13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

2x Time Capsule, handig of niet

G’middag

ik zit er aan te denken om een 2e tc te kopen, ook 1 voor boven..
    hierdoor krijg ik een harde schijf die ik als algemene harde schijf ga gebruiken en 1 voor de backup.
    Daarnaast vergroot ik toch mijn wifi bereik, of stoort het juist op elkaar (uitgaande van de brugmodus)

Dit lijkt me een betere investering dan een printerserver (voor mijn printer boven) en een losse usb-schijf voor aan de tc (die beneden staat)

Of zou een echte Nas-schijf een betere investering zijn?

(nas beneden naast de upc-router en de tc bekabeld boven met daarnaast mijn usb printer)
    ik ga ervanuit dat ik op de nas, ook mijn macmini van beneden in het netwerk kan prikken..

toch? of niet…

Bijdrager
    Double_UK

2 x een identieke topic starten.

Niet zo handig…;-)

Bijdrager
    Sascha

Laten we daarom hier verder gaan en niet in het andere topic.

Bijdrager
    wverveer

niet echt…ik zal hem proberen te wissen…ik had nog ff snel de keuze email enzo aangevinkt..

Bijdrager
    Speedooo

Bij ons thuis hebben we twee Time Capsules en geen problemen…

Bijdrager
    wverveer

oke, is het wifi bereik ook beter geworden?

of zou een airport extreme met losse usb schijf beter zijn?

of zou een nas schijf beter zijn?

Bijdrager
    Lauwrence

Tja, ik zou zelf voor een NAS kiezen met een RAID, want het ontbreken daarvan vind ikzelf toch wel het grootste manko aan de TC.

Bijdrager
    Soulshaker

ik zou de extreme met hd aanraden

Dan zit je niet met het probleem dat je HD te klein word (hoewel je ook ook een HD aan time capsule kunt hangen)

Bijdrager
    michelvdb

Dat is één Time Capsule, één… :crazy:

Bijdrager
    Nikita
    Soulshaker op 06 september 2010

Dan zit je niet met het probleem dat je HD te klein word (hoewel je ook ook een HD aan time capsule kunt hangen)

In dat geval zou ik een NAS aanraden; dat is namelijk sneller in datadoorvoer en kan voor dezelfde prijs. En is ook uit te breiden (kwestie van schijf wisselen).

Bijdrager
    wverveer

Hmmm…misschien moet ik dan toch maar voor iets niet-apple gaan.
    Apple heeft toch geen echte nas….is er eentje die aan te raden is voor 100% apple fan?

Bijdrager
    Nikita

Iets van Qnap of Synology (van de laatste heb ik zelf de DS210j, een simpele uitvoering), dan zit je goed.

Uiteraard zijn ze iets minder makkelijk in te stellen als een Apple product, maar daar krijg je dan wel een apparaat voor terug waar je 10x zo veel mee kan (en ik had alles ook met een uurtje draaien, dus zo erg is het niet)

Bijdrager
    mark-a-mac

En voor het uitbreiden van je WiFi volstaat natuurlijk elke router met WAP, al is het prijsverschil tussen een Extreme en een ander merk router met dezelfde mogelijkheden nu ook weer niet zó groot. Of denk eens aan een AExpress, kun je meteen aan de AirTunes boven, en je hebt ook nog je printerserver.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.