6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Martijn29

2D barcode scanner met voorraad programma

Beste mede maccers,

ik heb een eigen bedijfje en gebruik uiteraard liefst allen mijn mac.

Nu heb ik het volgende…
    ik verkoop Disneyland Parijs entree kaarten. Zowel jaarkaarten als dag kaarten.
    Nu koop ik kaarten in via een vriendin van mij in Parijs.

Ik wil de kaarten die ik binnen krijg graag scannen met een handscanner (er staat een lange barcode op).
    Dit om mijn voorraad te beheren, maar ook om te zien hoeveel kaarten er van zijn verkocht in een bepaalde periode.

Ik zit te denken om deze usb handscanner aan te schaffen: Motorola DS4208
    http://www.barcodescanshop.nl/motorola-ds4208-handheld-barcode-scanner-2d/pid=31078

Zijn er programma’s die deze scanner kunnen lezen en vertalen naar een getal.. zodat ik deze in een excel bestand kan kopieren?
    Of nog mooier zijn er programma’s die scannen en het automatisch ergens onder kunnen zetten met een programma.

Ik hoor graag jullie ervaringen..

Sleutelbeheerder
    Night

Elk programma kan dat: een barcode scanner is een input device, niet anders als een toetsenbord. De cijfers (of andere data die in de barcode staan) worden als standaard TXT ingevoerd, en (als het goed is) afgesloten door een harde return.

Ik snap alleen niet helemaal wat je hiermee bedoeld:

zijn er programma’s die scannen en het automatisch ergens onder kunnen zetten met een programma

…wááronder?

Maar ik denk dat je het volgende bedoeld: POS (Point-of-sale) software of voorraadbeheer-software.

http://www.macupdate.com/find/mac/point%20of%20sale
    http://www.macupdate.com/find/mac/inventory

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat hij een soort catalogus-software zoekt. Zoals Bento vroeger was, damn hoevaak ik dat al tegen ben gekomen hier op het forum dat mensen dat stukje software zouden kunnen gebruiken maar nu verplicht zijn om het vele duurdere FileMaker te kopen dat ze waarschijnlijk niet kunnen gebruiken omdat het A overkill is en B veel te professioneel is.

Eens kijken of je dat Bento nog kunt downloaden ergens van het internet.

Bijdrager
    Martijn29

@Night ik bedoel met dat als ik het scan de getallen ook meteen in een programma kan verwerken.
    Dus dat ik direct kan zien dat de voorraad is aangevuld en of dat ik het scan en het uit de voorraad wordt gehaald.

Dit is erg nieuw voor mij, dus ben erg zoekende hierin.

Ik krijg morgen de scanner, dus hoop dat het apparaat gaat doen wat ik graag zou willen (en dat is 21 cijferige barcodes scannen) en dit dan inderdaad naar een TXT bestand zet. Hier kan ik het dan uit koppieren en in bijvoorbeeld een Excel document plakken.
    Ik hoop uiteraard dat dit nog makkelijker kan, dat ik bijvoorbeeld aangeef dat het xxx kaartjes zijn en dat ik de inkomende voorraad scan en dat het bij de xxx kaartjes wordt aangevuld.

Dit zou naar mijn mening toch niet al te moeilijk moeten zijn.. of dat hier al een soort (niet al te dure) software voor is.

dank voor jullie reacties..

Bijdrager
    Martijn29

Ik heb de scanner inmiddels binnen.

Ik kan inderdaad van uit Excel of Word gewoon scannen.. ik krijg dan de waarde van de scan in beeld.

Werkt super.

Nu nog een systeem gaan bedenken dat als ik hem de 1e keer scan dat hij in voorraad komt en als ik hem weer scan dat hij uit voorraad gaat.
    Maar dat zal een excel puzzeltje worden denk ik.

Of zijn hier programma’s voor? iemand een idee voor niet al te veel dan uiteraard;-)

dank

Martijn

Inactief
    Anoniem

Martijn, als tijdelijke oplossing zou je dit kunnen doen:

In Excel twee tabbladen maken, eentje ‘inkomend’ en eentje ‘uitgaand’ (of verkocht o.i.d.)

Consequent alles wat binnenkomt en uitgaat scannen in het betreffende tabblad. Een keer in een door jou gewenste periode (dag, week, wat jij wilt) leg je deze twee lijsten ‘op elkaar’ om te kijken wat je balans is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.