8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruwepit

2e Time Capsule icm Apple TV instellen

Ik heb op het ogenblik 2 TC’s. TC 1 via mijn UPC modem ingesteld als router waar ik een 2.4 en 5 netwerk op heb zitten en die functioneert als Time Machine voor mijn iMac.
    Mijn 2e TC is de oude TC die nu functioneert via UTP als extra HDD dus internet/draadloos en netwerk staan uit.
    Nu wil ik deze 2e TC via een UTP (ik neem aan dat dit een betere verbinding geeft dan wireless) op de 2e verdieping plaatsten met daaraan een 2e Apple TV. Deze gaat dan uiteraard met een HDMI daar de TV in.
    De 2e TC mag dan ook weer als Time Machine gaan functioneren voor onze MBP.
    Hoe moet ik alle instellingen hebben staan voor deze beide TC’s?

Bijdrager
    hokkie

Je geeft aan dat je de 2e TC al als extra HDD over UTP gebruikt. Je kunt je deze dus gewoon benaderen, dan kan je die schijf (dus in die 2e TC) toch gewoon instellen als TM voor de MBP?

Apple TV heeft hier verder niets mee van doen, lijkt mij.

– Je eerste TC als DHCP/NAT
    – Je tweede als “bridge modus”, wifi uit.

Of begrijp ik je vraag niet?

Bijdrager
    Ruwepit

Excuus, ik zie dat ik inderdaad niet heel duidelijk was.

Ik wil in de slaapkamer een Apple TV plaatsen zodat ik daar films/muziek etc van mijn iMac die beneden in de kamer staat kan kijken. Vandaar dat ik de 2e TC dichterbij, maar liefst niet in, de slaapkamer wil hebben. En dan dus de 2e TC wireless icm met die 2e Apple TV gebruiken. Dus als een soort “versterker/Airport.

Bijdrager
    hokkie

In dit geval zet je de wifi “aan” en verbind je de ATV met de 2e TC (in bridge mode). Zo krijgt je 2e TC en alle apparaten die je hier op aansluit een IP toegewezen van de 1e TC. Dit moet gewoon gaan werken.

Bijdrager
    Ruwepit

Dat heb ik gedaan alleen klapt de 2e TC eruit.
    Tabblad Draadloos: Breid bereik draadloos netwerk uit – Naam draadloos netwerk heb ik hetzelfde gekozen als de bestaande
    Tabblad Netwerk: is alles grijs en bij Routermodus staat ook in het grijs “uitgeschakeld (brugmodus)
    Zouden de 2 TC’s te dicht bij elkaar staan?

Bijdrager
    Ruwepit

Oja, instellingen 1e TC die ipv de
    Internet: verbind via DHCP
    Draadloos: Maak draadloos netwerk aan – dezelfde netwerknaam als in de 2e TC
    Netwerk: DHCP en NAT

Bijdrager
    SunKeeper

De instellingen zoals je ze opnoemt kloppen.

Reset de tweede TC eens even door het knopje aan de achterkant ingedrukt te houden. (als het lampje snel oranje knippert loslaten)
    Volg daarna de stappen in AirPort-configuratieprogramma 6 (de automatische setup waar een paar vragen worden gesteld)

Lukt het dan wel om de tweede TC goed in het netwerk te krijgen?

De reden dat je dit moet doen is omdat er wel eens oude instellingen blijven hangen. Met de reset gooi je dat eruit, daarna werkt het vaak wel goed.

Edit: er zitten geen ogen in, dus ze zien niet waar ze staan. M.a.w. de afstand maakt niets uit. Dit moet werken.

Bijdrager
    Ruwepit

Opgelost. De 2e Apple TV heeft sowieso ook wireless voldoende signaalontvangst en dankzij de tips werkt de rest ook! Top.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.