30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    applelover

2de hands iMac kopen

Hey OMT’ers,

Mijn zusje krijgt van mij ouders een iMac maar wel een 2de hands omdat ze nog klein is etc.
    Lijkt jullie dit een goede beslissing?

Alvast bedankt

Applelover13

Bijdrager
    pygoplites

de waarde volgens Mac2sell is 760€, dat geeft je een goed doch relatief idee over de prijs. De configuratie van dit toestel is uiteraard veel te goed voor een klein meisje ….;). Altijd even nazien en testen vooraleer je uw centen uithaalt hé.

Bijdrager
    applelover

Maar er wordt Office en Adobe opgezet is dat dan geen meerwaarde?

Bijdrager
    Maverick9898

Tsja, ik vind de website een beetje shady of is dit een populaire website voor tweedehands verkoop voor Belgen (a la Marktplaats.nl)?

Ziet er op zich goed uit, maar het is de facto niet helemaal legaal dat hij alles al vooraf installeert. Goed zijn verhaal controleren en altijd face to face handelen met zulke aankopen. Je kan dan altijd beter inschatten of iemand je bedonderd of niet. Kijk ook goed of alles werkt (Bluetooth, WiFi etc).
    Ik vind het ook altijd opvallend als mensen nog eens expliciet gaan vermelden dat ER NOOIT IETS MEE IS GEBEURT!!! Dan ligt het er wel heel dik bovenop, vind ik. Maar ja, sommige eerlijke mensen denken dat dat helpt of zo.

Succes!

Bijdrager
    applelover

Ja dat klopt Kapaza is heel bekend in België.
    Andere Belgen op dit forum kunnen dit bevestigen. ( Hoop ik;) )

Bijdrager
    computer space

Office en Adobe service is hws i.c.m. The Piratebay. Als je netjes overgedragen licenties krijgt met Adobe Transfer of Ownership: meteen doen!

Bijdrager
    computer space

Voor kleine meisjes zou ik een bolletje iMac kopen. Zijn maar een paar tientjes.

Bijdrager
    Ni3l55

Als ik vragen mag; hoe oud is je zusje?

Bijdrager
    applelover

Negen jaar, bijna tien.

Bijdrager
    Xcode

Ik zou die extra installaties meer zien als een vorm van extra service, niet iets waardoor de prijs hoger zou moeten zijn. Verder zou ik altijd vragen naar de originele factuur, hierop staat doorgaans het serienummer dat je terug kunt vinden op de iMac (onder de poot) en via ‘over deze Mac’.

Bijdrager
    Gaffel

Je vraagt best om een afspraak te maken om de iMac eens te mogen gebruiken. Dan heb je een persoonlijk contact met de verkoper, altijd zeer belangrijk bij 2e hands aankopen, en heb je ook de kans om snel even dingen uit te testen zoals Wifi, geluidskwaliteit, cd-spelers, en andere hard en software dingen. Vraag ook of je een licentie meekrijgt voor de Office programma’s. Anders is dit niet echt een meerwaarde.
    En trouwens, wat moet een 9-jarige met een iMac?

trouwens, volgens de verkoper is dit een pc, geen iMac…:?

Bijdrager
    Xcode
    Gaffel op 08 juli 2013

Gebruiken… Ik ben ook opgegroeid met Macs, dus zou niet weten waarom andere kinderen niet. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.;)

Bijdrager
    Burdy1999

Dat klopt maar dan kun je beter beginnen met een MacBook Air of zo…..

Bijdrager
    Domtoren
    Gaffel op 08 juli 2013

Mijn zoontje van 9 moet zijn spreekbeurten met behulp van PowerPoint doen…

Bijdrager
    Gaffel
    Xcode op 08 juli 2013
    Gaffel op 08 juli 2013

Gebruiken… Ik ben ook opgegroeid met Macs, dus zou niet weten waarom andere kinderen niet. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen.;)

Ja ik ben hier thuis ook opgegroeid met mac maar ik had geen iMac voor mezelf hoor:)

Domtoren op 09 juli 2013
    Gaffel op 08 juli 2013

Mijn zoontje van 9 moet zijn spreekbeurten met behulp van PowerPoint doen…

Sorry, ik was vergeten dat Powerpoint een programma was van Apple…?

Bijdrager
    fedde123

stel je hebt allemaal mac’s in huis,
    je zusje weet vast wel redelijk hoe een mac werkt,
    dan is het toch suf om van een ander merk dan apple een computer te kopen?
    Een mac is veel gebruiksvriendelijker!

Ik geef toe het is een dure computer, maar je bespaart wel in anti virus software, mac’s gaan meestal langer mee, en je hebt dan wel een hele gave computer!

Bijdrager
    Gaffel
    fedde123 op 09 juli 2013

stel je hebt allemaal mac’s in huis,
    je zusje weet vast wel redelijk hoe een mac werkt,
    dan is het toch suf om van een ander merk dan apple een computer te kopen?
    Een mac is veel gebruiksvriendelijker!

Ik geef toe het is een dure computer, maar je bespaart wel in anti virus software, mac’s gaan meestal langer mee, en je hebt dan wel een hele gave computer!

Ik hoop dat je wel degelijk een anti virus op uw mac hebt staan. De tijd van geen virussen voor mac loopt stilaan op zijn einde hoor;)
    Daarbij komt dan nog eens dat er maar enkele scholen zijn die apple gebruiken, dit zijn dan meestal scholen die de richting Grafisch ontwerp of dergelijke aanbieden. Men gaat er ook vanuit dat iedereen met Windows kan werken! Heb daar enorm veel moeite mee gehad om mij aan te passen aan Windows. Conclusie: Er is niks fout met thuis Apple gebruiken maar zorg er voor dat uw kind ook met Windows kan werken want de kans is groter dat hij dit nog nodig zal hebben op school/werk.

Bijdrager
    Apple Focus

Window heb je al niet zo vaak meer nodig in je werk of op school. De meeste bedrijven/scholen hebben zich hier al goed op aangepast vergeleken met vroeger!

Bijdrager
    KarelWillem

Wat een heerlijke adviezen komen er voorbij.;)

Een iMac bolletje (G4) is prachtig om te zien.
    Helaas is de bruikbaarheid vrijwel nul.
    We hebben pas nog getracht er een functie voor te vinden.
    Maar het dingetje staat weer stof te vangen.

Of een MacBook Air?? Wel ja. Je kunt ook een MacBook Pro Retina kopen, als je toch geld zat hebt.

Nee, een tweedehands iMac (liefst niet te oud, ivm. updates) is heel lekker voor een negenjarige.
    Mijn kinderen hadden ook al heel vroeg een IMac.

Anyway: prima IMac uit die advertentie.
    Een heel klein beetje afdingen mag nog best, maar hij is het best waard.

Bijdrager
    DJMischaa

Jongens.. Het doet er toch niet toe of het meisje 9 jaar is? Al is ze 3, daar gaat het helemaal niet om..?!
    TS wilt gewoon weten of deze iMac de vraagprijs waard is.

OT: De iMac ziet er prima uit, maar volgens mij kan er best wat van de prijs af.
    Vraag wel of de programma’s die hij vooraf installeert legaal zijn en of je de licenties mee krijgt.

Bijdrager
    Ni3l55

En wat gaat het zusje van TS op haar iMac doen? Ik zie echt geen meisje van 10 die al gaat werken met Adobe CS en office (wat ook prima op een PC kan)

Bijdrager
    KarelWillem

Wat het zusje op die iMac gaat doen doet er helemaal niet toe.

Ze willen een iMac kopen, geen PC.

B.t.w. werkt mijn zoontje (nu 11) op school al minstens drie jaar met Word en aanverwante programma’s.;)

Bijdrager
    Gaffel

Er is niks mis met macs kopen voor je kinderen. Je doet wat je wilt natuurlijk, het gaat er alleen om dat Mac niet gemaakt is voor een kind. Wat doet een kind op een computer? Games spelen, school werk (in programma’s zoals Word) en Facebook, dit kun je echt wel beter doen op een Windows. Maar nogmaals je doet wat je wilt.

Bijdrager
    Soulshaker

is een mac mini met scherm niets ?

Bijdrager
    KarelWillem

Een Mac is niet gemaakt voor kinderen?? Lol.

Waarom kun je im hemelsnaam beter Facebook en schoolwerk doen op een PC??!
    Wat een onzin zeg. Dat kun je voor een groot deel zelfs op een tablet van 59 euro al aardig doen.

Games heb ik het dan nog niet over.
    Want de gemiddelde jonge tiener speelt toch vooral online.
    En dan maakt een PC of een Mac al helemaal niet uit.

Maar men wil graag een iMac kopen. En die keus is best te rechtvaardigen.

Bijdrager
    DJMischaa

@Graffel
    Dat is JOUW mening. Iedereen bepaald toch zelf waarvoor hij/zij een Mac heeft?!
    Jij bent niet de gene die bepaald wat iemand anders op zijn/haar Mac doet.

En dan je tweede punt?! Waarom kan je beter op een PC Facebook’en of schoolwerk maken?! Dat is absurd.
    Misschien heeft TS wel overal in huis Mac’s staan, je weet niks van zijn situatie af. Belachelijke post zeg!

Edit: Ik zie dat @KarelWillem me een beetje voor was..:) Well played, sir!

Bijdrager
    Gaffel

Een mac is er voor mensen die bezig zijn met grafische dingen zoals foto, film of muziekbewerking, architecten…
    Als je een mac koopt voor enkel te faceboken en microsoft programma’s te gebruiken dan ben je beter af met een windows als je toch niet gebruik maakt van de pluspunten aan een mac. Een tablet is inderdaad de beste oplossing voor een kind maar het ging over computers vandaar dat ik er niet over begon ;).
    En inderdaad een jonge tieners spelen inderdaad meestal online maar je gaat me niet zeggen dat ze geen games op cd spelen. Er komen wel meer en meer spelletjes voor zowel Windows als Mac uit maar toch zijn er meer spellen die je niet kunt spelen op een mac dan dat er zijn die je wel kunt spelen. Daar komt nog bij dat iedereen die games speelt weet dat Windows veel beter is om op te gamen dan Mac. Dat is gewoon zo.

Edit: maar misschien moeten we de discussie verder zetten in privé berichten want hier heeft de TS niks aan:)

Bijdrager
    KarelWillem
    Gaffel op 09 juli 2013

Een mac is er voor mensen die bezig zijn met grafische dingen zoals foto, film of muziekbewerking, architecten…

Een argument uit eind jaren tachtig.

Complete driedubbele onzin i.i.g.

Bijdrager
    computer space
    KarelWillem op 09 juli 2013

Een iMac bolletje (G4) is prachtig om te zien.
    Helaas is de bruikbaarheid vrijwel nul.

Ik moet zeggen, hij is best traag ja. Maar als telefoon/iTunes/digitale fotolijst bak werkt ie prima.
    Hoewel op systeem 9 zou ie best nog wel eens rap kunnen zijn, maar dat heb ik niet getest. Ik had m met iSight en originele speakers ongeveer voor de prijs die ik zou moeten neertellen om een simpel webcam/speakersetje voor de mini te kopen, en dan is het best leuk zo’n Bolletje.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor, je kan er best wat mee.
    Zolang het maar niets met Internet te maken heeft.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.