12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Melle

2TB in Mac Mini

Goede morgen, lang geleden, maar nog eens een vraag voor jullie.

Ik heb mijn mac pro verkocht en ga ‘downsizen’ naar een mac mini… nu ga ik – via de data doubler – een extra interne schijf installeren…
    via OWC macsales lijkt het alsof er enkel schijven bestaan tot 1,5TB. (2,5″ uiteraard)

Er bestaat echter ook volgende 2,5″ schijf > Western Digital Green WD20NPVT, 2TB

Deze is 15mm hoog… weet iemand of deze in de huidige mac mini in te bouwen valt?

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Groeten,

Michael

Bijdrager
    TheBigZ

Zie http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1370962

Waarom hang je er niet een USB 3.0 schijfje aan? Net zo snel en wel zo makkelijk.

Inactief
    Anoniem

Een USB 3 schijf is echt niet zo snel als de interne SATA poort.

Bijdrager
    TheBigZ

@StefanV: SATA is sneller dan USB 3.0, dat klopt. Maar de connectie (USB 3.0 / SATA) is ook niet de bottleneck, maar de snelheid van je harde schijf.

Bijdrager
    Vroegah

Melle: op datzelfde OWC bij harde-schijven voor mac-mini:http://eshop.macsales.com/shop/hard-drives/2.5-Notebook/SATA/9.5mm

Zo je ziet allen zijn 9.5mm. Ik heb zelf mbv de data-doubler kit 2 ssd’s in mijn mac-mini 2012 gezet, en 15mm is echt te-hoog voor inbouw in het frame.

Bijdrager
    Soulshaker

te hoog , gaat niet lukken.
    Je zit met een max tot 2x1TB aan interne opslag.

Kies voor extra opslag via usb 3.0 of voor thunderbolt

Bijdrager
    MvdM

Hoe bevalt dat tot nu toe, van een Mac Pro naar een Mac Mini?

Bijdrager
    TheBigZ
    1984 op 16 juni 2013
    TheBigZ op 15 juni 2013

Waarom hang je er niet een USB 3.0 schijfje aan? Net zo snel en wel zo makkelijk.

of zoiets nog wat sneller

Ook voor 1984 nog een keer: de connectie (USB 3.0 / SATA / TB) is niet de bottleneck, maar de snelheid van je harde schijf.

Bijdrager
    Melle
    MvdM op 16 juni 2013

Eigenlijk fantastisch. Van mac pro naar mac mini was ook: van snow leopard naar mountain lion en alleen dat is echt wel een grote verbetering.
    Verder mis ik de snelheid van de mac pro niet. (wel nog niet veel moeten renderen, maar bij alle andere werk is de mini minstens even snel)

in de mini zit intussen gewoon kleine SSD en 16GGB geheugen. USB 3.0 wordt ook vaak gebruikt. In plaats van intern grote opslag heb ik eerst een NAS schijf gekocht > een mybook 3TB > vreselijk drama. vreselijk traag via het verder perfect bekabelde netwerk. haalde af en toe maximaal amper 10mb/s, maar meestal maar 2 a 3…

Daarom nu een Lacie 5big thunderbolt aangeschaft… (voor op het bureau, thuis weet ik nog niet hoe het te doen)

alhoewel nu dit aan het typen vanaf nieuwe macbook air met 510 SSD. Tis hier allemaal wat aan het evolueren… straks nog van een nokia 3210 !!!!! naar een iPhone 5S > mijn eerste smartphone ooit !

Hopelijk komt er een 128 GB versie.

Moderator
    unSOUND
    MvdM op 16 juni 2013

Mij viel het tegen eerlijk gezegd. Ik ging van een 2008 Mac Pro naar een 2011 mini, maar de interne opslagruimte en ruwe rekenkracht waren toch wel in het voordeel van de Pro. Met name lang laten rekenen ( 24 uur lang video laten coderen bijvoorbeeld ) laat de mini opstijgen qua fangeluid, en je kon verder ook vrij weinig meer doen met de machine… De Mac Pro doet dat zonder zijn fans ook maar 1 versnelling te verhogen…

Bijdrager
    Melle
    unSOUND op 15 augustus 2013
    MvdM op 16 juni 2013

Mij viel het tegen eerlijk gezegd. Ik ging van een 2008 Mac Pro naar een 2011 mini, maar de interne opslagruimte en ruwe rekenkracht waren toch wel in het voordeel van de Pro. Met name lang laten rekenen ( 24 uur lang video laten coderen bijvoorbeeld ) laat de mini opstijgen qua fangeluid, en je kon verder ook vrij weinig meer doen met de machine… De Mac Pro doet dat zonder zijn fans ook maar 1 versnelling te verhogen…

Jip, kan ik goed geloven. Als je echt moet ‘renderen’ of dat nu beeld of geluid is… ben je veel beter af met een mac pro. Maar ik doe dat weinig. Mijn vriendin deed dat des te meer, maar nu werkt zo ook meestal op een extern bureau, waar ze het materiaal van daar gebruikt.

Voor photoshop, indesign, illustrator en 2D tekenwerk is zelfs de minste sterk mac (mba 11″) tegenwoordig best snel genoeg.

En zeker voor mail, internet en andere licht computertaken.
    Mijn nieuwe macbook air is op dat vlak echt een droom. Zo licht. Je voelt hem niet op je schoot. En wordt niet warm. En toch supersnel voor dagdagelijkse taken.

Duur, maar top.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.