6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kippewit

2x zelfde geheugen of niet?

Hallo,

Ik heb een iMac (G4 800mhz) met 256 MB geheugen. Ik ga er sowieso 512 MB bijsteken nu, maar ik vroeg me af of het de moeite zou zijn om de huidige 256 ook te vervangen door eentje van 512. Is het verschil tussen 1GB en 768MB écht de moeite of is het verschil niet wereldschokkend? Ik vind het zo’n zonde om die 256 die er nu inzit zomaar weg te moeten doen.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn iMac 800 heeeft zijn hele bestaan bij mij gedraaid met 768 Mb.
    Ik persoonlijk zou dat extra geld voor die tweede 512 er niet aan besteden.

Bijdrager
    Ross

2x zelfde maakt zover ik weet niet echt uit aangezien een hoop produkten zelfs een lange tij en nog steeds niet even kunnen worden geupgrade. Ik neem aan dat er anders wel rekening mee gehouden zou zijn. In jouw geval zou ik er gewoon 512mb bijsteken en daarbij laten. Het hangt er maar ook net af wat je ermee doet, maar ik neem aan dat je geen hele zware bewerkingen uitvoert. Anders had je waarschijnlijk voor een powermac gekozen. Zolang je het normale huist tuin en keuken werk doet en zelfs wat meer, is 768 lekker ruim geheugen om zeer soepel mee te werken.:lol:

Bijdrager
    fistkikker

De nieuwe G5 iMac heeft profijt van twee dezelfde geheugenmodules, als ze echt volledig identiek zijn kan hij ze aanspreken met dubbele bandbreedte. Jouw imac heeft dit profijt niet. daar hoef je het dus niet voor te doen. Als je geen zware photoshop of imovie c.q. FCP dingen doet heb je echt wel ruim voldoende aan 768 MB. Ik heb het ook in mijn iMacje (G4, 1 GHz) en die gebruikt zijn geheugen echt zelden volledig. Zonde dus, die extra 512 MB.

Bijdrager
    Oppie

Die 256 die er nu in zit is niet zo maar te verwisselen; volgens mij moet een dealer dat doen (of je moet zelf erg handig zijn).
    Bovendien denk ik dat er ook geen/weinig voordeel aanzit, afgezien van kosten & moeite.

Bijdrager
    macpro

Oppie heeft gelijk. De iMac moet je er flink voor openschroeven.
    Ik heb die Mac ook met 768 MB draaien en ken nog 2 anderen die dezelfde configuratie hebben.
    Alledrie draaien we naar volle tevredenheid met 768 MB.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.