3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels1977

2de harde schijf in mijn macbook model 4.1 wit september 2008

Beste mensen,

Ik zou graag mijn macbook willen upgraden met de volgende zaken:

hdd –>SSD Intel x25-e (32GB)
    Superdrive –>Seagate ST95005620AS Momentus XT 500GB Solid State Hybrid Drive

De idee is dan om op de SSD enkel OSX (geen itunes en andere applicaties) en Logic Studio 8 te installeren. Eerste hd (SSD) is voor starten systeem en Logic. Het opnemen doe ik dan op de tweede harde schrijf van Seagate. Het opnemen van audio gaat dan op de twee harde schrijf (Seagate) die de Superdrive vervangt.

Als ik kijk op het internet dan kom ik voor de vervanging van de Superdrive, Optibay (MCE) en Dualdrive.
    wie kan mij tips geven waar ik juist op moet letten. En of de voorgestelde twee merken (SSD en Hybride HD) goed passen (maat+ aansluitingen) in een macbook model 4.1 Intel Core 2 Duo 2.1 GHz. Heeft iemand ervaringen met een tweede harddrive?

Ook nog gaat de macbook niet te warm worden denken jullie. Graag zou ik praktische informatie krijgen op kleuterniveau want ik ben niet goed in moeilijke termen.

Alvast vriendelijk dank voor jullie antwoorden

Bijdrager
    macbookjustinpro

sorry veel te ingewikkeld kijk hier:iCentre

Moderator
    unSOUND

Ik zou zelf gaan voor een andere SSD en HDD, namelijk de OWC Mercury Extreme Pro van 40 of 60 GB, en de Hitachi Travelstar 7K500 voor de data.

iTunes zou ik gewoon op de SSD zetten, evenals de andere software. Maar je kunt de data van die software ( dus de iTunes en iPhoto libraries ) wel op de HDD zetten.

Qua bracket zou je eens naar de NewModeus kunnen kijken, deze kosten een stuk minder dan de Optibays.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.