16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jacogrinwis

2ehands Wacom Cintiq 15x of Cintiq 12WX graag tipts ervaring

Dag mensen nog een fijne 2e kerstdag gewenst allemaal.
    Ik wil een Wacom Cintiq aanschaffen een tweedehands wand heb niet genoeg voor een nieuwe.
    Nu zou ik graag jullie advies willen horen ik heb gezien een Wacom Cintiq 15x voor € 750,- en een nieuwer model Wacom Cintiq 12WX waar ik nu € 710,- op heb geboden maar welke zouden jullie me aanraden?
    De Wacom Cintiq 15x:

En de Cintiq 12WX:

Heeft iemand ervaringen met deze producten graag hoor ik jullie ervaringen en tipts aanbiedingen ook altijd welkom.:D
    Ik werk nu zelf op met een Wacom Intuos 3 die me goed bevalt maar vind lastig dat ik nog op scherm en tablet moet kijken.:?

Bijdrager
    reneo

Ik ben ook al een poosje op jacht naar een cintiq, maar ben eigenlijk nog niet zo tevreden over de mogelijkheden ervan. De 12 vind ik echt een te klein scherm hebben en 21 juist weer te groot (en te duur). Maar de oude pl serie gebruikt dan weer de graphire serie pennen en dat is ook weer niet zo best…
    Zodoende heb ik dus ook nog steeds geen cintiq. Nog maar effe wachten op 17″ breedbeeld met resolutie van minstens 1680×1050…

Bijdrager
    jacogrinwis

Oke Reneo bedankt voor je bericht ja ik vind die cintiq ook best erg duur en heb er dan nog geen eens mee gewerkt wand weet niet of het nou echt zo lekker werkt. Maar toch wil ik er wel een :lol: maar een leuk koopje zou wel mooi zijn. Die de graphire serie pennen werken die ook met druk gevoeligheid dat je weet?

Bijdrager
    MacBoot

voor het geld kun je beter een intuos3 kopen
    werkt veel prezierer, zover ik weet is de cintiq namelijk even gevoelig als de bamboo
    en voor dat geld wil je wel wat meer dan dat:wink:

Bijdrager
    jacogrinwis

Hallo MacBoot een intuos3 die heb ik nu al en wil dus een touchscreen. En neem aan dat een cintiq wel beter moet werken dan een bamboo. Eigenlijk zou je zoon apparaat eerst moeten kunnen uitproberen maar zitten altijd in dichte doos en mag pas open als je betaald hebt.

Bijdrager
    reneo

Bij A-Mac in Utrecht staat er een cintiq om te proberen. Dan kom je erachter dat het ook niet alles is. Zo lijkt het dat de cursor een beetje achter je pen aan hobbelt. Maar ik weet zeker dat dit de vertraging is van de display. Opzich niet heel erg storend, wat wel eens lastig zou kunnen zijn, is dat je je hand /arm altijd over een deel van het scherm hebt, waardoor je een deel van de info mist! Bij Bright.tv hebben ze nog eens een test gedaan en daar is alhier een kort filmpje van te zien.

Overigens was er voor mij een perfecte cintiq,de 20wsx, maar die is dus alleen in america te koop geweest en is na nog geen jaar alweer uit de handel genomen. Daar heb ik nog even met sales europe over gemaild, maar die roepen alleen maar de 21ux ook fantastische is…

Bijdrager
    Xigh

In iCentre Uitgeest hebben ze een showmodel liggen. Ik heb er even op gekriebeld, het werkt wel goed. Er zit geen vertraging in en het is in feite wat je verwacht. Tekenen met de optie om appeltje Z te doen. Ik was niet onder de indruk van het scherm wat er in zit, maar het stoorde me ook niet. Verder niet al teveel getest, want was niet op zoek.
    Ik vind het het geld nog niet waard, dan werkt mijn Intuos3 nog goed genoeg. De Cinteq vind ik nog iets teveel een hebbedingetje.

Edit: bij mij zat er geen vertraging in, misschien dat het met de computer te maken heeft waar hij op aangesloten is.

Bijdrager
    reneo
    ”Xigh”

Edit: bij mij zat er geen vertraging in, misschien dat het met de computer te maken heeft waar hij op aangesloten is.

lijkt mij niet, bij a-mac utrecht hangtie aan een rete snelle macpro… misschien een oude driver…

Bijdrager
    jacogrinwis

Ja net filmpje bekeken maar ja dat zag er nog niet echt zo positief uit met die punt en ja formaat is wel klein.
    Denk dat ik er toch nog even langer over nadenk voordat ik er een koop probeer het toch nog maar even wat langer en te vrede te zijn mijn 24″ iMac en Intuos 3.
    Er zou een tool moeten komen dat op het scherm van de iMac kon plakken en daarop tekenen.

Bijdrager
    Xigh

Ik weet het niet. Hij hing bij mij ook aan een Mac Pro met een Cinema Display. Voordeel wat de TS heeft als hij hem tweedehands koopt is dat hij hem even kan testen voordat hij hem koopt.

Bijdrager
    reneo

Overigens: als het je om de centen te doen, dan loont het wel om er 1tje nieuw via amerikaanse webshop op ebay te kopen… een 21″ kost je ongeveer €1600,- en zo’n 12″ heb je dan voor €700,- ook niet gek!

Bijdrager
    jacogrinwis

Ja maar die prijs dan heb je ze nog niet thuis dan komen er vast nog hoop kosten boven op toch?

Bijdrager
    reneo

klopt. meestal nog wat shippingfee, (±$100,-) en je weet ook maar nooit wat de douane er nog mee doet. Die willen er willekeurig ook nog weleens even 19% bovenop gooien… maar dan nog, zit je nog steeds lager dan de bedragen die ze hier in nl vragen voor zo’n cintiq.

kom overigens net bij a-mac vandaan, daar staat dus een PL720. Een wat ouder type, 17″ met een graphire pen… ik geloof dat ze er graag vanaf willen, want er werd mij een erg leuke prijs geboden voor het model wat al een poosje in de winkel staat…

Bijdrager
    jacogrinwis

O interessant en heb je er interesse in zo nee voor wat wat voor bedrag mocht die weg dan?

Bijdrager
    reneo

Ik heb er wel degelijk interesse in. Ga er dit weekend eens over nadenken. Het ding heeft daar al 1/3 van zijn levensduur staan verdoen… (de pl720 heeft ongeveer 20.000 branduren), dus wie weet.

Bijdrager
    jacogrinwis

Oke als je hem hebt hou me op de hoogte hoe die bevalt mischien komt die dan nog wel op mijn verlanglijstje.
    Ik zit nu te denken aan om een standaard te maken voor mijn Intuos 3 zodat die schuin staat denk dat hij dan ook al een stuk beter voor me gaat werken wand nu heb ik nog niet echt lekker motoriek in dat ding.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.