12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom. V

2GB/3GB/4GB Geheugen in een Imac?

Heyhey

Er is terug geld! Dus een kleine upgrade van men imac 2.4Ghz 20″ 1GB Ram (laatste revisie).

Er zit 1Gig ram in origineel.

Wat doe ik op men Imac: office/internet/photoshop

Nu dacht ik eerst 1gb extra te steken… Maar een latje van 2gb past ook nog in het budget. Maar wat is nu aan te raden?

2G/3GB/4GB ram in men Imac (voor dergelijke applicaties)

Indien ik 4gig wil steken moet ik het originele ramlatje eruit halen en dat is wel zonde…

Maar mag 3GB wel? Want ik had verstaan dat je best dezelfde verhoudingen neemt? En ga ik uberhaupt verschil merken bij 3GIG of meer?

Alvast bedankt

Bijdrager
    carpebios

Ik ga echt janken. Hoe vaak komt deze vraag nou nog voorbij?
    En ik versta gelukkig ook nog alles :sealed:

Bijdrager
    Tom. V

Zucht…

Gelukkig ben jij hét grote licht hé bleiter.

Als je enige moeite wil doen uw wijsheid te delen met ons, blijf dan. Anders bol het toch af é…

Ik héb gezocht, maar de specifieke eis van Photoshop op een dergelijke Imac niet gevonden;)

+ ik besef dat 2x 2GIG het beste is… Maar is dit niet overkill?

Apple geeft zelf aan 1GIG bij te steken als je zwaardere applicaties draait. Maar gaat 3GIG niet beter presteren, of net slechter?

Ik heb het macs en ram topic gelezen, daar suggereren ze een latje van 2GB te nemen omdat indien je later 4Gig wil steken je niet ligt te knoeien. Maar is het dat geld wel waard…

+ Gaat het geheugen indien er niet gebruik wordt gemaakt van dual channel niet corrupteren met het nieuwe kingston latje?

“Gelijke modules?
    Alleen bij de PowerMac G5 en de Mac Pro is het gebruik van gelijke paren verplicht. Bij andere Macs is het niet verplicht. Als je een Intel machine met een onboard grafische kaart ( Mac mini, MacBook, de eerste 17 inch iMac ) kan je machine baat hebben bij gelijke modules, omdat de grotere bandbreedte ook de prestaties van je grafische kaart kan verbeteren.”

“KAN” je machine baat hebben, heeft het baat of niet?

Toch een geluk voor jou dat zo’n forum anoniem is hé…;)

Bijdrager
    Lazy B

Toch een geluk voor jou dat zo’n forum anoniem is hé…

Voor jouw ook hoop ik. Wat is er toch mis met de scholen hier in Nederland?
    Ik heb je post eigenlijk niet eens doorgelezen, <En daarom is de rest van deze onzinnige bijdrage verwijderd door een moderator>

Bijdrager
    Xserve

Het verschil tussen ongepaard en gepaard geheugen is niet zo groot, behalve bij de Mac mini en Macbook, waar het ook de grafische prestaties kan beïnvloeden.

Of je geheugen nodig hebt hangt er eigenlijk van af wat je zoal met je computer doet. Je moet niet denken dat, bijvoorbeeld 4GB ipv 2GB er ineens voor gaat zorgen dat Mac OS X sneller start en werkt ofzo. Beiden zijn meer dan genoeg voor internetten, surfen muziek…. Daar volstaat 512MB zelfs al.

Draai je echter veel geheugenintensieve programma’s (bv: CS2 Photoshop) of een heleboel programma’s tegelijk (bv: Windows Vist virtueel in Parrallels), dan is een upgrade wel noodzakelijk.

Tegenwoordig kost geheugen niet veel meer, dus als het kan zou je zo voor 4GB kunnen kiezen. Begin anders met een latje van 2GB in combinatie met een bestaand 512MB latje, zodat je 2,5GB hebt. Later kan je dan nog tot 4 gaan.

Anderzijds denk ik dat voor jou 2GB wel volstaat, maar misschien ga je later je Mac nog voor andere dingen gebruiken?

Bijdrager
    Rub3n

ik heb er gewoon 3gb in, werkt prima!

Bijdrager
    Meaculpa
    ”Lazy

Mijn suggestie is dan ook gewoon, met je fikke van het geheugen af te blijven en lekker je moeder te gaan pesten ofzo.

haha echt vermakelijk dit forum :D

Bijdrager
    1984
    ”carpebios”

een beetje meer begrip en wijsheid kan geen kwaad “carpebios”

Bijdrager
    Sunshine

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee lijken, maar 4Gb is echt niet zo duur.
    Bij http://www.macstuff.nl heb je al 2 Gb Ram modules voor nog geen 4 tientjes per stuk.
    Zelf draai ik Parallels/Windows (ja sorry, maar sommige software die ik gebruik is er gewoon niet voor Mac) en dan is het erg comfortabel om ruim in je jas te zitten. Ook lekker als je videoos maakt met Final Cut en tegelijkertijd Photoshop open hebt en nog wat andere klusjes aan het doen bent.
    Geheugen heb je nou eenmaal niet snel teveel.

:roll:

Bijdrager
    carpebios
    ”1984″
    ”carpebios”

een beetje meer begrip en wijsheid kan geen kwaad “carpebios”

Maar een bedreiging mag hier wel.
    Wijsheid was eens rond gaan zoeken omdat er al tal vragen hierover gesteld zijn. Maar nu ben ik de gene met gebrek eraan?
    Nee, als zelfs de moderators het niet meer zien, en dat 10000x de zelfde vraag stellen niet erg is, maar dreigen ook geen probleem is, ben ik hier weg.

Bijdrager
    MouseMighty

Als je al de opmerking/vraag durft te stellen dat 1 Gb RAM beter presteert dan 3Gb dan denk ik dat je toch eerst zelf even wat research moet plegen. Wat dat betreft snap ik carpebios ook wel. Dit forum staat vol met dezelfde vragen/topics maar daar kijkt/zoekt geen hond. On topic: Ik zou gewoon een 2Gb RAM latje erin doen. Dat RAM kan je beter niet bij Apple kopen (te duur) maar bij een goede RAM leverancier. 2Gb RAM is zat voor internet/office/photoshop. Tzt kan je er altijd nog meer bij doen. Ben het overigens ook eens met de opmerking dat er door moderators steviger en sneller ingegrepen moet worden. De zoekfunctie mot ook ff een flinke trap onder zijn/haar reet hebben en alle troep/subbele blabla zooi deleten. Zo hop. Maar da’s allemaal offtopic en al tig keer eerder besproken.

Moderator
    Poezenbeest

Laat ik het nou voor de verandering eens zijn met iemand die naar de zoekmasjien verwijst…. Ik tik ‘geheugen’ in en zie daar… de resultaten vliegen je om de oren…

Kies zelf maar een topic om in aan te sluiten…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.