13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jonathanc_

Met twee Macs toegang hebben tot alle bestanden

Hoi iedereen,

Ik heb een vraag…
    Ik zou graag een 2e mac kopen (een mac mini) maar ik zit met het probleem met mijn bestanden, om hen overal te hebben dus op mijn MacBook.

Dus… ben ik naar een mannier op zoek dat gratis is of zo weinig mogelijk kost (iedereen denk ik).

AlVaSt BeDaNkT
    JoNaThAn

Bijdrager
    Soulshaker

Dropbox !

Werkt zalig gewoon !
    Werkt online , maar je ziet de online directories gewoon in je verkenner staan
    Werkt ook op de iPhone en werkt volledig gratis

Bijdrager
    Maverick9898

Je OP is een beetje vaag maar ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt.

Je kan in principe, als je een Time Machine back-up hebt, via Migratie Assistent (Migration Assistent) alle bestanden die je op je MacBook hebt staan, ook zo op je Mac Mini zetten. Wat er daarna gebeurt is niet meer synchroon natuurlijk.
    Als je bijv. je agenda en andere zaken synchroon wil hebben kan je MobileMe aanschaffen maar dat is niet gratis;).

Bijdrager
    jonathanc_

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties….
    Nog een vraagje… hoe sync ik m’n muziek en iPhoto

Groeten Jonathan

Bijdrager
    Maverick9898

Met wat?

Bijdrager
    Obi

Syncen..bedoel je tussen de mac’s?

Als de mac’s via een netwerk met elkaar zijn verbonden dan is het mogelijk om muziek en foto’s die in de bibliotheek op de Macbook staan af te spelen en te bekijken op de Mini, maar dat moet je wel instellen.

– In zowel Itunes als Iphoto voorkeuren aangeven dat je de bibliotheek wilt delen/sharen
    dit doe je op beidde mac’s.
    – In het voorkeuren programma bij het onderdeel share/delen, instellen dat ‘Remote Apple Events’ aan staat.

Itunes en Iphoto moeten wel op beidde mac’s ‘draaien’.

Bijdrager
    Ezri Dax

De migraine assistent die werkt echt goed, zowel mijn iMac als mijn MacBook zo ingeregeld vanaf mijn PowerMac G5.

Bijdrager
    jonathanc_

Kan je die dan ook naar je bibliotheek slepen???

Bijdrager
    Obi

Kun je wat?
    Iets meer duidelijkheid s.v.p.

Bijdrager
    jonathanc_

sorry, het gaat over de volgende reactie

Syncen..bedoel je tussen de mac’s?
    Als de mac’s via een netwerk met elkaar zijn verbonden dan is het mogelijk om muziek en foto’s die in de bibliotheek op de Macbook staan af te spelen en te bekijken op de Mini, maar dat moet je wel instellen.
    – In zowel Itunes als Iphoto voorkeuren aangeven dat je de bibliotheek wilt delen/sharen
    dit doe je op beidde mac’s.
    – In het voorkeuren programma bij het onderdeel share/delen, instellen dat ‘Remote Apple Events’ aan staat.
    Itunes en Iphoto moeten wel op beidde mac’s ‘draaien’.

En ik had gevraagd…

Hoi,
    Bedankt voor jullie reacties….
    Nog een vraagje… hoe sync ik m’n muziek en iPhoto
    Groeten Jonathan

Bijdrager
    friesappeltje

Met meerdere computers in je netwerk is het vaak ook handig om een NAS of een harde schijf welke in je netwerk hangt. Op die manier heeft iedere computer, in je netwerk, toegang tot die bestanden.

Bijdrager
    jonathanc_

Kan je hem er ook aanhangen op een AirPort Express?

Bijdrager
    jonathanc_

Sry, heb het antwoord al gevonden… BEDANKT VOOR JULLIE HULP!!!!!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.