5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rubstar

2e interne harde schijf ontkoppeld bij time machine

Hallo iedereen,

Als eerst wil ik zeggen dat OMT een super website en community is. Bij mijn overstap indertijd van Wndows naar Mac heb ik veel gehad aan alle info die hier beschikbaar is en de hulp die iedereen elkaar in het forum geeft. Top!

Nu heb ik zelf ook een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een Macbook Pro Mid 2012 en heb daar sinds kort een SSD van 250 GB in geplaatst. Via een website heb ik vervolgens een Caddy gekocht om mijn 1 TB schijf als extra ruimte in de plaats van de Superdrive te zetten. Ik heb mijn thuismap met alle inhoud (ca. 250 GB aan data) volgens verplaatst naar deze extra harde schijf. Alles werkt en mijn Macbook is super snel en ondervind geen problemen in deze nieuwe setting.

Echter, zodra ik een back-up wil maken via TM krijg ik op den duur via het notification centre een melding te zien dat de 1 TB schijf onjuist verwijderd is… Oftewel de schijf is ge-unmount en niet meer zichtbaar of benaderbaar, ook niet meer voor TimeMachine, die nog helemaal niet klaar was. Ik moet vervolgens opnieuw opstarten en dan is die er weer.

Ik heb TM-schijf in de meterkast aangesloten op mijn net nieuwe AP extreme. Ik heb gekeken of er fouten op één van de schijven zit, maar dat lijkt allemaal goed te zijn. Ik heb met een luchtdrukspuit de binnenkant ban mij macbook schoongemaakt, maar haalt allemaal niets uit.

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    SunKeeper

Gaat het backuppen op de AirPort Extreme wel goed?

Valt de interne harde schijf alleen weg bij Time Machine of ook op andere momenten?

Bijdrager
    Rubstar

Hallo Sunkeeper,

Bedankt voor je reactie.

Hetzelfde gebeurde toen ik een back-up wilde maken met SuperDuper. maar buiten dat en TM is het tot nu toe nog niet bij andere activiteiten voorgekomen.

Bijdrager
    Rubstar

Gaat het backuppen op de AirPort Extreme wel goed?

Ja, maar het stop zodra hij de bronschuif niet meer kan lezen, dus de back-up is niet volledig.

Bijdrager
    Rubstar

Ik ben erachter gekomen dat bij zware bewerkingen zoals back-up’en en bijvoorbeeld het exporteren van FCP bestanden de harde schijf die in de HDDcaddy zit dus op den duur ontkoppeld wordt. Ik heb mij MBP over geschroefd en de SSD schijf in de caddy gezet en de oude 1 TB HDD op de oorspronkelijk plek. Ik heb 2 back-ups gedraaid en een film geëxporteerd met FCP en alles werkt weer gelukkig.

Ik denk toch dat die Sata aansluiting van de optical drive toch moeite heeft met de zware bewerkingen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.