7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuvix

2de volume “Update”

macOS laat mij een tweede volume zien met de naam update, wat volgens mij gewoon mijn Macintosh hd is.

Wat is het nut ervan en hoe kan ik deze verbergen?

Bijdrager
    Kwadraatje

Het ziet eruit als een virtuele schijf die door de een of andere (firmware)updater is gemount. Staat er iets zinnigs in dat info bestand of het log?

Bijdrager
    Tuvix

Het Info bestand heeft een plist extensie en kan ik niet openen. In het log staat niet iets dat ik kan begrijpen.

Dat Volume “Update” staat er sinds ik gedowngraded heb van Big Sur naar Catalina. Volgens mij heeft het daar mee te maken.

Ik vraag me af of het veilig is om te verwijderen?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik zou de betreffende disk gewoon ejecten. Mocht er ineens iets niet meer werken (wat ik overigens niet verwacht), dan kan je hem altijd weer mounten. Controleer ook even in de Mac App Store (app) of er nog een macOS (beveiligings-)update geïnstalleerd moet worden of niet succesvol is geïnstalleerd.

Mijn vermoeden is dat het (een deel van) de Big Sur (public) beta installer is, die niet geheel correct is verwijderd.

Bijdrager
    Tuvix

Even een update: ik heb de desbetreffende schijf gewoon gewist en daar geen problemen door ondervonden:)

Bijdrager
    wil51

Ik heb ook de schijf update na verwijderen van de beta big sure, die op een aparte schijf was geinstalleerd. Als ik de schijf update wis wordt hij meteen weer opnieuw aangemaakt. Ik kan de schijf update dus niet permanent wissen.

Bijdrager
    wil51

bericht verwijderen kan hier blijkbaar niet. Domme fout ik moet volume verwijderen kiezen en niet wissen. Nu ben ik de schijf update ook kwijt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.