13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MrGlenneke

2GB ram of 4GB ram

Ik vraag me af of ik 2GB ram of 4GB ram moet nemen voor de macbook pro 13″ waarvoor ik aan het sparen ben.
    Dit is men lijst met programma’s die ga installeren:

iWork
    Photoshop
    Gimp (open-source fotobewerkingssoftware)
    MSN (een versie waar ik de iSight-camera mee kan gebruiken)
    iDeas (nintendo ds emulator)
    Bittorent
    Een Game (Harry Potter of de Sims ofzo)

Bijdrager
    bedhead

Bah, voor alles wat je daar opsomt volstaat 2GB. Met Photoshop is het toch aangeraden van 4GB te steken. Ik zou dus voor 4GB gaan. Op termijn ben je altijd beter uit….

Bijdrager
    macdimi

Waarom Gimp nog gebruiken als je photoshop al hebt? Lijkt me toch wel overbodig.

Bijdrager
    Bintje

4GB, je zal dr spijt van hebben als je 2 neemt.

Bijdrager
    PvdO

Meer is altijd beter… 4GB is voor games (in mijn geval SimCity, maar zeker ook de Sims) zelfs tamelijk minimaal.

Bijdrager
    MrGlenneke
    ”macdimi”

Waarom Gimp nog gebruiken als je photoshop al hebt? Lijkt me toch wel overbodig.

Met gimp kan ik sommige dingen sneller omdat ik gimp al veel langer heb, een paar dingen zijn er gewoon makkelijker in.

Bijdrager
    MrGlenneke

4GB dan maar

Bijdrager
    W0uTeRr

Mag ik vragen waarom je nu allemaal topics start over een MacBook Pro die je nog lang niet aan kunt schaffen? Je zegt telkens dat je nog maar net bent begonnen met sparen en dat je waarschijnlijk nog twee jaar nodig hebt om al het geld bij elkaar te krijgen. Tegen de tijd dat je dan eenmaal zo ver bent dat je een MacBook Pro ook daadwerkelijk aan gaat schaffen, zijn er allang weer veel nieuwere modellen uitgekomen. Het is toch veel zinvoller om er dan allemaal topics over te starten?

Bijdrager
    Miti96

Tegen de tijd dat je ‘m gaat kopen kan je hoogstwaarschijnlijk geen 2GB MBP meer kopen. Misschien zelfs geen 4GB meer.

Bijdrager
    MrGlenneke
    ”W0uTeRr”

Mag ik vragen waarom je nu allemaal topics start over een MacBook Pro die je nog lang niet aan kunt schaffen? Je zegt telkens dat je nog maar net bent begonnen met sparen en dat je waarschijnlijk nog twee jaar nodig hebt om al het geld bij elkaar te krijgen. Tegen de tijd dat je dan eenmaal zo ver bent dat je een MacBook Pro ook daadwerkelijk aan gaat schaffen, zijn er allang weer veel nieuwere modellen uitgekomen. Het is toch veel zinvoller om er dan allemaal topics over te starten?

Dan weet ik de totale prijs en dat is handig, waarom ga ik niet uitleggen want dat duurt te lang.

Bijdrager
    W0uTeRr

Maar je kunt er vanuit gaan dat er over twee jaar weer nieuwere modellen met andere specs en – uiteraard – ook andere prijzen zijn. Beetje vreemd om dan nu al een totaalprijs te berekenen. Nou ja, succes ermee!

Bijdrager
    MrGlenneke

Dit is één van de redenen:

als men ouders vragen hoeveel het kost, zeg ik de totaalprijs van nu en dat hij goedkoper wordt en beter.

Moderator
    Rivanov

Sorry, maar meerdere topics over iets waarvoor je aan het sparen bent heeft geen zin.
    Niet lullig bedoeld, maar kom met zo’n soort vragen maar terug wanneer je ‘m daadwerkelijk kunt kopen.:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.