-
Q:
23″ inch Cinema Display of 24″ inch led display?
Ik heb een mbp alu. 2.4, en wil daar graag een extern beeldscherm aansluiten. Nu twijfel ik heel erg tussen het 23 inch cinema hd display en de 24 inch led display. Ik wil hem gebruiken voor wat beginnend grafisch werk (photoshop, illustrator, indesign) verder voor internet en soms een serie of film te kijken.
Welke hebben / gebruiken jullie of wat raden jullie mij aan?
ja daar twijfel ik dus heel erg over, ik wil graag in de productie iets doen maar 23 cd is natuurlijk niet voor een reden uit het assortiment gegaan. Dat is ook het enige wat mijn tegenhoud het glanzende scherm iemand hier een grafisch ontwerper die hiermee heeft gewerkt?
”JLA”Ik heb een mbp alu. 2.4
Je hebt toch wel de laatste, “unibody” versie: Apple MacBook Pro “Core 2 Duo” 2.4 15″ (Unibody) Specs (MB470LL/A) met mini DisplayPort?
Anders heb je sowieso niks aan de 24″ LED Cinema Display.”JLA”Dat is ook het enige wat mijn tegenhoud het glanzende scherm iemand hier een grafisch ontwerper die hiermee heeft gewerkt?
je ziet heel erg het verschil in de lichtere tinten, deze worden nog lichter en de donkere nog donkerder
daardoor is de kleur getrouwheid niet 100% met het resultaat, wat bij een mat scherm een stuk betrouwbaarder is”Pieterr””JLA”Ik heb een mbp alu. 2.4
Je hebt toch wel de laatste, “unibody” versie: Apple MacBook Pro “Core 2 Duo” 2.4 15″ (Unibody) Specs (MB470LL/A) met mini DisplayPort?
Anders heb je sowieso niks aan de 24″ LED Cinema Display.ja inderdaad met de mini display port heb ook al een mini display port -> naar dvi connector thuis liggen.
”ProBookMac”Voor nieuwste MacBook: zal wel de 24″ worden.
Voor ouder model: 23″ in uitverkocht, 20″ bijna en 30″ werkt niet op de MacBook ivm. benodigde videokaartAnder merk kan ook nog altijd: LaCie of Eizo
Hij heeft een Macbook Pro… Daar zit toch een goede videokaart in.
Ga alstublief voor de 23″,je zal het je echt niet beklagen. De reden dat de 23″ eruit gegaan is is simpel: Ten eerste omdat er nieuwe poortjes aankwamen,ten tweede omdat 23″ en 24″ te dicht bij mekaar ligt. voor de rest is het echt een TOPscherm en veel beter dan die glossy dingen m.i.
”JLA”geen ervaringen door grafisch vormgevers?
Die lopen wat minder vaak hier in het “hardware” forum rond vermoed ik. Je zou dit draadje eens kunnen lezen.
ik heb een 23″ inch beeldscherm en ik kan je zeggen dat er makkelijk grafisch mee te werken is. men broer heeft een 24″ inch Imac en et reflecteert echt alles. Dat lijkt me totaal niet fijn photoshoppen en films kijken ook niet… Ik snap echt niet dat ze geen 24″ matte beeldschermen maken…
InactiefAnoniem26 maart 2009 om 23:59Ik heb ook een 23″ ACD i.c.m. een ‘oude’ MBP (september ’08). Deze combi is m.i. echt perfect, het werkt heerlijk. Prachtig scherm met mooie kleurweergave (iets ‘doffer’ in vergelijking met glossy). De schermen op de glossy iMac’s hier thuis zijn mooi en werken fijn, maar ik vind mat toch voor mijzelf het lekkerste werken.
23″ acd all the way. Zou echt niet een op glossy scherm kunnen werken de hele dag.
Ben blij dat ik vorige maand nog een 23″ heb kunnen kopen
”JLA”geen ervaringen door grafisch vormgevers?
Moet de eerste Grafische Vormgever met een super glossy 24″ scherm nog zien
Raad je een mat scherm aan.
InactiefAnoniem27 maart 2009 om 21:47Ik hoop dat je die nog kunt vinden… Ik zie ze nergens meer (nieuw).
”C.Ik hoop dat je die nog kunt vinden… Ik zie ze nergens meer (nieuw).
Nieuw kan je idd wel vergeten. heb er zelf maanden om gezocht, maar kon hem nergens meer krijgen. Maar een tweedehands heel weinig gebruikte scherm is ook mooi. 100x liever dan het 24″ glossy scherm.
En als je dan toch voor een glossy scherm kiest, waarom dan niet een HP w2408h voor €423
Een alternatief is de Dell Ultrasharp 2408WFP A01 (review Prad). Deze kost €499.
geen gezicht allemaal en van de verkeerde merken
de panels die in de 24inchled worden gebruikt zijn verbeterd ten opzichte van de vorige versies, + zijn veel beter dan de schermen die hiervoor werden genoemd.
ik heb paar weken geleden de 24led aageschaft en ben zeer blij! ik was zeer teleurgesteld in de kwaliteit van mijn nieuwe macbook scherm, baal er nog steeds van en wil er eigenlijk van af, de 24 incher maakt alles goed ik heb niet zoveel last van glare. Heb het gevoel op een dikke desktop te werken en de kleuren en grote zijn werkelijk fantastisch.
”Grave”Moet de eerste Grafische Vormgever met een super glossy 24″ scherm nog zien
Hoeveel namen van vormgever, dtp-ers en profi fotograven moet je hebben? En nee ik ga er verder niet op in maar denk je nou echt dat als die schermen zo slecht zouden zijn Apple ze nog zou fabriceren? Zoek maar eens op een beroemde fotografe uit de USA, Ja hoor tijdens de shoot, ff kijken op een… glossy Apple scherm… Dat zijn mensen di erg veel geld ermee verdienen en echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Voor de rest, zoek het maar uit…
”MouseMighty””Grave”Moet de eerste Grafische Vormgever met een super glossy 24″ scherm nog zien
Hoeveel namen van vormgever, dtp-ers en profi fotograven moet je hebben? En nee ik ga er verder niet op in maar denk je nou echt dat als die schermen zo slecht zouden zijn Apple ze nog zou fabriceren? Zoek maar eens op een beroemde fotografe uit de USA, Ja hoor tijdens de shoot, ff kijken op een… glossy Apple scherm… Dat zijn mensen di erg veel geld ermee verdienen en echt wel weten waar ze mee bezig zijn. Voor de rest, zoek het maar uit…
ik sprak vandaag met mijn docente typografie, en vroeg aan haar wat ze vond van een glossy of mat scherm, naar haar mening zijn beide kleuren niet oke en zal je ook nooit juiste kleuren op je beeldscherm krijgen of je nu mat of glanzende toplaag hebt. Ze gaf aan dat ze werkt op een 24 inch imac en geen enkel probleem had met het gossy scherm.
Dit maakt mij weer aan het twijfelen…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.