “officiële” kabels wil het wel eens volkomen onverklaarbaar mis gaan.

Een ongevraagd advies is dat je met “officiële” kabels meer zekerheid hebt dat ze werken en bovendien makkelijker aanspraak kunt maken op garantie indien ze niet werken.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.