15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Paulster

2e hands Ibook kopen

Hallo!

Ik kan het volgende Ibook van iemand overnemen voor 600 euro. Kunnen jullie mij adviseren of dit een goede keus is?

Alvast bedankt!

Mooie en goedwerkende iBook G4 1.2 Ghz.
    Deze heeft een interne DVD speler/Cd Brander(Combodrive).
    Heeft 512 MB geheugen en 60 GB Schijf.
    Airport Extrem, bluetooth.
    2x USB en 1x Firewire,telefoon en netwerkmodem.
    Hij heeft een 12 inch scherm zonder dode pixels.
    Mac is schoon geinstaleerd en werkt onder OSX 10.4.8
    Accu is goed.
    Heeft airport voor draadloos internet!!

Compleet met lichtnetadapter en originele installatie cd’s en doos en boekjes VGA kabeltje.

Bijdrager
    PietjePuk

Het is geen MacBook maar een iBook.

Bijdrager
    Paulster

Ja oke, maar is het een goede koop?

Bijdrager
    mvdenberg

Die iBook is een zeer nette machine. Misschien kun je afdingen naar 550 euro.
    controleer of de originele cd’s er ook bij zitten. En test de iBook voordat je ‘m koopt.

Bijdrager
    manhattan

Ik heb op mp een IBook g4 gekocht.
    Hier de specs:

Computernaam: iBook G4
    Computermodel: PowerBook6,5
    Processortype: PowerPC G4 (1.2)
    Aantal processors: 1
    Processorsnelheid: 1.33 GHz
    L2-cache (per processor): 512 KB
    Geheugen: 768 MB
    Bussnelheid: 133 MHz

Dit alles voor 550,- en hij is 20 maanden oud. Batterij is nog voor 90% goed, inclusief airport en oplader.

Het is een 14 inch! alleen heb ik geen bluetooth of cdbrander. Maar dat was voor mij niet van toepassing omdat ik die ws niet gebruik en als ik hem nodig heb die thuis heb.

Ik hoorde hier dat het een goede koop is, zelf heb ik er bar weinig verstand van dus.. hoop dat iemand anders je kan helpen!

Bijdrager
    canaQ

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum. Ik ben verder ook niet bekend met MacBooks (sorry, iBooks;) )
    Ik hoorde dat er nu dus een Intel processor inzit. Maar is Intel niet voor gewone pc’s? Had Mac vroeger niet een eigen soort processor? Is de nieuwe Intel processor dan ook wel net zo goed?
    Sorry voor de vele vragen, maar ik ben hier erg benieuwd naar, aangezien ik misschien een iBook of iBook Pro wil gaan kopen..
    Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties!

M.V.G.
    Dirk Habraken

Moderator
    unSOUND

Een iBook heeft GEEN intel processor. Dat zijn de MacBook en de MacBook Pro. De iBook en de PowerBook hebben een G4 processor. Of de Intel beter is verschild per persoon. De topsnelheid van de Intel is hoger, maar maakt dat hem ook beter ? Persoonlijk vind ik de G4 beter in multitasken, maar als je meestal met 1 of 2 programma’s werkt, en snelheid het meest belangrijke is in je leven…

Bijdrager
    Paulster

Jaja heel leuk enzo…maar is het een goede koop of niet?;)

Bijdrager
    Electr0n
    ”Paulster”

Ik vind het een nette iBook, zeker als je de 12-inch geen probleem vind. Probeer wel wat af te dingen! Mara dat is logisch dat snapte:)

Bijdrager
    dintel

:sotp:

!!!

Moderator
    unSOUND
    ”Paulster”

Voor wat ?

Mail ophalen of HD films monteren… scheelt nogal wat wanneer wij voor jou moeten bepalen of de machine wel een goede koop is…

Bijdrager
    Paulster

Ik gebruik mijn iMac Intel voor het monteren en stuff, de iBook wil ik gaan gebruiken om te internetten,muziek,films,op school, beetje gamen en verder dus geen high-end dingen:)

Moderator
    unSOUND

Nu komen we ergens…

Zwaarste taak zal dus waarschijnlijk de games zijn… dus volgt de logische vraag: Wat voor games ?

Bijdrager
    earnst jelke

is dit ‘m?

Dan denk ik:

Op zich een goede koop, alle draadloze dingies ingebouwd (gebruik je die? anders heb je er niet zo veel aan!) en een redelijk vlotte cpu. Voor games is een laptop eigenlijk nooit een goede keuze(ivm videokaart), dus dat onderdeel zou ik niet al te veel op focussen. 2e hands macjes zijn eigenlijk bijna altijd aan de dure kant, dat geldt dus ook voor deze. 50 euro minder lijkt mij persoonlijk zeer redelijk.

Toch sluit ik me aan bij unsound, wat wil je er mee gaan doen?

Edit:
    Je hebt al een intel mac, als je een G3 ibookje koopt kun je op school ook prima uit de voeten, en ben je minder geld kwijt. Een leuk 12 inch G3 ibook kun je voor de helft van het geld halen, dus da’s misschien ook een idee?

Bijdrager
    vogel

Och, gamen op een 12″ scherm lijkt me sowieso niet te gak. De prijs is netjes voor wat je ervoor terugkrijgt. Ik heb echt belachelijk dure aanbiedingen gezien en daar valt deze niet onder. Wel een beetje weinig geheugen, maar voldoende voor het lichtere werk.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.