13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    yanmik

2de webcam op iMac

Heb nog een oudere webcam van Logitech, Quickcam pro for notebook
    Zou graag deze webcam aansluiten op iMac en gebruiken als beveiligingscamera (webcam achter raam met zicht op straat)
    De software met driver voor mac heb ik reeds gevonden.
    Probleem is echter dat bij starten de software vraagt naar een toepassing voor de webcam.
    Ik dacht dit te gebruiken met photobooth maar deze gebruikt de ingebouwde webcam van de iMac en er is geen mogelijkheid een andere webcam te selecteren.
    Weten jullie welk programma hiervoor te gebruiken en of dit kan werken ?

Alvast dank.

Bijdrager
    Perspective

Wist je dat een camera richten als beveiligings camera en deze beelden opslaan in een publieke ruimte niet zomaar mag en dat je daar in de meeste gemeentes een vergunning voor nodig hebt?

Bijdrager
    whispering

Webcams die voldoen aan de UVC norm kunnen zonder drivers gebruikt worden. Die werken ook in photobooth. Ik had ook een gedateerde loigitech webcam die met de opensource driver macam goed werkte onder Leopard en Snowleopard. Maar niet meer onder Lion. Ik heb wel nog de drivers van logitech geprobeerd, maar die zijn zo gedateerd dat die ook niet meer werkten. (alleen onder lion geprobeerd).

Bijdrager
    GoeieDag

OT geprobeerd?

Bijdrager
    yanmik

Wat is OT ?

Bijdrager
    GoeieDag

Sorry; bedoelde QT, oftewel Quick Time Player.

Bijdrager
    KarelWillem

In QuickTime kun je inderdaad zonder probleem een andere camera selecteren.

Van de week nog gedaan met een cameraatje van de Action van 3,95 euro.

Zonder drivers en keurig direct zichtbaar in QuickTime.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Perspective op 17 mei 2012

een camera richten als beveiligings camera en deze beelden opslaan in een publieke ruimte niet zomaar mag en dat je daar in de meeste gemeentes een vergunning voor nodig hebt?

Bedoel je: “een camera opstellen en de beelden ervan opslaan in een publieke ruimte” (website of zo, denk ik dan) of “een camera opstellen in een publieke ruimte en de beelden ervan opslaan”? Daar zit nogal wat verschil tussen …

Daarnaast: het is niet zo handig uitspraken over juridische zaken te doen zonder eerst te controleren waar degene tegen wie je het hebt, woont;)

Bijdrager
    stel maar

Bij Photo Booth kan je bij camera verschillende camera’s selecteren. Bij mij werkt dit goed al hoe wel het wel allebei iSight zijn.

Bijdrager
    Perspective
    Jakko op 17 mei 2012

Bedoel je: “een camera opstellen en de beelden ervan opslaan in een publieke ruimte” (website of zo, denk ik dan) of “een camera opstellen in een publieke ruimte en de beelden ervan opslaan”? Daar zit nogal wat verschil tussen …

Daarnaast: het is niet zo handig uitspraken over juridische zaken te doen zonder eerst te controleren waar degene tegen wie je het hebt, woont;)

Daar heb je helemaal gelijk in. Zelf alleen ooit een probleem mee gehad dus vandaar. Mijn excuus.

Ik bedoelde opstellen in een publieke ruimte of het richten naar een publieke ruimte. Dus vanuit je tuin (prive domein) naar de straat (publieke ruimte). Je hebt inderdaad gelijk dat het nogal afhangt waar iemand woont. had ik totaal niet aan gedacht vandaar mijn excuus!

Bijdrager
    KarelWillem

Daar hoef je geen excuus voor aan te bieden.
    Want dat hangt helemaal niet af van waar iemand woont.
    In ieder geval niet als daar mee de gemeente mee wordt bedoeld waar men woont.

Dat is gewoon landelijk min of meer verboden, uitzonderingen daargelaten.

http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/filmen-cameratoezicht/

Een webcam permanent voor het raam zetten zodat iedereen op straat gefilmd wordt, valt ook onder dit verbod. Als je de camera op voldoende afstand plaatst, zodat mensen niet herkenbaar in beeld kunnen komen, is de webcam wel toegestaan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ook jij hebt niet gekeken naar waar yanmik woont;) (Nu wil ik best geloven dat het daar ook verboden is, hoor, maar de precieze regels zullen toch wel anders zijn dan in Nederland.)

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, er zijn ook nog andere landen dan Nederland.

Dat vergeten we wel eens.:lol:

Overigens zijn de regels voor particuliere camera’s daar niet heel anders dan hier.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.