6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Schrieks

2e hardeschijf in IMac 2015

Hallo,
    Ik ben aan het twijfelen om een iMac 27″ 5K retina aan te schaffen.
    Ik heb nu een mac-mini i7 van 2013 met 1Tb hdd en een 256Gb ssd.
    Dit werkt perfect. Super snel en stil. Alleen mijn scherm wordt minder.

Is het mogelijk om in een iMac 27″ ook een tweede hardeschijf in te bouwen??

Greetz

Bijdrager
    makasa

Dan koop je toch een nieuw scherm! De Mac mini werkt perfect zeg je.

Bijdrager
    Furbz

Ik heb echt geen flauw idee van de snelheden van een Fusion Drive (dwz: geen ervaring ermee), maar zou dat een optie zijn?
    Persoonlijk wacht ik namelijk even oktober af om te kijken of de 5K wordt geüpgraded en wil ik een soort zelfde idee als jij, maar…
    Ik ga voor de ingebouwde SSD en een externe Thunderbolt schijf (RAID 0). Is ietsje duurder dan de upgrade naar 512 SSD,
    maar je krijgt er een schijf voor terug met behoorlijke schrijfsnelheden + capaciteit.

Of je koopt inderdaad een nieuw scherm. Dell is ook echt het bekijken waard wat schermen betreft!

Bijdrager
    Maurits

In de 27″ iMac is technisch gesproken plaats voor 2 schijven: 1 (PCI connector) mini SSD, en 1 (3,5″ SATA) HD.

Als je een fusion schijf besteld, zitten beide dus vol.
    Als je alleen SSD besteld zou de SATA connector leeg moeten zijn en zou je zelf een schijf inbouwen.

Dat is geen eenvoudig karwei, dat zou ik aan een erkende service provider overlaten.
    zie https://nl.ifixit.com/Guide/iMac+Intel+27-Inch+Retina+5K+Display+SSD+Replacement/30537 voor procedure.
    Ik zou je aanraden gelijk goede configuratie te kopen.

Maar in het verleden heb ik wel gezien dat apple een aansluiting/snoertje wegliet om achteraf inbouwen onmogelijk te maken, dus reken er niet op…

Bijdrager
    Soulshaker

En sinds de 2011 versie moet de HDD voorzien zijn van Apple firmware. Voor de temperatuur te meten.
    Een losse HDD plaatsen zal tot blazende fans leiden . Wat je dan weer moet regelen met fan control apps , etc etc etc.

Dus meteen een goede config maken. Enkel ramgeheugen kan je in de 27″ nog zelf achteraf bijplaatsen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.