8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    SplendidMac

2e Videokaart in nieuwe G5

Ik wil nu eindelijk helemaal overstappen van Windows naar Apple. Ik ben al een jaartje in bezit van een iBook maar wil daar nu ook een G5 bij kopen. Nu werk ik op dit moment met 3 beeldschermen op mijn Peecee. Ik wil deze ook graag weer aansluiten op de toekomstige G5.

Nu het probleempje; Ik zie op de Apple site dat je wel PCI VGA kaarten kan kopen, zo heb ik dit nu ook in mijn PeeCee, maar ik kan geen PCI-Express kaarten vinden op de site. Want de nieuwe G5 reeks bevat nu PCI-Express. Ik heb geen zin om een kaart van > €200,- te gaan kopen. Het is maar voor het derde scherm waar ik geen grafische dingen wil doen. Alleen maar pal-letjes en eventueel Safari. Dus niks krachtigs.

Maar waar kan ik deze PCI-Express kaarten vinden voor de mac? Ik kan niks vinden. Of werken alle PCI-Express kaarten op zowel Mac als de PeeCee?

verder nog, hoe zit het met de 16x, 8x en 4x datarate van de PCI-Express sloten in de G5. Kan een 16x kaart gewoon in een 8x of zelfs in een 4x slot?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik snel de G5 met de nodige videokaart kan bestellen.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    kaiser pro

Wat voor g5 kan je niet beter wachten tot er een powermac met intel procesor is of wil je een imac? 8)

Moderator
    unSOUND

Je kunt gewoon een tweede GeForce 6600 kopen in de store… zoek maar eens op “6600” in de sorte, dan staat hij gelijk op de eerste pagina met resultaten.

Tevens moet de kaart in de 8x sleuf van de G5…

Bijdrager
    SplendidMac
    ”unSOUND”

Je kunt gewoon een tweede GeForce 6600 kopen in de store… zoek maar eens op “6600” in de sorte, dan staat hij gelijk op de eerste pagina met resultaten.

Tevens moet de kaart in de 8x sleuf van de G5…

Oke die zou kunnen. Al vind ik hem wel een beetje aan de dure kaart voor een twqeede kaart waar ik niks krachtigs op doe. Zijn er geen goedkopere PCI-Express kaarten voor de mac te verkrijgen?

Moderator
    unSOUND

Er is een LE uitvoering van de 6600, die heeft minder Vram,
    maar ik zou niet weten of die ook los verkocht wordt.

Bijdrager
    profclimber

de macpro krijgt SLI :innocent:

Bijdrager
    madmax
    ”profclimber”

Lekker belangrijk als je gewoon een tweede monitor wilt aansluiten:P

Bijdrager
    Sachin
    ”madmax”
    ”profclimber”

Lekker belangrijk als je gewoon een tweede monitor wilt aansluiten:P

Waar haal je die stelling trouwens profclimber? Het is niet omdat er voldoende PCI-X lijnen beschikbaar zijn dat SLI kan werken, dat heeft vooral met de drivers te maken …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.