5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

2,5TB van XRAID naar LaCie (WinXP embed.rack mnt) mislukt!

Hallo allemaal!

Ik wil 2,5TB aan data vanaf een XRAID kopieëren naar een LaCie Ethernet Disk (draait op Windows XP Embedded, zo een 19″ rack geval) maar dat loopt stuk…
    Logisch, want er zullen wel bestandsnamen zijn die niet op NTFS kunnen oid.
    Nu ben ik al een maand bezig om deze data te verhuizen, maar het lukt echt niet.

Ik kwam alleen MacNames tegen op internet, wat een Windows programma is om de files te hernoemen van een Mac volume maar ik moet dus een Mac programma hebben om dit te doen…

Kan ik:
    • Met een programma alle filenames Windows/NTFS compatible maken?
    • Via terminal bijv. alle files, ook die welke ik wellicht niet mag openen kopieëren en waar nodig de permissies aangepast worden (ik voer dit dan als root uit uiteraard)

Hopelijk heeft iemand een leuk idee:-)

Thanks a lot!

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt zo’n LaCie neem ik aan: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11202
    En ik neem aan dat je via AFP (en niet via SMB) ermee verbonden bent?

Is het een idee om een sparsebundle op die LaCie aan te maken, en daar de hele handel naartoe te kopieeren?

In de sparsebundle kan OS X een virtueel HFS+ filesysteem aanmaken en gebruiken. Je zou dan van alle native filesysteem (NTFS in dit geval) beperkingen af moeten zijn.

Ik denk even hardop, en spui wat links:

Wat docs: hdiutil.

Vrij naar Making Time Machine work with the ReadyNAS.
    Maak een “lege” sparsebundle aan op je Mac, en kopieer die naar de netwerk disk:
    [code:1:90dcaf81e4]hdiutil create -size 3000g -fs HFS+J -volname "MyData" mydata.sparsebundle
    rsync -avE /Users/yourname/mydata.sparsebundle /Volumes/LaCie/[/code:1:90dcaf81e4]

Bijdrager
    iVOO

Volgens mij begrijp ik uit je verhaal dat je met je mac bestanden wilt zetten op een NTFS schijf…als dat zo is, weet ik dat dat niet standaard kan. Je kunt met een mac namelijk niet schrijven naar een NTFS schijf, alleen lezen.

Er is wel software die dat kan, ntfs for mac van paragon; http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/

Ik hoop dat dit helpt

Geblokkeerd
    Anoniem

@Pieterr: Dank voor je input! Het is inderdaad die LaCie:-) En ik ben verbonden met AFP.
    Helaas moeten die bestanden door allerlei gebruikers, mixed Mac en PC deze kunnen openen en bewerken. Met een sparsebundle kan dat toch niet makkelijk?

@iVOO: Het is geen losse NTFS schijf, maar een XP Embedded apparaat met AFP share mogelijkheid, dus dat is niet de beperking. Wel bedankt in ieder geval!!

Bijdrager
    Pieterr
    ”sonic1984″

Helaas moeten die bestanden door allerlei gebruikers, mixed Mac en PC deze kunnen openen en bewerken. Met een sparsebundle kan dat toch niet makkelijk?

Ok. Ik dacht dat je eenmalig een bups data wilde overhalen, en daarna gebruiken in een OS X only omgeving. Vanaf de Mac kun je makkelijk bij de data in de sparsebundle, maar niet vanuit Windows. (Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1257556/)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.