5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ricardo95

2e hands kopen, wel of niet doen?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, namelijk ben ik aan het kijken voor een apple watch.
    Omdat ik ze vrij aan de prijs vind heb ik eens even zitten kijken wat het aanbod op marktplaats is.

Nu staat er één die mijn interesse wel wekt, alleen vind ik (dure) electronica 2e hands altijd een beetje eng/gevaarlijk.
    Wat zouden jullie vinden? Is het te doen, tuurlijk loop je altijd kans op een miskoop dat besef ik ook.

Heb wel al eerder 3 macs van marktplaats gekocht en nooit problemen mee gehad.

Het gaat om een sport editie van 42mm, gekregen van een werkgever maar word te weinig gebruikt met een vraagprijs (vaste) van 335 euro.
    Zou dit betrouwbaar zijn denken jullie? Waar zou ik op moeten letten?

Serienummer staat er gewoon netjes bij in de advertentie, daar kwamen geen rare dingen uit op de apple website.

Wat is jullie advies?

Bijdrager
    Pietje13

Als de verkoper je er een kopie van de factuur/bon bij kan geven en de uiterlijke staat van de Apple watch is naar wens kun je dat prima doen. Op die manier ben je altijd zeker van de garantie bij een eventueel intern defect.

Ieder normaal denkend mens bewaart de bon bij een product van meer dan 300 euro waar nog twee jaar garantie op zit. Mocht hij geen bon kunnen overleggen dan is dat voor jou reden om je vraagtekens te zetten bij de betrouwbaarheid van deze verkoper. Als hij wel bereid is je de bon/factuur mee te geven zie ik verder geen beren op de weg.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Pietje13.

Bijdrager
    GoeieDag

Altijd zelf gaan kijken en bij tevredenheid (min of meer) gelijk oversteken.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Als door een werkgever/bedrijf aangekocht GEEN 2 jaar garantie!!!

Bijdrager
    Ricardo95

Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken of ik een afspraak kan maken om langs te gaan.
    Dankje JoopJoopJoop, dit is iets wat ik echt niet wist.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Ricardo95.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.