9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rene Timmer

2e hardeschijf met 10.5

Hoi allemaal.
    Ik heb een powerpc 733 G4 en nu wil ik er een extra hardeschijf bij zetten, en op die hardeschijf 10.5 als besturing systeem.
    Kan ik dan bij het opstarten de keuze maken hardeschijf 1 of harde schijf 2???

10.4 werkt goed maar ik werk met rapidweaver en die heeft weer iets nieuws en dat werkt alleen met 10.5. dus soms moet ik kunnen beschikken over 10.5.

Heeft er iemand suggesties ???

Alvast bedankt Rene

Bijdrager
    Pieterr

Ja dat kan. Startup Manager: How to select a startup volume

Zie ook: System Preferences –> Startup Disk.

Bijdrager
    Rene Timmer

Alvast bedankt.
    dan ga ik de hardeschijf uit de emac slopen en ga ik hem in de powermac inbouwen, we hebben nu toch wel wat vrije dagen om zoiets te doen.

Gr Rene

Bijdrager
    sypie

Het zou kunnen maar niet standaard:

General requirements

* Mac computer with an Intel, PowerPC G5, or PowerPC G4 (867MHz or faster) processor

minimum system requirements

* 512MB of memory
    * DVD drive for installation
    * 9GB of available disk space
    * Some features require a compatible Internet service provider; fees may apply.
    * Some features require Apple’s .Mac service; fees apply.

Moderator
    unSOUND

Als de schijf die uit de eMac komt al 10.5 heeft is dat geen probleem…

Bijdrager
    Pieterr

sypie: goed punt van de megahertzen. Daar had ik toen ik mijn antwoord gaf nog niet op gelet.
    unSOUND heeft natuurlijk ook gelijk. De check op de minimale megahertzen gebeurt alleen tijdens installatie van 10.5.

Bijdrager
    Rene Timmer

Kort samen gevat hij wordt gecontroleerd op die 867 mhz heeft hij dat niet zoals de mijne, dan installeerd hij hem niet???
    Dat zou jammer zijn!!
    Op die emac staat namelijk 10.4.7, maar hij is stuk hij blijft elke keer vast zitten, vandaar dat ik dacht om die harde schijf in de powerpc te zetten.
    Er is namelijk bij rapidweaver een extra prog Littesnapper en dat draait alleen met 10.5.

gr rene

Bijdrager
    Pieterr

Er zijn meerdere mouwen aan te passen: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=120210

Zoals al door unSOUND geopperd zou je ook de installatie van Leopard op de eMac kunnen doen (als die tenminste boven de 867 MHz uitkomt), en dan pas de schijf overplaatsen.

Bijdrager
    Rene Timmer

Bedank allemaal voor jullie reactie, maar emac loopt vast ik weet niet of ik daar een installatie op kan uitvoeren, het is wel een 1 G dus wat dat betreft zal het wel kunnen.
    Even de links bekeken maar dat is voor deze jongen te ingewikkeld.
    Ik ga het maar proberen met die Emac om te instaleren.

Gr Rene

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.