10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Sjeffie

2de hands Airport Extreme doen of niet ?

Via Marktplaats een Apple Airport Extreme kopen doen of niet ?

Bijdrager
    fatboysmart

Ik zeg ja! Tenzij je twijfelt, dan nooit doen. Maar misschien had je het dan wel moeten doen, en krijg je spijt dat je het niet gedaan hebt. Of je doet het wel en koopt een kat in de zak, dan zou je willen dat je het nooit gedaan had.

Hoop dat mijn tips geholpen hebben.

Bijdrager
    Shmoo

Als je weegschaal bent als sterrenbeeld dan zou het nog even nadenken;)

Bijdrager
    Sjeffie

Haha zo bedoel ik het niet, Als het werkt werkt het.

Maar is het wel veilig, ?
    Misschien raar maar zouden ze wat met de beveiliging kunnen doen dat ze info van mij krijgen.
    Ik noem maar wat een voorbeeld.

Bijdrager
    TandMac

Tweedehands blijft tweedehands.
    Maar als het bij de verkoper werkend gezien kan worden.
    Dan moet je thuis de airoprt resetten en jouw paswoord en gegevens invoeren en de vorige eigenaar kan je niks maken.

Bijdrager
    fatboysmart

Inderdaad zoals Tandmac al zegt.
    Hier een link hoe de AirPort te resetten. Ik zou een factory default reset (reset naar standaardinstellingen) doen.

http://support.apple.com/kb/HT3728?viewlocale=nl_NL

Geblokkeerd
    Anoniem
    Shmoo op 30 maart 2014

Als je weegschaal bent als sterrenbeeld dan zou het nog even nadenken;)

Shit, bedankt.

En serieus: veel kan er niet mis mee zijn, het is niet als bij een Time Capsule dat er een HD in zit die na zoveel jaar ermee kan kappen. Gewoon testen of ie het doet bij degene thuis, of erop vertrouwen dat hij de waarheid spreekt wanneer je hem vraagt of hij goed werkt.

Verder zou ik wel naar de generatie kijken, want iedere versie had zo zijn eigen upgrades t.o.v. de vorige en wellicht heb je baat bij sommige functies.

Originele versie A1034
    De originele AirPort Extreme uit 2003 was niet vierkant maar rond. Met een diameter van 175 mm en en een hoogte van 80 mm. Het gewicht bedroeg 565 gram.

Eerste generatie A1143
    Vier jaar later, op 9 januari 2007, kwam de zogenaamde eerste generatie AirPort Extreme op de markt. De gebruiker kon kiezen tussen een frequentie van 2,4 GHz of 5 GHz.

Tweede generatie A1143
    Later in het jaar kwam de tweede generatie uit. Deze bracht ondersteuning voor gigabit ethernet.

Derde generatie A1301
    De derde generatie, uitgebracht op 3 maart 2009, ondersteunt gelijktijdig 2,4 GHz en 5 GHz. Ook is het aanmaken van gastnetwerken nu mogelijk.

Vierde generatie A1354
    Verbeteringen aan de antenne waren nieuw in de vierde generatie, die op 20 oktober 2009 uitkwam.

Vijfde generatie A1408
    De vijfde generatie AirPort Extreme werd uitgebracht op 21 juni 2011.

Zesde generatie A1521
    Op 10 juni 2013 werd de zesde generatie van de AirPort Extreme uitgebracht. Net zoals de vijfde generatie AirPort Time Capsule ondersteunt deze IEEE 802.11ac met een snelheid van 1,3 Gbps, bijna drie keer sneller dan IEEE 802.11n.

Bijdrager
    bbqwerty

Ik zeg doen, er kan weinig mis mee gaan zolang de wifi frequenties werken

bbqwerty

Bijdrager
    Sjeffie

@sunapple thanks nu weet ik dat ik minimaal een 4de generatie wil;)

En de rest ook bedankt voor de info.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.