17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

256 MB geheugen voor PowerBook nog bruikbaar?

Ik heb bij aanschaf van mijn nieuwe PowerBook er meteen 2x 512 MB modules in laten zetten en heb nu dus 2x 256 MB over. Mijn kennis over Apple hardware is niet zo groot, maar volgens mij zijn deze modules niet zomaar in elke PowerBook bruikbaar, is het wel? Met andere woorden, ikzelf noch iemand anders heeft hier nog iets aan (denk ik) omdat volgens mij elke PowerBook waar dit geheugen in kan al standaard is voorzien van 2x 256 Mb, correct?

Met andere woorden; zou hier nog iemand blij mee te maken zijn of kan ik ze net zo goed wegknikkeren?

Voor de duidelijkheid; het zijn dus de twee 256 Mb modules die standaard in een PowerBook 15″ G4 1Ghz zitten, de kenners hier zullen dan wel weten wat het is.

Bijdrager
    pimpel

is dat zelfde geheugen als in powerbook pismo?

Bijdrager
    Ruben
    ”pimpel”

is dat zelfde geheugen als in powerbook pismo?

Sorry, zoals ik al schreef; mijn kennis van Apple hardware is zeer beperkt… misschien weet iemand anders hier het antwoord. Op de dingen staat:

PC2700S-25331-A0
    M470L3224FT0-CB3
    256MB DDR PC2700 CL2.5

Bijdrager
    macpro

Die zijn zeker nog te gebruiken voor iemand die een PoBo met bijvoorbeeld 1x 256 MB RAM heeft besteld.

Wegknikkeren zou ik zeker niet doen, al is het maar om reserve geheugen te hebben als je een keer problemen krijgt met je eigen geheugen.

En anders zet je het gewoon op http://www.tweedehandsmac.nl

Moderator
    unSOUND

Volgens Mail-a-Mac gaat het dus om deze module:
    ( Tenzij je de titanium versie hebt ipv de aluminium )

256Mb module Apple PowerBook G4 “Alu”,
    iMac G4 va.1GHz of USB2, iBookG4 (PC2700/DDR333-200)

Dus hij kan ook in de:

iMac G4 ( modellen vanaf 1 Ghz, en de modellen met USB 2 )
    iBook G4

Bijdrager
    Sad

Je kan ze zo op http://www.tweedehandsmac.nl zetten, er zijn altijd geinteresseerden voor.

Ik vraag me trouwens af waarom je ze over hebt, je hebt bij aanschaf extra geheugen gekocht, dan laten ze die 256 er toch uit? als in: die schaf je dan toch niet aan?

Bijdrager
    macpro
    ”colpolyp”

Je kan ze zo op http://www.tweedehandsmac.nl zetten, er zijn altijd geinteresseerden voor.

Ik vraag me trouwens af waarom je ze over hebt, je hebt bij aanschaf extra geheugen gekocht, dan laten ze die 256 er toch uit? als in: die schaf je dan toch niet aan?

Voor zover ik weet doet alleen Mail-a-mac dat.

De rest verkoopt je de Mac, zet het nieuwe geheugen erin en geeft je het oude geheugen erbij.

Of wat ook eens is gebeurd: ze houden het oude geheugen.:x

Bijdrager
    Sad

Serieus? Wat een oplichters! Als je een computer met 2x 512 koopt dan wil je er toch geen losse 256 bij ontvangen? (En dus ook te betalen.)

Ik begin het steeds minder te begrijpen. Vind je het gek dat niemand een Mac koopt?

Bijdrager
    Esquare
    ”colpolyp”

Vind je het gek dat niemand een Mac koopt?

Tjee, ben ik dan echt de enige hier met een Mac?

:evil:

Bijdrager
    Ruben
    ”colpolyp”

Serieus? Wat een oplichters!

Welkom in de wereld die Apple heet. Dell maakt nu veel reklame met custom-made PC’s en Apple gebruikers vinden het natuurlijk leuk om meteen PC-boeren af te kraken, maar wat dat betreft kunnen ze er bij Apple wel eens een voorbeeld aan nemen natuurlijk. Bij Dell koop je gewoon meteen je laptop met 1 Gb intern… bij Apple kan dat niet. Nee, ze leveren alleen maar met 512 Mb, natuurlijk kun je daar later (of tegelijk) wel nieuw gehuegen bij kopen…

Maar goed, daar ging het me eigenlijk niet om. Ik hoef niets voor die oude modules te hebben, dus als hier iemand is de ZEKER WEET dat hij er iets aan heeft, laat het dan even weten. Het zijn twee modules van 256 Mb, dus het gaat gewoon volgens het “wie het eerst komt, het eerst maalt” principe voor de eerste twee die HIER aangeven er één te kunnen gebruiken (en niet middels PM, e-mail, blablabla).

Bijdrager
    Sad

Hahah ja sorry voor het offtopic gaan maar zolang je dat soort geneuzel hebt bij aanschaf van een Mac dan is het logisch dat al die PC-knakkers er geen zin in hebben.

Als je een iBook wil met 2x 512 dan is het toch werkelijk idioot dat je verplicht wordt die losse 256 er bij te kopen?!!? En het zal wel beleid van Apple zijn dat ze daar niet flexibel in zijn (en de winkel kan er dus weer niets aan doen), maar het is ECHT weer typisch zoiets wat we allemaal maar slikken van onze goddelijke Steve.

Bijdrager
    Ruben
    ”colpolyp”

…maar het is ECHT weer typisch zoiets wat we allemaal maar slikken van onze goddelijke Steve.

Helemaal mee eens… we laten ons als consument gewoon naaien door Apple, maar ja, ik doe er zelf ook aan mee, want ik wil toch echt geen 512 Mb in mijn PowerBoek. Het houdt echter wel een keer op…

Bijdrager
    Henry

Hmmm bij de Apple store kan je hem toch in 1 keer bestellen met 1 Gig geheugen ?

Ligt dus meer aan je leverancier.

Bijdrager
    barts
    ”Henry”

Hmmm bij de Apple store kan je hem toch in 1 keer bestellen met 1 Gig geheugen ?

Ligt dus meer aan je leverancier.

Dat dacht ik ook, maar dan heb je ineens te maken met een zgn BTO (built to order) en dan kun je minimaal 6-8 weken wachten, of je ‘m nu bij Apple bestelt of bij een andere leverancier. Dit geldt overigens ook als je er een snellere harde schijf of een andere videokaart in wilt hebben. Ik heb dus bij mijn PB 15″ een module van 512mb gekocht, een module van 256mb eruitgehaald en op tweedehandsmac gezet en ik was ‘m zo kwijt.

Bijdrager
    Esquare
    ”colpolyp”

Hahah ja sorry voor het offtopic gaan maar zolang je dat soort geneuzel hebt bij aanschaf van een Mac dan is het logisch dat al die PC-knakkers er geen zin in hebben.

Als je een iBook wil met 2x 512 dan is het toch werkelijk idioot dat je verplicht wordt die losse 256 er bij te kopen?!!? En het zal wel beleid van Apple zijn dat ze daar niet flexibel in zijn (en de winkel kan er dus weer niets aan doen), maar het is ECHT weer typisch zoiets wat we allemaal maar slikken van onze goddelijke Steve.

Als dat de enige reden zou zijn waarom “PC-knakkers” geen Mac kopen, zou de toekomst van Apple er (nog) beter uitzien dan nu. Dat strandt echt niet op de prijs van een RAM-module (gezien de prijzen die Apple daarvoor vraagt, ben je doorgaans toch al goedkoper uit om je Mac met minimaal geheugen te kopen en aanvullende RAM elders te halen).

En waarom denkt toch iedereen dat (een al dan niet goddelijke) Steve zich met dit soort futiliteiten bezighoudt? De bagger van Microsoft komt evenmin uit de duim van Bill. Volgens mij is dat gewoon afgunst… Leg het anders maar eens uit.

:roll:

Bijdrager
    tricksel
    ”iRuben”

Maar goed, daar ging het me eigenlijk niet om. Ik hoef niets voor die oude modules te hebben, dus als hier iemand is de ZEKER WEET dat hij er iets aan heeft, laat het dan even weten. Het zijn twee modules van 256 Mb, dus het gaat gewoon volgens het “wie het eerst komt, het eerst maalt” principe voor de eerste twee die HIER aangeven er één te kunnen gebruiken (en niet middels PM, e-mail, blablabla).

Ruben, wat mij betreft bij deze. M’n vriendin heeft een iBookje G4, maar had niet genoeg geld (tsja, student he!) erbij om er 256 MB bij te laten prikken… Ik hou me aanbevolen dus…

Bijdrager
    Ruben
    ”tricksel”

Ruben, wat mij betreft bij deze. M’n vriendin heeft een iBookje G4, maar had niet genoeg geld (tsja, student he!) erbij om er 256 MB bij te laten prikken… Ik hou me aanbevolen dus…

Okee, da’s dan bij deze nr. 1. Als het werkt in de iBook… PM even het adres waar ik het naartoe kan sturen, dan ga ik maandag meteen even naar het postkantoor om het in zo’n nopjes-enveloppe te doen en dan komt er een 256 MB module jouw kant op.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.