11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
  • Bijdrager
    syltheboy

Het probleem is dat de OS X partitie soms wel en soms niet zichtbaar is. Momenteel zie ik hem namelijk wel en ook de Windows partitie is zichtbaar. Daarin kan ik ook opstarten maar dan gaat hij schijf herstel doen, omdat hij zegt dat de iMac niet goed is afgesloten. Daarna herstart hij en kom ik niet meer in Windows. Met OS X blijft hij steken.

Maar goed, ik zal het wel proberen in ieder geval. Ik denk zelf dat hij defect is, maar goed. Als het daarna goed gaat dan zal het daaraan gelegen hebben. En anders moet ik er alsnog een andere in laten plaatsen.

Bijdrager
    syltheboy

Wat is het verschil tussen deze 2 schijven? Is de een veel beter dan de ander, en waarin is dat te merken?
    Western Digital Caviar Blue – 1TB – 3.5inch
    Western Digital Caviar Black – 1TB – 3.5inch

Bijdrager
    Afroman

Blue = energiezuinig
    Zwart = sneller en minder zuinig.

Ga voor de zwarte want het is toch voor je iMac.

Bijdrager
    syltheboy

Tja, het verschil qua prijs is ook maar 20 euro. Maar zou het verschil qua snelheid erg te merken zijn?

Bijdrager
    Afroman

Ligt eraan wat je doet. Beetje internet browsen en standaard shit niet nee.

Bijdrager
    syltheboy

Tja, in mijn MacBook Pro zit een 500 GB 5400RPM schijf en daar kan ik ook prima mee werken. De programma’s van Adobe werken allemaal prima.

Bijdrager
    Afroman

JA tuurlijk werkt het prima, anders verkopen ze het niet.
    En een 3,5 inch kan je niet vergelijken met een 2,5 inch.

Dus koop die blauwe en ga gewoon genieten.

Bijdrager
    G-Force

Green = variabel toerental, energiezuinig en stil, minste prestaties
    Blue = mainstream, tussen de green en black in als het aankomt op geluidsproductie en prestatie
    Black = performance

Ik zou voor de Black gaan, maar deze maken dus wel iets meer geluid. Krijg je ook een wat vlottere harde schijf voor terug.

Bijdrager
    syltheboy

Die Black zit volgens mij ook in de 27″ iMac van m’n vader en ik vind het geluid niet echt storend. Het wordt dus de Black (1TB of 2TB).

Bijdrager
    syltheboy

Nou ik heb zowel de Windows partitie, als de Mac OS X partitie geconverteerd naar een Mac OS X partitie. Daar heb ik vlekkeloos Leopard, Snow Leopard en Lion op kunnen installeren en nu lijkt hij weer net zo “snel” als voorheen. Op mijn 15″ MacBook Pro i7 (Early 2011) met 8 GB gaat alles vooralsnog iets soepeler, maar dat is volgens mij wel logisch.

Bijdrager
    syltheboy

Nou, sinds gisteren zit er een 1 TB harde schijf in (van het merk Seagate). Ik heb hem door Pro Warehouse laten inbouwen en heb de originele (defecte) 320 GB harde schijf meegekregen. De installatie van zowel Windows als Mac OS X verliep vlekkeloos en voor m’n gevoel is hij snel zat.

Het probleem is gelukkig verholpen, want met die uitgebreide Apple Hardware Test gaf hij aan dat het goed zat. Helaas hoor ik nu een constante pieptoon die net niet storend is, maar toch te horen is. Zeg maar met gelijke tussenpozen.

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.