13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jroam

2de monitor

Hallo
    Ik ben spastisch en over het algemeen hebben kabels en stekkers hier grote problemen mee:)
    Ik heb een tweede monitor aan de imac hangen.
    Om te streamen naar de apple tv, moet de monitor losgekoppeld worden.

Is daar geen andere oplossing voor.

Alvast bedankt.

Jroam

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom moet de tweede monitor worden losgekoppeld als je naar de Apple TV wilt streamen??

Toen ik nog een setup had met twee monitoren, deed ik dat ook niet. Dus, waarom?!

Bijdrager
    SunKeeper

Omdat het blijkbaar anders niet werkt.

Ik vraag me echter af of het niet gewoon een instelling is die ergens verkeerd staat.

Bijdrager
    KarelWillem

Kort door de bocht hoef je natuurlijk nooit een monitor los te koppelen om AirPlay te kunnen gebruiken.

Volgende vraag: wát stream je?
    Een film naar de Apple TV?
    Compleet scherm naar de Apple TV (in dat geval kan het gewoon een derde monitor worden)?

Bijdrager
    Jroam

Ik heb hulp gevraagd een poosje geleden aan Apple nl en die gaven aan dat er niet gestreamd kon worden met een tweede monitor aan de mac.
    Eigenlijk wil ik alles streamen, films maak ook uitzendingen (youtube)
    Airplay is nu niet zichtbaar boven in het scherm (met de 2de monitor)

Ik wil er inderdaad een 3de monitor van de tv maken.

Maar hoe,

Alvast zeer bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    KarelWillem

Dus?

– AirPlay Mirroring werkt wél als er maar één monitor is.
    – AirPlay Mirroring werkt niet als er twee monitoren zijn.

Bijdrager
    Myquandro

Ik kan dit zelf niet anders verklaren dan dat er een instelling is die bij jou anders staat dan bij mij (als het inderdaad zo is dat je AirPlay niet kan selecteren). Ik heb zelf een iMac met een 2e scherm en elders in huis staan 2 TV’s. Bovenin mijn scherm staat gewoon een AirPlay icoontje en als ik daarop klik staan daar beide TV’s als mogelijkheden.

Echter als ik er eentje selecteer zit ik wel met het probleem dat ik maar max. 2 beeldschermen heb. Dat wil dus zeggen dat ik één desktop heb die op drie schermen wordt gemirrored of dat ik twee desktops heb waarvan er eentje op één scherm staat en eentje op twee schermen wordt gemirrored. Voor dat probleem ken ik zelf de oplossing niet, maar hopelijk maakt dit wel wat meer duidelijk.

Bijdrager
    Jroam

Dus het moet mogelijk zijn! Da’s top.

Dank je voor je reactie

Bijdrager
    Golfgast

Is dit niet puur afhankelijk van het systeem? Als dit een wat ouder systeem is (geen idee of dit het geval is) dan zal deze niet genoeg kracht hebben om 3 schermen aan te sturen, 2 is dan de max. Dat is dan eigen + 1 los, of eigen en 1 stream.

Bijdrager
    Jroam

Ja, dit is niet het nieuwste systeem. eind 2009.

Bijdrager
    dngmns

Klopt het dat OS X El Capitan niet overweg kan met Apple TV’s die op een oudere firmware versie zitten?

En is dat niet hetgeen wat het probleem veroorzaakt bij Jroam?

Ik heb een Apple TV 2 met firmwareversie 5.3 (zodat ik XBMC erop kan houden) en ik kan sinds de update naar OS X El Capitan geen beeldmateriaal meer versturen naar mijn Apple TV, enkel audio.

Bijdrager
    Jroam

Ik heb geen OS X El Captian, daarvoor is mijn iMac die ik 6 maanden bij Leapp heb aangeschaft te oud.
    Ik heb nu het probleem dat ik geen film meer kan afspelen in iTunes
    Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
    Alvast tnx

Bijdrager
    Jroam

Misschien vreemd, maar bestaat er een switch box, zoals vroeger waarmee ik de monitor kan uitschakelen zonder de 2de monitor te hoeven loskoppelen?
    Wanneer ik de imac met de Apple tv verbind, zou het dan wel werken?
    Dat kan je waarschijnlijk net zo goed de Imac en de tv verbinden met een kabel en is de aanschaf van de Apple tv overbodig geweest?!?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.