11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Phofilmusigner

22 inch monitor op mijn macbook?

Aangezien ik best veel met photoshop werk en foto’s edit, wil ik graag een extra extern scherm erbij. Nu vroeg ik me af of ik ook een 22 inch kan installeren en laten draaien op de max. resolutie?

Bijdrager
    macses

geloof het wel, de macbook ondersteunt toch ook de apple cinema displays, behalve de 30″ dan.

Bijdrager
    Phofilmusigner

Ook op de maximale resolutie? of kom ik maar tot 1280×800?

Bijdrager
    mvdenberg

Als je hier maar aan voldoet:

Bron: http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html
    Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige “native” resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren

Dus als je externe scherm niet meer dan 1920 x 1200 aankan, zit je goed.

Bijdrager
    macses

Twee beeldschermen en synchrone weergave: gelijktijdige ondersteuning voor volledige “native” resolutie op het ingebouwde beeldscherm en tot 1920 x 1200 pixels op een extern beeldscherm, beide met miljoenen kleuren macbook specs op de apple website

edit: mvandenberg was me net voor:P

Bijdrager
    Phofilmusigner

Prima! Thnx voor de hulp!!

Bijdrager
    oegemeister

gaat prima…. heb hier zelf ook een 22″ aan een macbook hangen. Alleeen….. de grafische performance wordt heeeeeeeeeel iets minder….. als je veel programma’s open hebt staan wil expose wel es wat schokkerig worden. Ik vind het niet storend in ieder geval….

gr Sjoerd

Bijdrager
    Phofilmusigner

En als ik hem aansluit, moet ik dan een extern toetsenbord gebruiken en mijn macbook dicht doen? Of wat is het makkelijkst?

Bijdrager
    macses

je kan toch ook gewoon in de extended desktop modus werken?

Bijdrager
    oegemeister

als ik ‘m aansluit gebruik ik de 22″ als hoofdscherm en de macbook als 2e scherm…. werkt voor mij ideaal. Je hebt wel een programmaatje (insomniaX) wat de macbook niet in de slaapstand zet als je je macbook dichtklapt. dan kun je dus alleen op je ext. monitor werken.

Omdat de macbook mijn hoofdcomputer is had ik al zo’n laptop-stand…. en had ik ook al een ext. BT toetsenbord en een BT muis….. Mijn werk houdt in dat ik de hele dag achter de computer zit dus een goede houding wordt dan wel een soort must. En dat kan gewoon niet met het ingebouwde toetsenbord.

m. vr. gr.
    Sjoerd

Bijdrager
    Keyn

Je hebt helemaal geen externe software nodig:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86286

Ik gebruik mijn Macbook als DVDspeler in closed-lid mode, werkt perfect, apple remote e.d. werkt.[/i]

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.