25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    diotav

2x ATi Radeon 4870 in de nieuwe Mac Pro?

Gezien mijn interesse in de nieuwe Mac Pro zou ik graag willen weten of dit mogelijk is? Mocht dit werken is het dan ook nog mogelijk om er een FireWire 400 PCI kaart tussen te steken? Reden voor een 2e 4870 zou zijn dat ik een 2e ACD wil verbinden via DVI en niet het momenteel nog brakke Mini-DisplayPort.

Bijdrager
    sven-

Volgens mij moet dat lukken. Alleen misschien wat gedoe met stroomvoorziening.

Andere, misschien nuttige topics:
    http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=5&topic=11013
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=665034

Bijdrager
    Pieterr

Hoe zit het eigenlijk met de HD 4890? Komt die ook in april beschikbaar voor Appelaars?

Bijdrager
    sven-

Ik verwacht het niet. Misschien dat ATI zelf een Mac versie beschikbaar stelt, maar van Apple haar kant verwacht ik vrij weinig. Het vorige videokaart assortiment (dat bij de Mac Pro early 2008 hoorde) is ook niet later uitgebreid met een bepaalde kaart.

Bijdrager
    diotav

Apple zou ondersteuning moeten bieden voor alle gangbare ATi en Nvidia kaarten. We lopen nu steeds achter de feiten aan als het gaat om het up-to-date verhaal.

Bijdrager
    sven-
    ”diotav”

Apple zou ondersteuning moeten bieden voor alle gangbare ATi en Nvidia kaarten.

Gaat niet gebeuren. Heeft met dezelfde redenen te maken dat Mac OS X niet beschikbaar is voor zelf bedachte hardware configuraties.

Bijdrager
    diotav

Dat snap ik allemaal wel .. maar toch lopen we steeds achter de feiten aan.

Bijdrager
    sven-

Qua grafische kaarten helaas wel ja:(
    Gelukkig op het gebieden van processoren een stuk minder.

Bijdrager
    diotav

Yup .. alhoewel de meningen behoorlijk uiteen lopen over de nieuwe Mac Pro.

Bijdrager
    Pieterr

Dat is het leuke van meningen. Die kunnen verschillend zijn.;-)

Serieus: het gaat toch al jaren lang iedere keer van hetzelfde liedje. Men kijkt weken/maanden naar nieuwe meuk uit, en zodra het er is begint het gezeur dat het allemaal weer ontzettend tegenvalt.

Geniet gewoon van de spullen die je hebt!

[size=9:bfcf29119f]Waarom staat jouw Mac Pro eigenlijk te koop?[/size:bfcf29119f]

Bijdrager
    diotav

@Pieterr .. omdat ik deze graag wil verruilen voor een stillere 8-core met ATi Radeon 4870.:)

Bijdrager
    sven-

Is de nieuwe Mac Pro inderdaad stiller dan diens voorgangers?

Bijdrager
    diotav

Volgens de heren op MacRumors wel.

Moderator
    unSOUND

Ach, die paar decibel minder ben je gelijk weer kwijt zodra je er meerdere harde schijven in zet… Dat zijn dus echt zaken waar ik nooit op let bij een aanschaf… Stilte is immers relatief.

Bijdrager
    diotav

Het gaat me dan ook voornamelijk om 8 cores en de 4870. Om terug te komen op mijn vraag haal ik uit het forum van MacRumors dat het dus noodzakelijk is om een extra voeding aan te brengen?

Bijdrager
    R-Flow

Beetje off-topic, maar hoeveel luider is de Mac Pro eigenlijk t.o.v. een iMac?

Bijdrager
    sven-

Een stuk luider. Althans, dan vergelijk ik mijn early 2008 Mac Pro met mijn mid 2007 iMac. De iMac hoor je gewoon niet, maar de Mac Pro hoor je wel. Niet heel hard, maar je hoort de ventilatoren draaien. Ik snap ook een heleboel opmerkingen van gebruikers op andere fora niet als ze zeggen dat hun Mac Pro “heel stil” is.

Moderator
    unSOUND
    ”sven-“

Ik snap ook een heleboel opmerkingen van gebruikers op andere fora niet als ze zeggen dat hun Mac Pro “heel stil” is.

Ligt er aan wat voor machine ze daarvoor hadden… :wink: Als je hiervoor een WT had, dan is het een hele stille machine. Als je hiervoor een mini had, is hij luidruchtig.

Bijdrager
    diotav

Vooral de X1900 produceert veel geluid.

Moderator
    unSOUND

Mijn 3870 ook wel, maar ik heb dan ook niet de standaard fan erop zitten, die had een variabel toerental en daar werd ik dus helemaal para van… Dan liever wat hoger maar constant. Die keren dat mijn machine boven iTunes uit komt zijn toch op één hand te tellen.

Bijdrager
    diotav

Wat een drama .. een SuperDrive vervangen voor een voeding. :sealed:

Bijdrager
    Pieterr

Radeon HD 4890: AMD’s opgevoerde HD 4870 getest.

De prestaties liggen, zoals de specificaties al doen vermoeden, ongeveer tien procent hoger dan bij de HD 4870, die ongeveer de gelijke is van Nvidia’s GTX260 216c. De HD 4890 is met een prijs van 220 euro ruwweg 30 procent duurder dan zowel de HD 4870 als de GTX260 216c. De 4890 verbruikt bovendien meer energie, onder andere omdat de gpu op een hogere spanning werkt.

Radeon HD 4890: First Benchmarks Rather Disappointing

We are currently working on a procedure to flash such card to make it working in a Mac by using the ROM EFI from the Mac Radeon HD 4870. It was so far unsuccessful, we are still working on it.

It seems that the retailed version of the Radeon HD 4870 is still blocked to 4-5 weeks shipping delay on the Apple Store… problem with stocks or production?

Bijdrager
    Pieterr

NVIDIA unveils $1800 Quadro FX 4800 card for Apple’s Mac Pro.

The $1800 card boasts 192 parallel processor cores and a massive 1.5GB frame buffer with memory bandwidth of up to 76.8 GB/sec. NVIDIA says this architecture delivers high throughput for interactive visualization of large models, high-performance for real time processing of large textures and frames, and the highest quality and resolution with full-scene antialiasing.

http://www.nvidia.com/object/product_quadro_fx_4800_for_mac_us.html

Mac Pro Requirements: >>To find out if you are running the correct Mac Pro requirements, go to About This Mac to find out what system you are running. You can find this by doing the following:

Go to • About This Mac
    Click on the • More Info button
    Select • Hardware
    The model identifier should be MacPro3.1 or MacPro4.1 (2008 or 2009) or later
    MacPro1.1 and MacPro2.1 are not compatible.

Note: Mac Pro 1.1 is not compatible.

Bijdrager
    diotav

Damn wat een vette kaart!

Bijdrager
    strigoi

Vette kaart voor specifieke 3D (Motion) aps. Meen dat 2D (Motion) graphics en games niet veel beter gaan dan met een GT130 of Ati 4870.

Nvidia Site over de 4800 Quadro:

Please note:

Mac Pro Requirements: >>To find out if you are running the correct Mac Pro requirements, go to About This Mac to find out what system you are running. You can find this by doing the following:

Go to • About This Mac
    Click on the • More Info button
    Select • Hardware
    The model identifier should be MacPro3.1 or MacPro4.1 (2008 or 2009) or later
    Note: MacPro1.1 and MacPro2.1 are not compatible.
    Graphics drivers are included with the Graphics Board for the Leopard OS version 10.5.7 or greater. To check your software version, click on the Apple icon in the upper left corner of your Mac Pro screen and select “About This Mac”.

If your system OS X is not 10.5.7 you need to upgrade. Your system must be running OSX 10.5 (Leopard) in order to upgrade to 10.5.7.

Use the following procedure to get your system OS to 10.5.7:

a) Click on the Apple icon in the upper left corner of the screen and select Software Update.
    b) Select the 10.5.7 System Update and click Install.
    c) Reboot your system when the update is complete.
    d) Click on the Apple icon in the upper left corner of the screen and select Software Update.
    e) Select the Leopard Graphics Update and click Install.
    f) Reboot your system when the update is complete.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.