30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    praiadelsol

27inch iMac of Mac Mini + 27inch Display

Ik ben momenteel aan het twijfelen om OF een losse iMac 27 inch te kopen. Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant vind ik het Display los wel heel handig omdat ik eventueel ook met mijn Air via een thunderbolt kabel hier op kan werken. De Mac Mini is makkelijker te refreshen als er een nieuw model is. En volgens mij is er bij de beeldschermen al een aantal jaren niks veranderd, en retina op 27 inch zie ik eerst niet komen, dus je zou er even mee uit de voeten kunnen.

iMac 27inch 2149 euro

Hardware
    2,9-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
    8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM – 2x 4 GB
    Fusion Drive van 1 TB
    NVIDIA GeForce GTX 660M met 512 MB GDDR5
    Apple Magic Mouse
    Apple Wireless Keyboard (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
    Accessoirekit

Mac Mini 2215 euro

Hardware
    2,3-GHz quad-core Intel Core i7
    8 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM – 2x 4 GB
    Fusion Drive van 1 TB
    Gebruikershandleiding (Nederlands)
    Accessoirekit
    + Apple Thunderbolt Display (27 inch)

Bijdrager
    Verwijder

De gebruikelijke vraag: wat wil je er mee doen?

Bijdrager
    praiadelsol

Voornamelijk Logic, beetje foto bewerken, beetje movie editen. Geen mega zware programma’s. Ik neem aan dat dit met beide pc’s prima moet lukken.

Bijdrager
    KrijnB

Ik heb me precies hetzelfde afgevraagd en kwam tot de conclusie dat de Mac mini snel is, maar niet sneller (blijkt uit de tests die inmiddels met de 21.5 inch zijn gedaan) en dat je een voordeel hebt dat als je scherm kapot gaat je gewoon een nieuwe koopt.

Ik ben gewoon voor de basis 27inch imac gegaan met 1tb fusion drive. Wil gewoon lekker all-in-one dus voor mij de beste keuze.

Bijdrager
    Melle

Voordeel van de mini is vooral dat je niet persé apple scherm hoeft te kopen… als je dezelfde oefening maakt met een gelijkaardig – maar niet apple display – dan wordt de mini echt een optie. Als je de maclook belangrijk vindt… ga dan voor de iMac…

Alhoewel de iMac (zelf de nieuwe) qua design verbleek met gewoon het ACD + laptop of mini of whatever…
    Het is de vermaledijde baard van de iMac die na lang gebruik van ACD’s gewoon minder sterk is qua design.

Bijdrager
    praiadelsol

@KrijnB de Mac Mini is dus niet per definitie sneller?

Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de het Apple display, daarbij komt nog het voordeel dat je de Mac Mini en het scherm WEL meteen kunt bestellen. iMac wordt pas in januari geleverd. (laat ik nou net mijn oude iMac al verkocht hebben;)

Bijdrager
    flyerking

Ik beveel je toch echt de imac ivm de firewire poort, deze hebben heel veel professionele audio interfaces, dit was ook voor mij de reden om geen retina macbook te halen

Bijdrager
    praiadelsol

Goed dat je het zegt;) Ik zit wel met mijn Apogee duet idd! Maar valt eventueel op te lossen met:

http://store.apple.com/nl/product/MD464ZM/A/thunderbolt-naar-firewire-adapter

Inactief
    Anoniem

@flyerking, die kan toch ook via tunderbolt of heeft de mini er maar 1?

Bijdrager
    flyerking

@wensink & @TS, ik geef er persoonlijk altijd de voorkeur om vooral in de studio geen verloopjes te gebruiken. Het is toch weer een onderbreking in je keten.

Bijdrager
    flyerking

Je kunt je macbook ook aan en imac hangen via thunderbolt als target display mode

Bijdrager
    KrijnB

@priaidelsol
    Ik weet niet wat de levertijd is. Ik heb hem 30 nov besteld en hij is nu onderweg (was gepland tussen 21 dec en 2 Jan) maar is vanmiddag vanuit Shanghai in Arhem aangekomen dus verwacht hem snel. Dat is wel een BTO dus niet helemaal standaard

Inactief
    Anoniem

Tja, maar ik denk niet dat de TS de iMac kiest omdat hij anders 1 verloop stukje moet gebruiken..

Bijdrager
    praiadelsol

uiteindelijk toch voor de iMac gekozen icm 1TB fusion drive, maar toch vind ik het 27inch Thunderbolt display mooier dan de voorkant van de iMac.

Volgens mij moet ik nog wel even wachten:-(

Inactief
    Anoniem

Je kunt hem annuleren als je je toch bedenkt

Bijdrager
    Mike3380
    praiadelsol op 17 december 2012

uiteindelijk toch voor de iMac gekozen icm 1TB fusion drive, maar toch vind ik het 27inch Thunderbolt display mooier dan de voorkant van de iMac.

Volgens mij moet ik nog wel even wachten:-(

Waarom dan toch die gekozen?:eek:

Bijdrager
    KrijnB

Gewoon je keus maken waarbij je een goed gevoel hebt. Durf de stelling wel aan dat jij er blij mee bent. Ongeacht of het een Imac of Mac mini wordt

Bijdrager
    praiadelsol

iMac is toch wat sneller volgens de de rapporten, en heb altijd iMac gehad, en altijd happy mee geweest. Maar toch vind ik dat Thunderbolt display op een zwarte tafel echt prachtig staan!

Bijdrager
    1984

Ja ze hadden beter die baard eraf kunnen halen i.p.v. hem platter te maken, zo zie je ook dat je een nieuwe iMac hebt aan de voorzijde.

Bijdrager
    praiadelsol

ja die “baard” is niet zo fraai meer idd als je er al 4/5 jaar naar kijkt….

Bijdrager
    R-Flow

Voor mij persoonlijk zijn die Intel HD Graphics 4000 van de Mac mini gewoon killing. Met iedere Mac of PC die ik in huis heb gehaald merkte ik dat de grafische kaart het eerste is dat verouderd.

Bijdrager
    KrijnB

Heb sinds vandaag me 27 inch imac binnen en ben er heeeeel erg tevreden mee

Ik zeg: imac kopen, kan niet missen. Maar wel met fusion drive

Bijdrager
    praiadelsol

Is de baard tov andere modellen ook iets minder lang? Tenminste op de foto’s lijkt ie iets smaller te zijn geworden tov oudere modellen! Gewoon besteld bij Apple.nl of via Icentre oid?

Bijdrager
    KrijnB
    praiadelsol op 18 december 2012

Is de baard tov andere modellen ook iets minder lang? Tenminste op de foto\’s lijkt ie iets smaller te zijn geworden tov oudere modellen! Gewoon besteld bij Apple.nl of via Icentre oid?

Ik heb hem 30 november gewoon bij Apple besteld. Ik wilde dat via Dixons doen (3 jaar gerantie) maar kreeg te horen dat je geen BTO imac bij hun kan kopen. En aangezien ik een fusiodrive wil moest ik hem dus wel bij apple bestellen. Die baard valt mij reuze mee, vooral bij de 27″. Maar of deze kleiner is als de oude versie iMac? Geen idee. Voor de volledigheid hieronder maar een fototje

ps. je ziet dat het scherm wel een ‘tikkie’ groter is dan mijn oude 13″macbook haha

Bijdrager
    praiadelsol

Nice!;-) toch eigenlijk jammer dat je niks ziet van de dunheid van de iMac als je er voor zit…

Bijdrager
    Mike3380

leuk uitzicht ook wel!:nerd: maar inderdaad, wat een contrast haha!:lol: Ik ga ook voor de 27″….

Bijdrager
    KrijnB

Dat uitzicht is de snelweg (A58 bij Tilburg) ik woon aan de snelweg met uitzicht hierover in de studeerkamer:)

Bijdrager
    R-Flow
    praiadelsol op 18 december 2012

Is de baard tov andere modellen ook iets minder lang? Tenminste op de foto\’s lijkt ie iets smaller te zijn geworden tov oudere modellen! Gewoon besteld bij Apple.nl of via Icentre oid?

Nope gewoon hetzelfde.

Bijdrager
    Mike3380

Vandaag de 27″ besteld :thumbsup::grin:

Bijdrager
    KrijnB

Goeie keus!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.