16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    casakleinhuis

2e hands

Wat is, buiten Leapp en iUsed, een goede plek om een 2e hands MacBook Pro te scoren?

Heb al veel gegoogled, maar kom er niet uit wat nu betrouwbaar is.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Brombeer

https://www.mac-express.nl/

Ik heb hier eens een mini gekocht, vond dat er wat mee was (rapport diagnosesoftware meegestuurd), en die werd zonder gedoe per ommegaande gewisseld voor een ander exemplaar.

Bijdrager
    Shmoo

Wat is mis met gewoon op Marktplaats of MacFreak iemand vinden die bij je in de buurt woont zodat je de machine kunt testen en mogelijk kopen. Lekker persoonlijk.

Waarom zou je een of ander bedrijfje laten verdienen aan tweedehands computers? Dat is zo ontzettend zonde.

Bijdrager
    Brombeer

Omdat je dan een bonnetje krijgt en dat kun je fiscaal verwerken.

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Balsjer

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@casakleinhuis,

Kijk eens bij je berichten, rechtsboven via het profiel rondje…

Bijdrager
    casakleinhuis

Macvoorminder ziet er goed uit. Iemand ideeen/opmerkingen bij deze aanbieding?

https://macvoorminder.nl/15-macbook-pro-2017-2-9-512gb-560-space-gray–apple-care-btw

Bijdrager
    RoyB

http://www.proresell.nl

zelf al een aantal keer naar tevredenheid apple producten gekocht

Bijdrager
    casakleinhuis

Dank

Bijdrager
    Hydrarchos

Ik heb goede ervaringen met iStore V.W. in Ammerzoden.

<p class=”cite”>Shmoo op 14 november 2018 om 23:56</p>
    Wat is mis met gewoon op Marktplaats of MacFreak iemand vinden die bij je in de buurt woont zodat je de machine kunt testen en mogelijk kopen. Lekker persoonlijk.

Waarom zou je een of ander bedrijfje laten verdienen aan tweedehands computers? Dat is zo ontzettend zonde.

Over MacFreak kan ik niet oordelen, maar Marktplaats mijd ik tegenwoordig, zowel als koper als verkoper. Het aantal oplichters en andere sneue harries aan beide kanten is de laatste tijd behoorlijk toegenomen; toen ik mijn MBP onlangs wilde verkopen kreeg ik iets van vier mensen die “ter plekke wilden overmaken” met een malafide ABN-AMRO-app en een grapjas die ook mijn huis in wilde om met drie stevige kerels de prijs nog even te “onderhandelen” (ondanks dat we die vantevoren hadden afgesproken). Als ik al iets aan electronica probeer te verkopen gaat dat via Tweakers.net tegenwoordig.

Bijdrager
    Shmoo

Valt allemaal wel mee, natuurlijk zijn er oplichters actief maar dat is met alles dat populair is. Oplichters komen niet af op dingen waar je heel erg veel moeite voor moet doen, dan kunnen ze net zo goed gaan werken.

Je moet natuurlijk wel zelf kunnen beoordelen waar je wel en niet op afgaat. Ik heb mijn 2017 MacBook Pro (instap) gekocht via Marktplaats voor 1000,- bij iemand in mijn regio. Zij was gestopt met haar opleiding, ik ging er eentje beginnen en mocht meteen komen kijken of de machine iets voor mij was, ideaal dus. De machine was 10 maanden oud. Voor mij geen probleem. De goedkoopste prijs op Tweakers (nieuw) was 1345,- bij een winkel waar ik liever niet wilde kopen. Win-win dus.  En voor 1000,- krijg je hem helemaal nergens op bovenstaande linkjes terwijl op sites als OMT zeker 85% van de mensen met een veel te oude Mac werkt omdat ‘hij doet het nog prima’ dat is altijd wat ik hoor en lees. Nieuwe Mac X gelanceerd en dan lees je alleen maar, ik gebruik nog een Y en die voldoet nog prima, geen reden om te vervangen.

Hoe kan het dan dat wij zo ‘krampachtig’ doen over garantie op tweedehands machines terwijl Macs over het algemeen gewoon 8 jaar meegaan wanneer ze zonder problemen door hun garantieperiode heen gaan. Als zolderkamerbedrijfje wil ik daar ook wel ‘garantie’ op geven. Lekker toch, als je garantie kunt geven op spulletjes die jij zelf niet produceert maar je koketteert gewoon met het succes van iemand anders. Je marge van uitval is zo drastisch laag dat je gewoon makkelijk kunt zeggen dat je een jaar of twee jaar garantie geeft. Moet je eens een tweedehands auto kopen en 200,- van de prijs af willen halen, dan gaan ze meteen aan je garantie zagen van 6 maanden naar 3 maanden. Dat zal toch wel een reden hebben?

En qua MacFreak. Daar is al veel over gezegd en laten we het maar houden op dat het een hobby is – dat is denk ik de meest nette omschrijving maar feit is wel dat als je iets wilt verkopen dat je het daar heel snel kwijt bent. Ik heb daar onderlaatst drie producten opgezet welke ik vervangen had met nieuwe varianten, twee van de drie waren binnen 24 uur verkocht. Geen gezeur over afdingen of respectloze biedingen.

Moderator
    Pete.Z

Marktplaats werkt prima tot een euro of 100, alles daarboven gaat lekker op Ebay of inderdaad via Macfreak.

Toevallig komt er over een uurtje iemand mijn oude iPhone 6 ophalen via MP, althans, dat is de afspraak……

Bijdrager
    Shmoo

En …. is ‘ie nog op komen dagen?

Bijdrager
    Ziegler

Denk ik wel. Een iPhone 6 voor onder de €100,- . . . .

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.