6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    larrycroft

2accounts,2 macs maar 1 iphoto library?

Heb al veel combinaties gevonden over het delen van iphoto (1 gebruiker, 2 macs/ 1 mac, 2 gebruikers) maar mijn vraag is daardoor eigenlijk nog niet beantwoord.

Ik en mijn vrouw gebruiken beide iphoto (11, bijgewerkt). Alleen zouden we graag op beide systemen (MBP en iMac) 1 iphoto bibliotheek delen.

We hebben beiden een eigen icloud account dus kunnen via fotostream wel wat delen, maar ik zou graag willen dat als een van ons een foto in iphoto plaatst, dat deze automatisch ook bij de ander te zien is. Ik heb mijn iPhoto bibliotheek al wel extern geplaatst omdat mijn interne HDD wat vol liep.

Bijdrager
    1984
    larrycroft op 28 april 2013

maar ik zou graag willen dat als een van ons een foto in iphoto plaatst, dat deze automatisch ook bij de ander te zien is. Ik heb mijn iPhoto bibliotheek al wel extern geplaatst omdat mijn interne HDD wat vol liep.

Kan jouw vrouw die schijf ook bereiken, ..? Zo ja , open iPhoto dan met alt ingedrukt.en kies de bewuste schijf.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wel oppassen dat je dan niet met allebei tegelijk iPhoto gebruikt, want dan zie ik grote kans dat er dingen misgaan.

Een andere manier, die niet helemaal hetzelfde bereikt, is om in de voorkeuren van iPhoto naar Delen te gaan en “Deel mijn foto’s” aan te zetten. Hierdoor komen ze wel niet in beide bibliotheken, maar staat de computer van de ander aan, dan kun je toch de foto’s daarop bekijken.

Moderator
    Night

Je kan de iPhoto library gewoon door meerdere gebruikers tegelijk laten gebruiken. Deze shared iPhoto library is maar door één gebruiker tegelijk te gebruiken, zodat er geen kans op fouten is. Het voordeel is dat foto’s van andere gebruikers gelijk voor iedereen zichtbaar zijn.

zie ook:
    http://support.apple.com/kb/HT1198?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    larrycroft

thanks 1984! het werkt inderdaad!

Jakko/Night , ik zal er rekening mee houden.

Night, die optie om te sharen lukt bij mij niet, omdat ie de optie niet geeft (wellicht schuld van mijn NAS)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Night op 28 april 2013

Je kan de iPhoto library gewoon door meerdere gebruikers tegelijk laten gebruiken. Deze shared iPhoto library is maar door één gebruiker tegelijk te gebruiken, zodat er geen kans op fouten is.

Ah, daar hebben ze dus al rekening mee gehouden — handig om te weten:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.