30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)
  • Q:
    Bijdrager
    JLA

23″ inch Cinema Display of 24″ inch led display?

Ik heb een mbp alu. 2.4, en wil daar graag een extern beeldscherm aansluiten. Nu twijfel ik heel erg tussen het 23 inch cinema hd display en de 24 inch led display. Ik wil hem gebruiken voor wat beginnend grafisch werk (photoshop, illustrator, indesign) verder voor internet en soms een serie of film te kijken.

Welke hebben / gebruiken jullie of wat raden jullie mij aan?

Bijdrager
    sven-

23″ ACD, maar dat is puur omdat ik geen glossy fan ben.

Verder vind ik het jammer dat er op de nieuwe LED 24″ geen FireWire poorten zitten.

Bijdrager
    MacBoot

voor entertainment is glossy beter
    voor productie is mat beter
    aangezien je toch de productie wilt doen raad ik je dan toch de ACD aan:wink:

Bijdrager
    JLA

ja daar twijfel ik dus heel erg over, ik wil graag in de productie iets doen maar 23 cd is natuurlijk niet voor een reden uit het assortiment gegaan. Dat is ook het enige wat mijn tegenhoud het glanzende scherm iemand hier een grafisch ontwerper die hiermee heeft gewerkt?

Bijdrager
    Pieterr
    ”JLA”

Ik heb een mbp alu. 2.4

Je hebt toch wel de laatste, “unibody” versie: Apple MacBook Pro “Core 2 Duo” 2.4 15″ (Unibody) Specs (MB470LL/A) met mini DisplayPort?
    Anders heb je sowieso niks aan de 24″ LED Cinema Display.

Bijdrager
    MacBoot
    ”JLA”

Dat is ook het enige wat mijn tegenhoud het glanzende scherm iemand hier een grafisch ontwerper die hiermee heeft gewerkt?

je ziet heel erg het verschil in de lichtere tinten, deze worden nog lichter en de donkere nog donkerder
    daardoor is de kleur getrouwheid niet 100% met het resultaat, wat bij een mat scherm een stuk betrouwbaarder is:wink:

Bijdrager
    JLA
    ”Pieterr”
    ”JLA”

Ik heb een mbp alu. 2.4

Je hebt toch wel de laatste, “unibody” versie: Apple MacBook Pro “Core 2 Duo” 2.4 15″ (Unibody) Specs (MB470LL/A) met mini DisplayPort?
    Anders heb je sowieso niks aan de 24″ LED Cinema Display.

ja inderdaad met de mini display port heb ook al een mini display port -> naar dvi connector thuis liggen.

Bijdrager
    ProBookMac

Voor nieuwste MacBook: zal wel de 24″ worden.
    Voor ouder model: 23″ in uitverkocht, 20″ bijna en 30″ werkt niet op de MacBook ivm. benodigde videokaart

Ander merk kan ook nog altijd: LaCie of Eizo

Bijdrager
    milann
    ”ProBookMac”

Voor ouder model: 23″ in uitverkocht, 20″ bijna en 30″ werkt niet op de MacBook ivm. benodigde videokaart

Hij heeft een Macbook Pro… Daar zit toch een goede videokaart in. :)

Bijdrager
    Dagaloni
    ”ProBookMac”

’t gaat wel om een Macbook Pro hè:wink:

Bijdrager
    JLA

Het cinema display 23″ zal 650,- euro kosten

Het Led display 24″ 750,- euro

Ik weet toevallig nog een zaak waar hij op voorraad staat.

Bijdrager
    tommy666

Ga alstublief voor de 23″,je zal het je echt niet beklagen. De reden dat de 23″ eruit gegaan is is simpel: Ten eerste omdat er nieuwe poortjes aankwamen,ten tweede omdat 23″ en 24″ te dicht bij mekaar ligt. voor de rest is het echt een TOPscherm en veel beter dan die glossy dingen m.i.

Bijdrager
    JLA

geen ervaringen door grafisch vormgevers?

Bijdrager
    Pieterr
    ”JLA”

Die lopen wat minder vaak hier in het “hardware” forum rond vermoed ik. Je zou dit draadje eens kunnen lezen.

Bijdrager
    Delars

24″ omdat die ingebouwde speakers, microfoon en webcam heeft. En dat is ook makkelijker omdat het gebruik van een extra kabel niet nodig is.

Bijdrager
    diotav
    ”Delars”

24″ omdat die ingebouwde speakers, microfoon en webcam heeft.

Dat voegt dus echt niets toe voor iemand die grafisch bezig is. :sealed:

Bijdrager
    essiw

ik heb een 23″ inch beeldscherm en ik kan je zeggen dat er makkelijk grafisch mee te werken is. men broer heeft een 24″ inch Imac en et reflecteert echt alles. Dat lijkt me totaal niet fijn photoshoppen en films kijken ook niet… Ik snap echt niet dat ze geen 24″ matte beeldschermen maken…

Bijdrager
    mindbubble

Ik ben heel erg tevreden met mijn 23 inch en kan die iedereen van harte aanbelven. Ik heb er nog een kunnen bemachtigen net voordat deze niet meer werd geleverd en de gebruiker is mij heel erg dankbaar daarvoor.

Inactief
    Anoniem

Ik heb ook een 23″ ACD i.c.m. een ‘oude’ MBP (september ’08). Deze combi is m.i. echt perfect, het werkt heerlijk. Prachtig scherm met mooie kleurweergave (iets ‘doffer’ in vergelijking met glossy). De schermen op de glossy iMac’s hier thuis zijn mooi en werken fijn, maar ik vind mat toch voor mijzelf het lekkerste werken.

Bijdrager
    Grave

23″ acd all the way. Zou echt niet een op glossy scherm kunnen werken de hele dag.

Ben blij dat ik vorige maand nog een 23″ heb kunnen kopen :P

”JLA”

Moet de eerste Grafische Vormgever met een super glossy 24″ scherm nog zien :wink:

Raad je een mat scherm aan.

Bijdrager
    JLA

bedankt voor de tips jongens ik denk dat ik er wel uit ben ja… zal eens een belletje gaan plegen voor het 23 acd
    :D

Inactief
    Anoniem

Ik hoop dat je die nog kunt vinden… Ik zie ze nergens meer (nieuw).

Bijdrager
    Grave
    ”C.

Ik hoop dat je die nog kunt vinden… Ik zie ze nergens meer (nieuw).

Nieuw kan je idd wel vergeten. heb er zelf maanden om gezocht, maar kon hem nergens meer krijgen. Maar een tweedehands heel weinig gebruikte scherm is ook mooi. 100x liever dan het 24″ glossy scherm.

Bijdrager
    JLA

nou… als je maar zoekt ik wist toevallig nog waar er 1 stond dus dat kwam goed uit. Kreeg al meteen pb’s met vraag waar ze staan.. tjah als er zo weinig zijn dan ga ik dat natuurlijk niet vertellen je mag er wel een beetje moeite voor doen :D

Bijdrager
    1984

En als je dan toch voor een glossy scherm kiest, waarom dan niet een HP w2408h voor €423

Bijdrager
    JLA

Oke ze lijken op elkaar.. Maar het gaat ook om de binnenkant!

Bijdrager
    Pieterr

Een alternatief is de Dell Ultrasharp 2408WFP A01 (review Prad). Deze kost €499.

Bijdrager
    florisappelaar

geen gezicht allemaal en van de verkeerde merken;)

de panels die in de 24inchled worden gebruikt zijn verbeterd ten opzichte van de vorige versies, + zijn veel beter dan de schermen die hiervoor werden genoemd.

ik heb paar weken geleden de 24led aageschaft en ben zeer blij! ik was zeer teleurgesteld in de kwaliteit van mijn nieuwe macbook scherm, baal er nog steeds van en wil er eigenlijk van af, de 24 incher maakt alles goed ik heb niet zoveel last van glare. Heb het gevoel op een dikke desktop te werken en de kleuren en grote zijn werkelijk fantastisch.

Bijdrager
    MouseMighty
    ”Grave”

Moet de eerste Grafische Vormgever met een super glossy 24″ scherm nog zien :wink:

Hoeveel namen van vormgever, dtp-ers en profi fotograven moet je hebben? En nee ik ga er verder niet op in maar denk je nou echt dat als die schermen zo slecht zouden zijn Apple ze nog zou fabriceren? Zoek maar eens op een beroemde fotografe uit de USA, Ja hoor tijdens de shoot, ff kijken op een… glossy Apple scherm… Dat zijn mensen di erg veel geld ermee verdienen en echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Voor de rest, zoek het maar uit…

Bijdrager
    JLA
    ”MouseMighty”
    ”Grave”

Hoeveel namen van vormgever, dtp-ers en profi fotograven moet je hebben? En nee ik ga er verder niet op in maar denk je nou echt dat als die schermen zo slecht zouden zijn Apple ze nog zou fabriceren? Zoek maar eens op een beroemde fotografe uit de USA, Ja hoor tijdens de shoot, ff kijken op een… glossy Apple scherm… Dat zijn mensen di erg veel geld ermee verdienen en echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Voor de rest, zoek het maar uit…

ik sprak vandaag met mijn docente typografie, en vroeg aan haar wat ze vond van een glossy of mat scherm, naar haar mening zijn beide kleuren niet oke en zal je ook nooit juiste kleuren op je beeldscherm krijgen of je nu mat of glanzende toplaag hebt. Ze gaf aan dat ze werkt op een 24 inch imac en geen enkel probleem had met het gossy scherm.

Dit maakt mij weer aan het twijfelen… :(

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 62)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.