9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    imParra

2e hands Macbook Pro

Hoi,
    Ik ben van plan om een Macbook Pro aan te schaffen, maar ik heb niet het geld voor een nieuwe aangezien ik nog maar 16 ben.
    En ik graag een Macbook wil voor mijn nieuwe opleiding. Dus ik zit een beetje op marktplaats rond te speuren.
    Maar is het het waard om een Macbook Pro uit late 2010 te kopen? Want die liggen het meest rond mijn budget. En hoelang zou de macbook dan nog mee kunnen? Het heeft best een beetje haast namelijk. Ik hoop dat een van jullie hier meer over weet en waar ik op moet letten bij het kopen.
    En dus onder andere hoelang hij nog mee zal gaan.

Alvast bedankt,

Jim

Geblokkeerd
    Anoniem

De accu zal misschien aan vervanging toe zijn en misschien is het de moeite waard de HDD voor een SSD te vervangen zodat je in het dagelijks gebruik meer snelheid hebt. Qua grafische en processor capaciteiten hangt het er vanaf wat je ermee gaat doen op je opleiding, maar voor normale taken moet het voldoende zijn. Misschien kun je zwaardere modellen vinden uit die tijd, gaat het om 13 of 15 inch?

Bijdrager
    Illiarus

Jim, wat is het budget precies en wanneer moet je hem hebben? Er zijn namelijk goede deals te krijgen via Marktplaats en als je geduld hebt komt er altijd wel een langs. Ik heb vorig jaar een tweedehands iMac gekocht voor 650 euro, vorige maand verkocht voor 675. Ik had in de tussentijd wat geld aan de kant gelegd en de Macbook Pro retina 13″ versie van 1529 euro helemaal nieuw in doos (kartonnen doos er nog omheen en om de door van de laptop now plastic) bij me bezorgd gekregen voor maar 1200 euro.

Geblokkeerd
    Anoniem

Je hebt via Marktplaats een MacBook van 1200 euro gekocht en die laten verzenden!? Of kwam ie hem brengen?

Bijdrager
    Illiarus

Het laatste.

Bijdrager
    Frank Visser

Heb ook wel is iets via marktplaats gekocht van wat meerwaarde, vond het een zeer aantrekkelijke prijs, en in plaats van de prijs omlaag te halen, zei ik; je komt hem maar brengen, voilà.

Moderator
    Mac Daddy

Waarvoor heb je hem nodig? Wat ga je ermee doen?
    Dat zijn de belangrijkste vragen, voordat je een keuze kan maken.
    Een MacBook kan heel lang mee, maar stel dat je in je nieuwe opleiding allerlei video-editing, 3D modeling en heftig Photoshop werk moet doen. Dan is de vraag of zo’n 2010 model goed genoeg is.

Stel dat dat de bedoeling is. Zou je dan niet iets langer doorsparen? Kan je eventueel niet je ouders overtuigen dat het écht nodig is en dat zij een steentje bijdragen, waardoor je budget wat groter is.

En dit is heel erg vloeken in de kerk, maar kan je met hetzelfde budget niet een nieuwe Windows Laptop krijgen die wellicht krachtiger is?

Ik heb geen idee wat de opleiding is, maar als het iets creatiefs is en de MacBook is je enige computer? Dan wil je voor jouw budget het beste eruit halen, want het is je gereedschap om je creatief te kunnen uiten. En als je gereedschap je creativiteit beperkt, kan dat heel frustrerend zijn. Ik spreek uit ervaring.

Dus mochten we goed advies willen geven, dan zullen we eerst moeten weten wat het doel van de machine is.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het vervelende van MacBooks is dat ze zelden te repareren zijn, dus boem is ho.
    Ik zou voor iets recenters gaan…

Bijdrager
    Henk1

Ik zou inderdaad kijken naar een MacBook die meer recent is. Helemaal mooi als er nog een jaar AppleCare op zit, dan heb je in ieder geval nog een jaar garantie op hardware-fouten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.