11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    alli232343

2e beeldscherm resolutie niet hoger.

Beste OMT’ers

Ik heb sinds vandaag een 2e monitor aan mijn iMac hangen. Ook 27”. Maar hij pakt een veel lagere resolutie.
    1360×768. Terwijl mijn monitor een veel hogere resolutie aankan. Weten jullie hier iets op?

Mvg, Alwin Lubbers

Sleutelbeheerder
    Night

Welke van de 2 monitoren kan een hogere resolutie aan? Die van je iMac? of het externe scherm?

In het eerste geval heb je waarschijnlijk mirrorring aanstaan en wordt de hoogst haalbare resolutie van beide monitoren gebruikt.
    In het tweede geval kun je toch gewoon afzonderlijk voor elk beeldscherm de resolutie instellen (mits je geen mirrorring hebt aanstaan.)

Bijdrager
    Maurits

Dit tooltje kan je helpen als je de standaard interface van het Displays preference pane niet bevalt:

http://displaymenu.milchimgemuesefach.de

Maurits

Bijdrager
    alli232343

het gaat om het extere scherm. Alleen de resolutie kan wel hoger maar dat laat i niet zien

Bijdrager
    alli232343

Kijk zo ziet het er uit.

Bijdrager
    alli232343

het lijkt trouwens dat mijn scherm vierkant is. Maar dat komt door mijn wallpaper dat dat zo lijkt

Bijdrager
    computer space

Hoe aangesloten, welk scherm?
    Via display port is 2560×1600 mogelijk, zou jouw scherm toch ook moeten kunnen.
    Dit lijkt meer op 1024×768 via een brakke VGA connector. Met 1366×768 had het gewoon 16:9 moeten zijn, nu lijkt het 4:3.

Bijdrager
    alli232343

ik heb minidisplayport -> VGA. Het gaat om het scherm rechts.

Bijdrager
    alli232343

Bedankt voor alle reacties maar ik heb het al gefixed met het programmaatje: SwitchResX

Bijdrager
    computer space

Overigens hoef je SRX maar een keer te gebruiken, je kunt m daarna weggooien (als je m niet wilt kopen en het dus na X dagen ophoudt). De toegevoegde resoluties komen ook gewoon in het normale beeldschermmenu.

Bijdrager
    Tjaarsveld

gewoon alt f2 of f3

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.