5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    STM

2e Harddisc vertraging

Als ik in m’n finder op m’n 2e harddisc klik, duurt het even (3 seconden) voordat ik de informatie zie. Als ik aplicaties open of projecten in Logic bijv open waarbij informatie vanaf de 2e harddisc nodig is, is die vertraging er ook. Heeft iemand enig idee wat dat is en of dat op te lossen is?

STM

Bijdrager
    KarelWillem

Het forum is een beetje traag, dus liever niet te vaak op de ‘Plaats bericht’ knop drukken.

Hoe is je harddisk aangesloten? USB(-2)? FireWire? Ethernet?
    Wat is het voor harddisk (merk, grootte, type)?

Bijdrager
    iPodder

Het zou ook kunnen dat je tweede harde schijf in ed rust stand staan. Dat heb ik met mijn Extrene HD ook. Als je dan in de Finder de HD wil browsen, duurt het ff, omdat hij weer omnieuw moet gaan draaien en lezen.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Voorkeuren > energiestand > vinkje weghalen bij plaats hardeschijven in sluimerstand indien mogelijk

Bijdrager
    STM
    ”iPodder”

Het zou ook kunnen dat je tweede harde schijf in ed rust stand staan. Dat heb ik met mijn Extrene HD ook. Als je dan in de Finder de HD wil browsen, duurt het ff, omdat hij weer omnieuw moet gaan draaien en lezen.

Dit is het precies dus. Kan hier iets aan gedaan worden? Ik heb ook de sluimerstand ontvinkt..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.