26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    WTR

2e monitor 24″ iMac?

Hey y’all

Ik zit er aan te denken om mijn mac collectie uit te breiden met een 24″ iMac.
    Daarnaast wil ik er misschien ook een 2e monitor erbij, maar ik vind de cinema display van Apple wat te duur en het bevat opties die ik toch niet nodig heb.

Wat zijn goede alternatieven voor cinema display die goed bij de nieuwe 24″ iMac past?
    En wat zijn de dingen waarop ik moet letten?

Alvast bedankt

Cheers WTR

Bijdrager
    Bintje

Bijdrager
    Juriaan

Erg verouderd..

Bijdrager
    Bintje

Valt ook wel weer mee, ik heb hem sinds eind 2007…

Voordeel is wel dattie niet zo duur meer is, en wat maakt het uit als ie verouderd is? Als ie maar goed werkt en er mooi uitziet:)

Bijdrager
    Juriaan

Ik doelde op het feit dat hij (bijna?) nergens meer te koop is!

Bijdrager
    1984

De HP w2408h( ± €498 )

Bijdrager
    WTR

thnx!

die samsung ken ik niet…. dus ga ik checken.
    Ik zag in een andere draadje dat die HP niet goed was met zijn kleuren. Het zou niet realistisch zijn……

Bijdrager
    e.abrahamse

Ik denk dat je eerst helder moet hebben waarom en waarvoor je een tweede monitor wilt gaan gebruiken. ook hier geldt dat op ieder potje een dekseltje past. Ik gebruik een 19″ Philips 190C als tweede monitor voor live internet, doorlezen van studieboeken en naslagwerken bij het schrijven van verslagen en meerder vensters bij het programmeren. Dit scherm is voor fotobewerking niet geschikt, maar wel voor heel veel andere taken zoals hiervoor genoemd. Ik wens je veel wijsheid.

Bijdrager
    WTR

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor films, Photoshop en programmeren.
    Ik houd zelf wel van een beetje design en wil dat het redelijk past bij de imac. dus ook rond de 24″.

Bijdrager
    Bintje

Volgens mij is dat Samsung scherm niet groter te krijgen dan 22 inch. Maar dat is alleen die serie, er zijn er natuurlijk veel meer van Samsung.

Bijdrager
    MadDonna

waar je op moet letten is dat de iMac niet standaard het bureaublad kan uitbreiden naar een extern scherm daar heb je een, onschuldige, hack voor nodig. Maar waar had ik die ook alweer gevonden.

Bijdrager
    Magistic
    ”MadDonna”

waar je op moet letten is dat de iMac niet standaard het bureaublad kan uitbreiden naar een extern scherm daar heb je een, onschuldige, hack voor nodig. Maar waar had ik die ook alweer gevonden.

Wat is niet standaard aan: aankoppelen en hopla het werkt out-of-the-box.. ?

Bijdrager
    MadDonna
    ”Magistic”
    ”MadDonna”

Ja, maar dan gaat hij spiegelen, dus je ziet alles wat je doet op allebei de schermen tegelijk en niet uitbreiden zodat je beide schermen voor diverse taken gebruikt. Tenminste dat is zo bij mijn iMac.

Bijdrager
    Jordy
    ”MadDonna”
    ”Magistic”
    ”MadDonna”

Ja, maar dan gaat hij spiegelen, dus je ziet alles wat je doet op allebei de schermen tegelijk en niet uitbreiden zodat je beide schermen voor diverse taken gebruikt. Tenminste dat is zo bij mijn iMac.

Dat is bij elk 2e scherm, kan je aan of uitvinken bij systeemvoorkeuren > beelschermen. Geen “hack” dus gewoon een “feature” handig als je bijvoorbeeld een presentatie doet het een beamer… 8)

Bijdrager
    MadDonna

Dat is helaas bij de iMac uitgeschakeld en moet aangezet worden met een hack en dan pas kun je het ook inderdaad via klikjes en knopjes schakelen.

Bijdrager
    Alwin

Bij de oude iMacs is dat zo. Bij de nieuwere versies is Screen spanning gewoon standaard.

Bijdrager
    MadDonna
    ”Alwin”

Bij de oude iMacs is dat zo. Bij de nieuwere versies is Screen spanning gewoon standaard.

Top! Toch maar een paar halen.

Bijdrager
    1984
    ”WTR”

thnx!
    Ik zag in een andere draadje dat die HP niet goed was met zijn kleuren. Het zou niet realistisch zijn……

Dat had ik geplaatst,omdat ik vind dat mensen die hun computer creatief gebruiken; design, ontwerpen, … – kortom; een beroep waar kleur een groot belang heeft, die mensen gebruiker best geen glossy scherm.(iMac) Een glossy scherm maakt alles wel kleurrijker, maar dat geeft een vertekend beeld.
    Maar goede schermen Eizo. LaCie passen dan weer minder goed (betreft design) bij de iMac, Wat dat betreft heeft die HP weer een streepje voor.

Bijdrager
    soulutions

Daarnaast had die HP alleen maar HDMI en VGA ingang… Niet handig voor je iMac: geen HDMI en VGA is niet digitaal. Die swiffle en draaistand zijn wel weer interessant, maar toen ie ‘m omdraaide kon je erg goed zien wat voor plastic troep die HP gasten gebruiken, lelijk afgewerkt (imo). Die Samsung heb ik ook even gehad, maar zelf niet op gewerkt (stagiaire werkplaats), zag er wel goed uit voor die prijs… Eizo is in dit verhaal niet aan de orde, kun je net zo goed (lees: qua geld) een Apple monitor kopen… Als ik jouw was zou ik eens een BCC of Mediamarkt oid inlopen, goed kijken naar de kleuren en dergelijke, maar ook hoe het apparaat zelf aanvoelt, gebruikte materialen, mogelijkheden e.d. en dan via tweakers.net pricewatch ’s kijken wie de leukste prijzen heeft…

Bijdrager
    butget

voor je tweede scherm kan je ook eens naar de Acer 24″ kijken.

Bijdrager
    JH90
    ”1984″

een beroep waar kleur een groot belang heeft, die mensen gebruiker best geen glossy scherm.(iMac) Een glossy scherm maakt alles wel kleurrijker, maar dat geeft een vertekend beeld.

Is het mogelijk om te kiezen voor een iMac zonder glossy scherm, als je dan toch bezig bent met photoshoppen en dergelijke?
    Weet nog wel dat het “vroeger” een gratis optie was om een glossy scherm te nemen..

(jeej 1e post :lol: )

Bijdrager
    1984
    ”JH90″

Is het mogelijk om te kiezen voor een iMac zonder glossy scherm,

Dan kom je bij de witte iMac’s uit,:|
    Hopelijk is de vraag naar 17″ MBP met mat scherm zo groot dat Apple overweegt dat ook bij de overige Mac’s te doen:)

Bijdrager
    JH90
    ”1984″
    ”JH90″

Is het mogelijk om te kiezen voor een iMac zonder glossy scherm,

Dan kom je bij de witte iMac’s uit,:|
    Hopelijk is de vraag naar 17″ MBP met mat scherm zo groot dat Apple overweegt dat ook bij de overige Mac’s te doen:)

Apple wil graag grafische vormgevers, designers etc. bij hun product houden dus standaard glossy leek me sowieso al geen slimme zet.

OT: Ik zou voor de Samsung gaan! :D

Bijdrager
    strigoi
    ”soulutions”

Daarnaast had die HP alleen maar HDMI en VGA ingang… Niet handig voor je iMac: geen HDMI en VGA is niet digitaal.

De High-Definition Multimedia Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm. HDMI biedt een interface tussen elke compatibele digitale bron van audio/video zoals een set-top box, dvd-speler, versterker en een compatibel scherm zoals een plasmascherm of een lcd-scherm en computers met DVI-aansluiting.

MiniDisplay naar DVI of Mini DVI naar DVI (afhankelijk van je iMac) en dan een DVI naar HDMI kabel er tussen en klaar.

Bijdrager
    KR1275
    ”soulutions”

Eizo is in dit verhaal niet aan de orde, kun je net zo goed (lees: qua geld) een Apple monitor kopen…

Ik spreek hier uit eigen ervaring… geen Apple scherm kan tippen aan een Eizo-scherm!

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.