4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    billw

24"led vs 24"iMac

hallo mensen,

wie van jullie heeft ervaring met een 24″led cinema display versus een iMac 24″uit 2008.

Als ik naar deze 2 displays kijk lijt mij de scherm van de iMac scherper dan de LED display.

De led display hangt aan een MBP 15″ van mid 2009.

Any thoughts?

grtz.

Bijdrager
    syltheboy

Als ik me niet vergis geeft een 24″ led wel wat beter beeld dan een 24″ iMac, maar het verschil is denk ik niet zo groot. Een 24″ led geeft zeker geen slechter beeld, in ieder geval.

Inactief
    Anoniem

Het verschil is enorm.

De LED display is veel en veel beter. Je ziet het pas als je een tijdje op een LED monitor hebt gewerkt en dan terug gaat naar de iMac.

Ik zou een iMac kopen, zit ook nog een computer bij inbegrepen en zoveel kosten die niet tweedehands;)

Bijdrager
    strigoi

Voor mijn gevoel was juist de 24″ ‘scherper’ dan de iMac 24″. Het scherm van de iMac 24″ is ook geen verkeerd paneel. Je zou even naar de typen panelen in beide moeten kijken, ben even de site kwijt waar deze op staan. LED slaat enkel op de ‘lamp’ achter het scherm. Het voordeel van LED versus LCD is dat LED gelijk op helderheid is, minder energie verbruikt en minder lichtlekkage gevoelig is (dus minder kans op donkere plekken in de randen van je scherm etc).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.