11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutjes

2e bibliotheek

Ik gebruik al dik een jaar een Ipod. Ik heb nu een Nano. Over twee weken krijgt m’n vriendin van mij ook een Nano voor haar verjaardag.

Nu wil ik graag 2 biblioteken hebben om voor beide verschillende soorten muziek op de nano’s de zetten. Is dit mogelijk of is hier een andere manier voor?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    PietjePuk

Het makkelijkste zou zijn door 2 accounts aan te maken.

Anders kan je nog 2 playlists aanmaken (voor elke persoon één) en dan alleen die playlist laten syncen met de iPod. Dan zit je in dezelfde library maar heb je toch twee verschillende inhouden van songs op de iPods staan.

Bijdrager
    error

Indien de muziekcollecties echt gescheiden kunnen zijn: geef je vriendin een eigen gebruikers account en bingo: eigen iTunes bieb.

Er bestaan wel een aantal hulpjes voor meerdere iTunes libraries binnen 1 gebruikers account maar dat is een hoop gedoe en niet echt handig. Zoek maar eens te versiontracker.com of op dit forum.

Bijdrager
    Rutjes

Bedankt voor de reacties. Ik ga dit eens verder uitdokteren :lol:

Moderator
    unSOUND

En het is allemaal niet eens nodig… je kunt meerdere iPods tegelijk aansluiten, en per iPod instellen welke muziek er heen moet…

Bijdrager
    Rutjes

Maar wanneer ik nu me ipod aansluit, update hij deze automatisch met de nieuwste nummers. Moet ik dat dan uitzetten in preference?

Moderator
    unSOUND

Nee, je kunt echt ALLES per iPod instellen. iTunes kan aan het serienummer zien welke iPod het is, en kan per iPod dus zijn instellingen gebruiken. Je kunt dus de ene iPod automatisch vullen met alles, de andere met enkel een playlist, en weer een derde handmatig… desnoods zelfs tegelijk. Er is overal aan gedacht.

Bijdrager
    Rutjes

Oke harstikke bedankt voor de uitleg ! :D

Moderator
    unSOUND

Graag gedaan. :wink:

Bijdrager
    Victor88

Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan wat unsound zegt beide Ipods aangesloten en dan kun je precies per Ipod instellen wat je wil heel handig is het.

Moderator
    unSOUND

Als je genoeg USB / FireWire poorten hebt kun je ze zelfs tegelijk aansluiten, dan kun je in iTunes gewoon aangeven van welke iPod je de instellingen wilt veranderen…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.