3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    jtd

2de Apple ID met behoud van eerste, maar gegevens overzetten

Beste mensen,

(lang geleden dat ik hier wat gevraagd heb…)

Ik heb al jaren een Apple ID. Mijn hele gezin maakt er gebruik van. Dat wil ik niet meer. Mijn vrouw moet een eigen Apple ID, maar wil niet de gegevens kwijtraken van al die jaren (dus de agenda tot vandaag, de contacten, de mail van voorbije jaren en de apps op haar tel). Nu lijkt het me best mogelijk dat Apple daarin kan voorzien: dat ik van de verschillende programma’s een back up kan maken die dan weer geïmporteerd kunnen worden in haar nieuwe Apple iD.

Mensen in haar omgeving zeggen dat dit heel ingewikkeld is. Mijn ervaring met Apple is dat Apple het juist makkelijk maakt. Bij een Window machine zal het idd ingewikkeld moeten zijn.

Concreet:

Mijn Apple iD behouden

Nieuw Apple iD voor mijn vrouw

Gegeven van mijn Apple iD naar het nieuw Apple iD

Gegevens hoeven daarna niet gesynct te worden

Kan dat?

Alvast bedankt, Joris

PS: kon geen topic vinden met deze vraag. Ongetwijfeld niet goed gezocht. Een verwijzing naar zo’n bestaand topic vind ik natuurlijk ook prima!

ThanX

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom zou je de contacten en agenda niet in sync houden?

Dan behoud je de bestaande Apple ID voor beiden, als een secundaire iCloud account. hiermee sync je de Agenda en Contacten, en deze gebruik je ook voor de Store’s. De nieuwe iCloud account van jou en de nieuwe van je vrouw worden dan de respectievelijke primaire accounts voor de andere zaken.

Maar om dan je vraag te beantwoorden: je kunt het makkelijkst de gegevens overzetten op een Mac; in principe is het een kwestie van overslepen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.