8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Reinier

2e Monitor en Wacom Tablet

Hoe behandeld een wacom tablet je 2e monitor? Kun je uberhaupt wel op je 2e monitor komen met je pennetje? Ik sta op het punt om een wacom te kopen, maar wil eerst even weten hoe dat nu precies zit.

Bijdrager
    Ruben
    ”Reinier”

Hoe behandeld een wacom tablet je 2e monitor? Kun je uberhaupt wel op je 2e monitor komen met je pennetje? Ik sta op het punt om een wacom te kopen, maar wil eerst even weten hoe dat nu precies zit.

Ja, ik heb zelf ook een tweede monitor en een Wacom tablet(je) en dat gaat prima. Standaard bestrijkt je “area” op je tablet beide schermen tegelijk. Persoonlijk vind ik dat niet prettig werken, want je muis en pen worden in één richting dan meteen twee keer zo snel.

Wat je ook kan doen (heb ik bijvoorbeeld zo voor gekozen) is dat je bijvoorbeeld bij het gebruik van de pen in een app als Photoshop er voor kiest om deze gewoon één scherm te laten gebruiken.

De drivers van wacom bieden wat dat betreft genoeg mogelijkheden om de boel per app helemaal naar wens in te stellen.

Bijdrager
    Reinier

Is er niet een switch functie? Dus een shortcut op je toetsenbord of je tablet dat switched tussen schermen?

Ennuh, Ruben, is die radio/herrie van jouw ook in H’voet te beluisteren?:D

Bijdrager
    Ruben
    ”Reinier”

Is er niet een switch functie? Dus een shortcut op je toetsenbord of je tablet dat switched tussen schermen?

Geen idee, om eerlijk te zijn. Misschien is het wel onder te brengen onder één van de toetsen van de pen of muis, maar ik gebruik dat zelf niet. Momenteel heb ik ook de tablet even niet in gebruik, dus ik kan het niet zo snel even nakijken. Ik weet eerlijk gezegt ook niet eens of die Wacom drivers het ook onder Panther doen, ik heb ‘m alleen onder Jaguar gebruikt.

”Reinier”

Ennuh, Ruben, is die radio/herrie van jouw ook in H’voet te beluisteren?:D

Ik denk het niet, ik zit midden in het centrum en bestrijk precies heel Spijkenisse.:-D Voor zolang het duurt tenminste, want ik kreeg vandaag al te horen dat ik het TV signaal van de buren verkloot, dus het zal niet lang duren voor hier wat op de stoep staat.:-P

Bijdrager
    Reinier

Ik mag toch wel verwachten van Wacom dat ze drivers gereed hebben voor Panther? Ik ga namelijk een bestelling plaatsen voor Panther en een Wacom Intous 2 A4…. dat moet dan wel met elkaar werken !

Bijdrager
    Sad

On Monday, October 13, 2003, Wacom Technology Corp. (WTC) posted a new driver for Wacom graphics tablets running on Mac OS X v.10.1.5, 10.2 or 10.3.

Driver version 4.77-8 (RC) can be downloaded from WTC’s website at http://www.wacom.com/productsupport/macosx.cfm.

Duszeemeeh volgens mij zit je goed!

bron: http://www.wacom.com/productsupport/bulletin/4.77_8_OSX.pdf

Bijdrager
    Reinier

OK, alles is binnen en het werkt geweldig ! De 2e monitor kan ik gedeeltelijk bereiken in de “Quick Point” modus en voor de rest doe ik het gewoon met de muis.

Bijdrager
    MacBeer

Omdat ik zelf momenteel problemen ondervind met mijn Graphire zit ik regelmatig op het Wacom-forum.
    De mensen die daar met twee monitors werken (ik heb er ook twee) beklagen zich nogal over de afwezigheid van een ‘switch’ functie.
    Je zou je Wacom kunnen ‘mappen’ maar dan verlies je ruimte op je wacom. en als je op een a6 of a5 zit dan is dat vervelend.
    Wacom zegt dat het vooralsnog niet werkt aan zo’n functie.

Ik gebruik mijn tablet in mouse-mode terwijl de meeste mensen die zich beklaagden in pen-mode werken. In mouse-mode heb ik geen problemen en werk ik prima met een dual monitor set-up.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.