10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    calexico

2x zelfde Leopard in netwerk?

Misschien dat dit al eerder in een draadje aan de orde is geweest, maar ik kon het in ieder geval niet gevonden krijgen.

Ik heb op dit moment een Imac G5 met draadloos internet en een AE voor de muziek draaien. Nu ben ik aan het overwegen om er een Macbook bij te gaan halen, als Leopard uit komt.
    Als rasnederlander dacht ik gelijk: Dan kan ik mooi het nieuwe OS wat bij de Macbook geleverd wordt ook op de Imac zetten!

Krijg ik problemen als ik een netwerk maak met twee Macs waarop dezelfde versie van de systeemprogrammatuur draait? Met internet, airtunes, bestandsdeling of wat dan ook? Dus geïnstalleerd van dezelfde dvd?

Wie o wie kan me hierbij helpen?

Bijdrager
    vigrid

Helaas, bijhorende leopard dvd zal enkel draaien op hardware van de macbook… Een losse osx versie daarentegen op ieder platform.

Bijdrager
    OGT

zoals vigrid al zei: een installatie disc van een MacBook kan je niet gebruiken voor een iMac..

En 2 maal Leopard op het zelfde netwerk zal geen probleem zijn, dat zou een beetje al te vreemd zijn!

Bijdrager
    bhaenraets

Dit had je echt kunnen vinden als je heel even op het forum had gezocht… :|

Bijdrager
    baziel
    ”bart_h”

En 2 maal Leopard op het zelfde netwerk zal geen probleem zijn, dat zou een beetje al te vreemd zijn!

Hmm, ben ik niet zo zeker van. Thuis heb ik op 2 macs dezelfde versie van office 2004 draaien (met hetzelfde licentienummer). Als er op een van m’n macs office (word, excel, powerpoint) gedraaid word, dan geeft ie op de andere weer dat je word bv niet kan openen omdat het gebruikt wordt door een andere gebruiker,.. dusja:)

Bijdrager
    Thoomas

Klopt, maar dat is dan ook door Microsoft gamaakt, en Microsoft laat dat dus niet toe. Apple wel.

Bijdrager
    excel20

Daar ben ik het mee oneens: Je krijgt het niet voor mekaar om Apple Final Cut Pro 3.5 met het zelfde serial gelijktijdig te draaien in hetzelfde netwerk

Bijdrager
    aerosoul

Maar een OS zou belachelijk zijn als je dit niet 2x in hetzelfde netwerk kon draaien natuurlijk.

Verder als je 2x Final cut of Office heb draaien met dezelfde serial ben je gewoon illegaal bezig. Eigen schuld, dikke bult!

Je Leopard van je Macbook op je iMac installeren gaat niet lukken. En ook dan ben je illegaal bezig!

en over de mensen hier.. Koop gewoon je software, je hardware koop je toch ook? En als je illegale software niet zo werkt als je hoopt. Zeik dan niet.

Bijdrager
    Almerrrrr

Uiteraard is het mogelijk om een os meerdere keren in hetzelfde netwerk te draaien in de huidige osx zit geen beveiliging als je meerdere installaties van dezelfde dvd zou hebben draaien. Sommige programma’s zoals de bovengenoemde office en final cut hebben die beveiliging wel. Of Leopard ook een vergelijkbare beveiliging krijgt kan niemand je nog met zekerheid vertellen al is die kans wel erg klein. Uiteraard is het niet legaal om een os waarvan je 1 licentie hebt op meerdere machines te installeren. Gelukkig zijn de kosten van osx nog te overzien. (waarschijnlijk zal Leopard ook 129 euro gaan kosten)

Bijdrager
    SanderMichelsen
    ”aerosoul”

Verder als je 2x Final cut of Office heb draaien met dezelfde serial ben je gewoon illegaal bezig. Eigen schuld, dikke bult!

Je Leopard van je Macbook op je iMac installeren gaat niet lukken. En ook dan ben je illegaal bezig!

en over de mensen hier.. Koop gewoon je software, je hardware koop je toch ook? En als je illegale software niet zo werkt als je hoopt. Zeik dan niet.

Wijsneus, met je “zeik dan niet’ comment! Jij leest waarschijnlijk nooit de voorwaarden die bij software geleverd worden. Veel software laat het toe om, met hetzelfde serienummer!, op meerdere machines geinstalleerd te worden! Daardoor kan én mag je deze bijvoorbeeld zowel op je desktop Mac én MacBook/iBook installeren. De software gelijktijdig ‘draaien’ is echter niet toegestaan en zal binnen een netwerk vaak ook niet mogelijk zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.