8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dhorsman

2e beeldscherm aansluiten op iMac

Ik wil graag een tweede beeldscherm aansluiten op mijn iMac… Nu heb ik hem geprobeerd op mijn Samsung tv via een verloopstekkertje van Apple… Hij detecteert het scherm en ik zie bovenaan Samsung staan.. maar het beeld blijft zwart. Ik de kabel eruit gehaald opnieuw geprobeerd maar nu detecteert hij de hele tv niet meer. Dus ik dacht laat ik het proberen met een ‘oud’ computerscherm.. wederom is hij eerst zichtbaar maar nu detecteert hij hem ook niet.. Hoe kan dit? Ik heb verschijnende keren op het knopje ‘Detecteer’ gedrukt maar helaas er gebeurd niets.. Wie kan mij hierbij helpen?

Bijdrager
    Froggle

Probeer eens CMD + F2

Bijdrager
    1984

Verversingsfrequentie
    Hier stelt u in hoe vaak het scherm opnieuw wordt opgebouwd. Een te lage waarde kan tot gevolg hebben dat uw scherm gaat flikkeren. Als de waarde te hoog is, wordt het scherm misschien zwart omdat die frequentie niet wordt ondersteund. Raadpleeg de documentatie van het scherm om de beste frequentie te bepalen.

Bijdrager
    dhorsman

CMD F2 doet het niet… Op een of andere manier blijft hem niet detecteren… Als ik de kabel er haal wordt mijn beeld wel een poosje blauw en is daarna weer normaal

Bijdrager
    Froggle

Als je beeld eerst blauw wordt en dan weer (zoals jij het noemt) normaal, staat ie weer op stand-by. Er is waarschijnlijk iets mis met je kabel.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1
    Froggle op 22 januari 2012

Als je beeld eerst blauw wordt en dan weer (zoals jij het noemt) normaal, staat ie weer op stand-by. Er is waarschijnlijk iets mis met je kabel.

Dit ben ik niet helemaal met je eens, ik herken dit blauwe beeld vooral als ik mijn macbook aan een beamer koppel… hij verandert daarmee niet altijd van resolutie, maar het heeft wel degelijk te maken met een tweede beeldscherm ipv een kapotte kabel.. dus ik denk dat de kabel wel in orde is.

Staat je tv ook op het goede hdmi kanaal??

Bijdrager
    dhorsman

Ja.. Hij staat op PC (VGA kanaal)… Maar hij doet het ook als ik een tweede beeldscherm aansluit.. Eerst herkende hij deze ook maar nu vindt hij hem ook niet meer. Is er misschien een bepaalde volgorde die ik moet volgen qua aansluiten? Bijvoorbeeld eerst alle kabels erin en dan de tv pas aanzetten….

Bijdrager
    1984

Vroeger (voor USB toetsenborden) moest je de Mac uitzetten om van toetsenbord te wisselen, Zoiets staat me ook bij betreft VGA…??? ik weet wel dat met al die verloopstukjes ertussen , maar een kleine tik op de kabel de plug er niet meer goed inzit met als gevolg o.a problemen zoals je beschrijft .

De kabel kan ook defect zijn zoals eerder vermeld, controleer dat eventueel bij een APR

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.