30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:
    Bijdrager
    G-Force

24″ Alu iMac, strepen in het scherm…

Hallo,

Ik was even bezig in Photoshop en wilde iets controleren in Voorvertoning. In de grijze achtergrond van Voorvertoning zag ik ineens twee grijze strepen in mijn scherm die ik al eens eerder tijdens het afspelen van een film heb gezien. Ook in de achtergrond van m’n desktop kan ik de strepen goed zien. Er loopt ook nog een vage lijn verticaal naar beneden. Het lijkt wel alsof ze zijn ingebrand of iets dergelijks.

Ik heb er een aantal foto’s van geprobeerd te maken, het is moeilijk te zien op de foto maar in het echt zijn ze enorm goed zichtbaar. In elk geval zo zichtbaar dat het mij enorm stoort. Op een witte achtergrond zijn ze dan weer slecht zichtbaar, maar goed.

Wat kan dit zijn? Inbranding heb ik nog nooit echt gezien op een LCD maar het schijnt wel eens voor te komen als ik het me goed herinner. Iemand met een vergelijkbare situatie? Nouja, na het weekend maar even bellen met Apple, kijken wat zij er van zeggen. :roll:

Bijdrager
    sven-

Ik vind het erg moeilijk om te zien. Ik zie de camera die je hebt gebruikt beter dan de lijnen.

Zou overigens wel heel vervelend zijn als er nu wéér iets mis is met je iMac:(

Bijdrager
    iDelano

Heb ik ook gehad! Dit wordt ook ghosting genoemd. Als je een venster sluit blijft deze vaag in je beeld staan. Ik heb hem terug gebracht en er een nieuw scherm inlaten zetten. Zat nog in de garantie.

Kijk ook hier:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=130304&highlight=strepen+imac

Bijdrager
    Hengheng

Ik zie de lijnen wel duidelijk, genoeg in ieder geval om me je irritatie voor te stellen !
    Ik heb helaas geen oplossing, sorry.

Bijdrager
    G-Force
    ”iDelano”

Heb ik ook gehad! Dit wordt ook ghosting genoemd. Als je een venster sluit blijft deze vaag in je beeld staan. Ik heb hem terug gebracht en er een nieuw scherm inlaten zetten. Zat nog in de garantie.

Kijk ook hier:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=130304&highlight=strepen+imac

Ok duidelijk, dan Apple nog even zo ver krijgen dat ze hem ophalen want ik ga niet met dit ding door het openbaar vervoer naar Zwolle. :sealed:

Bijdrager
    sven-

Ik zie ze nu (2 horizontale lijnen). Ik las ergens het woordje “verticaal” dus ik zat al te zoeken naar verticale lijnen:P

Bijdrager
    iJoost

Inbranden op een LCD-scherm, als dat het is, verdwijnt vanzelf weer. Dat duurt ongeveer net zolang als het ook geduurd heeft om het te krijgen.

Bijdrager
    georg88

Gewoon terug naar de dealer en een nieuwe vragen.

Bijdrager
    Afroman
    ”georg88″

Gewoon terug naar de dealer en een nieuwe vragen.

Je weet niet dat G-Force al meerdere iMacs(ik dacht 3-4) al heeft terug gebracht? Die wordt er langzamerhand sikkeneurig van.

@G-Force. Het ziet er naar uit dat je WEER schade hebt. Is het misschien niet handiger om “gewoon” over te stappen naar een MacBook Pro met extern scherm? Misschien dat je daarmee minder problemen zult krijgen?

Bijdrager
    G-Force

Ik word er inderdaad wel een beetje gek van, maar als ze er een nieuw goed scherm inzetten ben ik meer dan tevreden omdat de computer voor de rest 100% goed werkt.

Gewoon overstappen zal niet zo makkelijk zijn denk ik, de computer valt allang buiten de omruilperiode dus ik denk dat ze me alleen een reparatie kunnen aanbieden.

Ik begin me zo langzamerhand wel af te vragen waar Apple nu mee bezig is. De kwaliteit van de iMac is omlaag gegaan en er wordt gewoon niks aan gedaan. En dan verwachten ze hoogstwaarschijnlijk ook nog eens dat ik met een enorm grote en zware doos met de trein en de bus naar een reparatiecentrum ga…

Bijdrager
    sven-
    ”G-Force”

De kwaliteit van de producten is omlaag gegaan en er wordt gewoon niks aan gedaan.

Dat geldt toch niet voor alle producten hoor. Maar vooral de iMacs zijn inderdaad in kwaliteit omlaag gegaan. De Pro machines daarentegen geloof ik niet hoor.

Bijdrager
    G-Force

Daar heb je wel gelijk in, ik heb het verbeterd.

Maar goed nieuws, de strepen zijn langzaam weggegaan net. Ik hoop dus dat het een eenmalig iets was en anders maar een reparatie aanvragen.:)

Edit: ze zijn weer terug, ik bel morgen Apple op.

”iJoost”

Inbranden op een LCD-scherm, als dat het is, verdwijnt vanzelf weer. Dat duurt ongeveer net zolang als het ook geduurd heeft om het te krijgen.

Het is er dus even uitgeweest, maar het komt er ook net zo snel weer in helaas. De ‘oorzaak’ lijkt m’n Safari venster te zijn.

Bijdrager
    iJoost

ls je die altijd en eeuwig op diezelfde plaats hebt staan, dan zal dat wel kloppen. Het is gewoon een eigenschap van LCD-schermen dat ze op die manier niet blijvend inbranden. Gebruik een screensaver dat helpt.

Bijdrager
    G-Force

Ok, maar op m’n MacBook doe ik precies hetzelfde en op m’n oude 17″ iMac deed ik ook nooit anders en daar heb ik nog nooit zo iets gezien. En volgens mij heeft iDelano er na een reparatie ook geen last meer van (zou je dat misschien even kunnen bevestigen iDelano?). Het scherm gaat overigens na 10 min. in sluimer.

Maar ik ben wel benieuwd wat Apple er van gaat zeggen. Bedankt voor je antwoord.:)

Bijdrager
    sven-
    ”iJoost”

Het is gewoon een eigenschap van LCD-schermen dat ze op die manier niet blijvend inbranden.

Dat is dus niet waar. Ik heb mijn Safari schermen bijna altijd op dezelfde plek staan en ik heb nergens last van. Het ligt gewoon aan het scherm van de iMac.

Bijdrager
    iJoost
    ”sven-“
    ”iJoost”

Het is gewoon een eigenschap van LCD-schermen dat ze op die manier niet blijvend inbranden.

Dat is dus niet waar..

Dat is dus wel waar…

http://en.wikipedia.org/wiki/Image_persistence

Bijdrager
    sven-

Nogmaals, ik heb er geen last van. Blijkbaar hebben sommige schermen er eerder last van dan andere.

Bijdrager
    iJoost

En als jij er geen last van hebt dan is het niet waar? ;-P

Bijdrager
    R-Flow

Geweldige kwaliteit de huidige iMac.

Bijdrager
    G-Force

Hoewel er vast genoeg mensen zijn die geen problemen hebben met hun nieuwe iMacs begint het nu wel wat triest te worden ja met de nieuwe iMacs… Wanneer zal Apple eens doorkrijgen dat er iets gewoonweg niet goed zit in veel iMacs.

Maar goed het is helaas niet anders. Ik hoop dat een reparatie het euvel kan oplossen.:)

Bijdrager
    sven-
    ”iJoost”

En als jij er geen last van hebt dan is het niet waar? ;-P

:P

Oke, het is inderdaad wel waar. Ik hield er een wat rare redenering op na.

Bijdrager
    R-Flow
    ”G-Force”

Maar goed het is helaas niet anders. Ik hoop dat een reparatie het euvel kan oplossen.:)

Ik hoop dat ze er bij jou wel in slagen je iMac zonder stofresten achter de glasplaat terug te geven na de reparatie. Heb het persoonlijk nog niet mee mogen maken. Was eigenlijk ook de reden waarom ik m’n iMac tot twee keer toe weer heb geretourneerd. Dat en natuurlijk de krassen in de case.

Ben onderhand lichtelijk verbitterd als het op die iMacs aankomt.;) Misschien kunnen we een praatgroepje oprichten?:D

Bijdrager
    G-Force

Was het trouwens moeilijk om je geld terug te krijgen als ik vragen mag? En die stofresten was ik al bang voor ja, als ik zie hoe CARD services mijn MacBook weer heeft afgeleverd (enorm vettig, enorm veel stof) dan heb ik niet veel goede hoop op een schone glasplaat.

Bijdrager
    R-Flow

Ik zat inmiddels weer op reparatie nummertje drie met de laatste iMac dus tja dan moeten ze haast wel, eerder krijg je denk ik niet zomaar je geld terug. Proberen kan altijd. Heb uiteindelijk half staan schreeuwen aan de telefoon (geduld volledig op) en heb toen weer m’n geld teruggekregen omdat we het niet eens werden over de te volgen procedure.

Gewoon volhouden en geen ‘nee’ als een antwoord accepteren. Met de technische dienst moet je ook vooral niet in discussie gaan, maar de situatie voorleggen aan after-sales.

Bijdrager
    sven-

Ik vind het wel schandalig dat die technische dienst niet eens netjes te werk gaat. Ik zou nog liever zelf mijn Mac repareren en de garantie verliezen dat m’n product aan zulke onbenullen toe te vertrouwen.

Bijdrager
    G-Force

Even een update, er komt nu een derde streep bij.:P Het zijn duidelijk overblijfselen van het Safari venster dat de hele dag open staat. Wel vreemd dat bijv. m’n dock niet blijft staan of m’n Adium venster want die staan ook de hele dag op dezelfde plek.

Ha, ik zie nu ook al strepen van het Word venster dat ook al de hele dag open staat…

Bijdrager
    R-Flow

Mijn tweede iMac had dit probleem ook. Duidelijk iets mis met het LCD-paneel want de andere twee hadden er geen last van.:?

Bijdrager
    G-Force

Zo, net een hele tijd aan de telefoon gehangen met Apple en het scherm is (duh) “waarschijnlijk defect”. Morgen maar even contact opnemen met CARD Services of ze het systeem kunnen halen, want Apple wil de klant absoluut niet tegemoet komen en het systeem ophalen. Gaat mij dus weer geld kosten… :roll:

Maar goed, we zien wel wat ze er aan doen.:)

Iemand toevallig ook last van loszittende zijknoppen op de meegeleverde Mighty Mouse? De rechter zit helemaal los en dat maakt irritante geluiden als je er met je vinger overheen gaat… ze horen volgens mij gewoon vast te zitten, de linker zit namelijk wel vast en op m’n wireless MM zitten ze ook beide gewoon vast. Maar goed, als ik er dan toch mee bezig ben meld ik dat gelijk ook even.

Bijdrager
    sven-

De knoppen horen inderdaad vast te zitten.:P Blijkbaar heb je ook een (gedeeltelijk) defecte Mighty Mouse, zucht wat een toestand:x

Bijdrager
    G-Force

Hah, ja ik begin het al grappig te vinden. 8)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.